Is mijn meisje zo traag met lopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door M@r10e, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Beste iedereen,

Vaak om me heer hoor ik "loopt ze nog niet?" begin nou wel moe te worden?

Ik vraag me af is ze echt zo traag? Ze klimt overal op en af loopt rond de tafel en als je haar met 2 handen beet hou?

Maar los nog niet?
    Ze is 14 en een halve maand oud.

Graag jullie reactie

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee hoor.

Kylian liep met een maand of 11 om alles heen maar pas met 16 maanden durfde hij eindelijk los te lopen.

Kinley loopt sinds ze 10 maanden is overal langs maar ook hier nog geen pogingen nog tot loslopen, dat durft ze nog niet.

En ik was pas heel laat met los lopen, ik was bijna 2 toen ik het eindelijk begon te doen.

dus als ik jouw was zou ik me nog geen zorgen maken.

Groetje sAnita

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ons mannetje loopt sinds vorige week zaterdag echt los (dus met 15 maanden). Daarvoor wel een aantal stapjes, maar hij ging al snel weer kruipen. Ik had het veel eerder verwacht omdat hij al ruime tijd los kan gaan staan en sinds 13 maanden langs de bank en dergelijke loopt. Bij ons speelde mee dat hij erg voorzichtig is, en echt niet geholpen wil worden. Nu houdt hij heel soms mijn hand vast, maar meestal wijst hij deze resoluut af. Dan duurt het natuurlijk iets langer.

Volgens mij zijn onze kindjes niet snel, maar gemiddeld langzaam. Niets om je zorgen over te maken, ze vallen nog prima binnen de normen.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Nee hoor.:) Kyra is van begin september en met kerst liep ze los. Er zijn kindjes die heel snel lopen en kindjes waar het wat later komt. Je krijgt tegenwoordig af en toe het idee dat ze de minuut nadat ze geboren zijn ze naar je toe moeten lopen en hallo mama moeten zeggen, maar dat is natuurlijk onzin.

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Nee joh! Mijn nichtje is nu bijna 14 mnd en die doet ook hetzelfde als jouw dochtertje, nou dat vind ik echt niet traag hoor. Voor elk kindje is het anders en Elin wacht nog even met los lopen. Nou en! Komt echt vanzelf, dat weet ik zeker!

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie loopt ook nog niet hoor, en ik maak me er geen zorgen om. We dachten alleen wel dat ze vlugger zou zijn, omdat ze met 9 maanden al stevig achter haar Nijntje-kar liep, langs de tafel en muren. Ze staat nu prima los, kan hurken en 1 of 2 stapjes los zetten, maar dan gaat ze gauw weer kruipen (ze is zo vlug als een hagedis met dat kruipen, dus waarom lopen denkt ze waarschijnlijk).

Komt goed!

7. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Is het ook niet gewoon een standaard vraag als mensen horen dat je kindje rond een jaar is? Geloof me voor ik een kindje had kon ik ook erg stomme vragen stellen..... weet ik nu.....

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Het gemiddelde ligt geloof ik rond de 15 maanden. Dus ze is echt niet laat!
    En gemiddeldes krijg je alleen door kindjes die eerder lopen dan 15 maanden en kindjes die later lopen dan 15 maanden.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Miffy Kyra was net zo. Maar op eerste kerstdag waren we bij opa en oma en die gingen spelenderwijs tegenover elkaar zitten en proberen of ze van de een naar de ander wilde lopen. Als ze dat deed gingen ze voor haar klappen. Kyra had zoiets van goh ik vond lopen eerst nogal nutteloos, maar dat geklap en gejuich vind ik wel ok. Dusw vanaf die tijd loopt ze, en meteen ook vrij goed.

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Zo proberen wij haar dus ook te stimuleren, op een leuke manier. Ze straalt van oor tot oor als wij zo juichen als ze een stapje zet, maar gaat vervolgens lekker op de grond verder zitten stralen ;).
    Ik denk wel dat als Julie dalijk gaat lopen, ze het ook gelijk zonder veel vallen zal doen. Het lijkt wel of ze eerst dingen bedenkt en dan pas doet, ze valt niet vaak. Ik ben benieuwd wanneer ze nu echt gaat lopen!

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mij begonnen ze het ook rond de 12 maanden te vragen..... Heel vermoeiend want hij zette zijn eerste losse stapjes met 19 maanden.... Mensen moeten eens leren hun mond te houden en moeders niet zo onzeker te maken

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik denk dat je het zo moet zien inderdaad... het zit er vanaf die leeftijd ook gewoon 'aan te komen' . Zeker als ze al aan de hand(jes) lopen. Maarja, het moment?

Hier ook een meisje dat met 16 maanden los liep, maar ik was niet verbaasd geweest als het 18 maanden was geweest, want ze was zó voorzichtig! En sowieso niet heel vlot met haar grove motoriek.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nee hoor is normaal. Lekker laten kletsen. Ene kind is nou eenmaal sneller dan andere kind

14. adi

adi Niet meer actief

Dit had mijn tekst kunnen zijn.

Aldin loopt al sinds 10 maanden langs de meubels, sinds 11 maanden stevig achter de loopkar. Sinds 12 maanden aan één handje en kan losstaan. Maar loslopen ziet ie nog niet zo zitten. Hij kruipt heel snel en komt zo overal.
    Sinds een week kan ie wel ong 2meter los stappen, dus het begint te komen. Verder is het een aap die over de leuning van de bank in de box kan klimmen, dus ik maak me geen zorgen over de grove motoriek :D

Melisa stapt overigens nog aan twee handjes. Als we 1 hand loslaten gaat ze gewoon zitten :)

15. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier ook een laatlosloper:D,

Zoey loopt aan mijn vingers, kar, langs de tafel, maar los.....
    NO WAY! Ze laat zich snel op die dikke pamper vallen als ik haar loslaat. Komt vanzelf!

16. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    zoonlief liep met 9 maanden langs de meubels en bleef dat doen tot 20 maanden:D toen ging hij los lopen, hij wilde het eerst heel goed kunnen.
    Nu rent hij (denkt ie) dan zegt ie: "ik ennen, en dan zet hij het op een lopen, hij gaat precies even hard als bij het lopen, maar hij doet ongeloofelijk zijn best, ziet er heel schattig uit, en hij is trots!!!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Mijn dochtertje liep met 16 maanden los, mijn zoontje een paar dagen na zijn eerste verjaardag, dus gewoon 4 maanden verschil.
    Ik vond het niet zo erg als ze vroegen of ze 'al' los liep, maar werd wel moe van van de vraag of ze 'nog niet' los liep.
    Ze liep trouwens al met 10 maanden langs meubels enzo, maar los loslopen, ho maar.

18. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Jullie meisje is echt niet traag hoor!
    Maar kan me je vraag wel voorstellen, want die opmerkingen van mensen kreeg ik ook heel vaak
    Onze oudste was (en is) nogal groot voor haar leeftijd, dus mij vroegen ze dat al toen ze nog 1 jaar moest worden.
    Onze oudste liep met 11 maanden al langs de tafel ed, maar met 15 maanden liep ze voor het eerst los.
    Onze jongste is nu net 1 jaar en loopt ook al langs de tafel, maar ze mag van mij nog wel even wachten met lopen hoor...;)
    Dan heb ik 2 van die ondeugende meisjes rondlopen...:)
    Alles op z'n tijd en geloof me...over een paar maanden verlang je nog weleens terug naar de tijd dat ze alleen nog kon kruipen...:D

Liefs Elly.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter liep met 15 maanden van de een op de andere dag los.

20. firegirl

firegirl Niet meer actief

Oh ik vond het vreselijk! Emma haar nichtje is 2 maanden ouder en liep een paar dagen na haar verjaardag. En ja, toen begonnen ze ook al bij Emma te vragen.
    Emma was vlug met alles, tijgerde met 5 maanden, kroop met 6 maanden en ging met 7 maanden al zelf staan! Lopen langs de bank en met loopding deed ze rond 9 maanden, dus ik dacht ook dat ze snel zou loslopen.

Nou nee hoor, madam was 15 maand haha. Dus ik heb van 7 maanden tot 15 maanden gewoon zitten wachten haha. Erg he. Maar ik vond het vreselijk als mensen er weer naar vroegen.

Het maakt trouwens wel uit hoe iemand het vraagt denk ik en ook vooral WIE het vraagt ;).

Deel Deze Pagina