Hoi De bykay draagdoeken zijn prima! Je kan er goed ergonomisch mee dragen en zijn zeker comfortabel tot je kindje 1 jaar is. Er zijn gave nieuwe met jeanslook maar die heb ik nog niet geprobeerd.
De rekbare draagdoeken van Bykay zijn erg fijn. De nieuwe jeanslook komt in oktober uit en is geen rekbare doek maar een geweven doek.
HIer ook fan van de Bondolino. Wil ik ook gaan aanschaffen voor mijn zoon. Twijfel alleen want, wilde hem ook aanschaffen voor mijn jongste, maar die was echt niet van het dragen...dat vond ze helemaal niks. Gelukkig had ik van Babybij 2x een Bondolino mogen lenen, dus nog niks aangeschaft. Hoop maar zo dat deze man wel lekker gedragen wil worden. Overigens ook een ByKay gehad. Fijne doek, maar man wat een hoop stof... Dan vind ik een Bondolino of Mei Tai toch makkelijker.
Ik vind de rekbare doek juist makkelijker dan de bondolino, want ik liep gewoon de halve dag met de doek al geknoopt en dan kon ik hem er zo in doen Overigens ben ik ook super blij met de bondolino hoor! Mijne was bij een vriendin die hem wilde uitproberen (en die heeft nu een eigen gekocht) en komt zondag terug. Mijn man draagt niet met doeken maar wil wel met de bonolino dragen. Het is de fijnste draagzak voor echt pasgeboren kindjes, vind ik. Heb ook een beco gehad maar die vind ik pas fijn vanaf een maand of 3/4
Mini Monkey ook echt NIET kopen! Ik heb hem ook, maar je kunt je kind er echt niet prettig in dragen... Op de foto lijkt hij fantastisch, maar in de praktijk is het echt waardeloos.... Draagt zwaar, en je kindje ligt er echt beroerd en opgevouwen in. Ik heb sinds een paar weken een beco gemini. Ik ben echt enthousiast! Jammer dat ik het dragen nu pas heb ontdekt, want mijn dochter is al negen maanden. Maar ik wil echt niet meer zonder nu!
Heb de bykay en die bevalt erg goed. Vind ze er ook heel leuk uitzien met de mutsjes en sjaaltjes die je erbij kunt combineren. Zag net ook de nieuwe jeans geweven doek op hun site staan...die ziet er zo gaaf uit. Denk dat ik die voor mijn verjaardag ga vragen
ik wil die jeans doek ook! (maar ff sparen dan..) Marsupi vs mei-tai, ik zou dan voor een marsupi gaan. Een mei-tai geeft niet genoeg steun voor een pasgeboren baby, ik vind ze zelf ook pas echt geschikt vanaf 6 maand.
k vind die jeans doek ook wel mooi zeg! en lijkt me ook heel fijn en stevig. heb alleen net al 1 gekocht... AMAZONAS Babydraagdoek "Carry Sling" - online bestellen! - babywalz
Fijn, weer een nieuw topic over het dragen van je kindje. Die andere vind ik al zo lang, daar zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil onze tweede ook veel gaan dragen. Bij zoontje hadden we een BB te leen, hij heeft daar nooit echt heel veel in gezeten. Maar ook ik weet niet wat ik nu moet nemen. Ons kleine komt (als het goed is) begin februari en ik zoek iets wat ik meteen kan gebruiken. Daarnaast heb ik een chronische rugblessure (3 uit gedroogde tussenwervelschijven, laag in de rug) dus zoek ik een drager die hiermee goed te combineren is. Knopen vind ik geen probleem! Hoop dat iemand mij iets kan adviseren!
Een geweven draagdoek kan echt vanaf dag 1, zodra jij kan staan zeg maar. Een ergonomische draagzak kan ook, er zijn er die theroretisch vanaf de geboorte geschikt zijn maar mijn ervaring is nu 2x dat het niet zo fijn is de eerste weken / 2 maanden. We hebben bij dochter een bondolino gehad en die was pas fijn bij 8 weken ofzo en nu een manduca, die is ook nog niet ideaal.
Voor Elin heb ik een beco butterfly (ergonomische draagzak), en wat heb ik dat ding veel gebruikt (en nog steeds)! Vanaf een week of 3 kon ze er goed in (er zit een newborn-insert bij) en heb ik haar ook veel binnenshuis gedragen. Zeker omdat het het tweede kindje was en de oudste nog geen 2 jaar superhandig, lekker m'n handen vrij. Haar houding was er prima in. Ook toen ze groter werd nog steeds veel gebruikt (voor buitenshuis), en nu zit ze op m'n rug Toch zou ik de volgende keer (als die er komt haha) voor de eerste tijd ook nog een eenvoudige tricot doek kopen. Is lekker zacht en comfortabel.