Mede pleegouders?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door mamiek, 3 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamiek

    mamiek Actief lid

    25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Hallo,

    Zijn hier ook meerder pleegouders te vinden? erg benieuwd naar de pleegouders en de gezinssamenstelling :)

    Ik ben zelf pleegmoeder van een baby van inmiddels 10 maand
     
    lalalindsay vindt dit leuk.
  2. weegschaal18

    weegschaal18 Bekend lid

    14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ik ga komende week beginnen aan de training om pleegouder te worden
     
    Syane, mamiek en lalalindsay vinden dit leuk.
  3. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Wij hebben sinds 2,5 jaar een meisje geplaatst gekregen.
    Is nu bijna 7 jaar.
     
    mamiek vindt dit leuk.
  4. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Wij hebben sinds 2010 een meisje bij ons wonen. Was 2 weken oud toen ze bij ons kwam en wordt volgende maand 8 jaar.
    Vervolgens in 2014 een jongetje bij ons geplaatst dat toen 6 maanden oud was en nu 5 jaar.
    We hebben geen biologische kinderen.
     
    Angel1980 en mamiek vinden dit leuk.
  5. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Vandaag gesprek gehad over het dossier van een mogelijke plaatsing. Waren 2 gezinnen die ze op gesprek wilde waarvan wij er 1 zijn. Nu wachten tot maandag om te horen of wij pleegouders worden of weer in de wachtweken gaan, dus officieel zijn wij nog geen pleegouders ;)
     
    lalalindsay vindt dit leuk.
  6. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Wat spannend zeg! Ik duim voor jullie. Zie dat jullie ook al een hele weg hebben afgelegd :(
     
  7. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Dank je wel. Het is een aanbod wat ontzettend past bij wat wij graag zouden willen waardoor het extra spannend is.

    Ps. Ik lees je blogs altijd via Facebook waarin je een heel eerlijk maar ook mooi beeld geeft van pleegzorg. Fijn om dit soort verhalen te kunnen lezen naast alles wat je hoort bij STAP avonden en de rooskleurige verhalen van internet.
     
    lalalindsay vindt dit leuk.
  8. weegschaal18

    weegschaal18 Bekend lid

    14 jan 2015
    630
    148
    43
    Wanneer hebben jullie als je eigen kinderen hebt het aan hun verteld dat je pleegzorg wil doen?
     
  9. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Ik vind juist de meeste blogs erg rooskleurig.
    Maar dat komt omdat wij een zeer heftige plaatsing hebben.
    Komt ook voor, helaas.
     
  10. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Hier ook heel heftig geweest (pleegzoon die op 4 jarige leeftijd per direct van school verwijderd werd) en heb er ook eerlijk over geschreven. Ook over het feit dat ik door de moeilijkheden overspannen ben geraakt. Maar nu gaat het gelukkig allemaal goed en dan deel ik dat ook.

    Maar moet toegeven dat ik vooral op facebookgroepen heel heftige verhalen lees. Vaak over hechtingsproblematiek en als pleegouder niet de juiste hulp krijigen...
     
  11. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Dat vind ik dus ook, veel te rooskleurig voor wat de werkelijkheid moet zijn. Bij de STAP zijn we goed voorbereid, hoewel alles wat we hebben geleerd ongeveer niet van toepassing is op de plaatsing waar we deze week het dossier van gehoord hebben ;). Maar lalalindsay geeft juist een mooi, eerlijk beeld hoe het ook kan, wat veel fijner is om te lezen dan alle positieve verhalen waar je toch niet vanuit gaat.
     
  12. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Hoe gaat het ondertussen bij jullie @Manolito?
     
  13. Muffin87

    Muffin87 Lid

    13 okt 2018
    16
    5
    3
    Vrouw
    Mag ik hier ook meelezen? Ik ben geen pleegouder, maar heb zelf in 4 verschillende pleeggezinnen gezeten.
     
  14. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    En precies hiermee hebben wij te kampen.
    Een pleegzorg werker zonder ruggengraat en een kind met een hele waslijst aan diagnoses oa reactieve hechtingsstoornis.
     
  15. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Nog steeds heftig.
    Ze zit nu op speciaal onderwijs omdat de vorige school aangaf haar niet te kunnen bieden wat ze nodig had.
    Ook hier alweer nablijven en straf.
    Thuis ook erg heftig nog steeds.
    Vernielen, niet luisteren, regels overtreden, weglopen, brutaal en schelden.
     
  16. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Wat frustrerend, ik heb ondertussen al 4 begeleidsters gehad en zie dat je idd veel geluk moet hebben wie je treft... zou niet mogen.

    Wat zou je zelf graag zien gebeuren?

    Dat deel vd school vond ik erg moeilijk om mee om te gaan, ligt mss ook aan mijn houding, maak me meteen druk om wat ze op school van ons denken. Kan jij er wel beter mee omgaan? Klinkt alsof je het erg zwaar hebt nu :(
     
  17. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Wat verdrietig voor haar dat ze er zoveel last van heeft en wat ontzettend moeilijk voor jullie. Hopelijk komen jullie snel in rustiger vaarwater terecht
     
  18. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Ik heb het al heel lang zwaar met de plaatsing.
    Het is een enorme stress factor.
    Omdat ze vooral mij heel erg "treitert" en doet ziet mn man het bijna niet.
    Ze doet het zo gehaaid.
    En mijn man manipuleert ze door het sneue meisje te spelen als ik de consequenties voor haar gedrag hanteer.
    Dat zorgt voor frictie in de relatie ook.

    We willen graag dat de onderzocht wordt op FAS zodat we bij de gemeente hulp kunnen krijgen voor ontlasting voor ons.
    Maar er is geen enkele medewerking.
     
  19. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Wat krijg jij een hoop op je bordje en de steun die je dan van je partner zo hard nodig hebt om dit dragelijk te houden lijkt ook niet helemaal te gaan zoals gehoopt. Kun je niet via de schoolmaatschappelijk werkster of de leerkracht kijken of een doorverwijzing mogelijk is. Als je aanstuurd op breed diagnostisch onderzoek en de leerkracht ziet hier het belang ook van in kan de smw-er je doorverwijzen naar de juiste instanties.
     
  20. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Er heeft al diagnostisch onderzoek plaats gevonden.
    We hebben ook al allerhande hulp en therapie gehad.
     

Deel Deze Pagina