Onze meid is inmiddels 9 maanden oud en begint het liggen in de maxi cosi zat te worden op lange stukken in de auto. Wij willen dus over op een stoel. Maar....ze is pas 6,5 kilo. Het gaat ook nog een tijdje duren voordat ze de grens van 9 kilo bereikt. Nu kwam ik dit stoeltje tegen: Autostoel Cabino 360 On Tour Black (0-18kg) | Baby & Koter Zijn er mensen die ervaring hebben met dat soort stoeltjes? Hoeft niet perse die te zijn maar elke stoel van 0-18kilo. Aanrader of niet?
Volgens mij is lang zitten op die leeftijd nog niet zo goed voor kleine kindjes. En waarschijnlijk als je hem als groep 0 gebruikt moet je je kindje in de meest liggende stand vervoeren dus schiet je er niks mee op. Wij hebben een cybex 0 tot 18 maar dan moet je tot 9 kg wel een new born insert gebruiken anders is het geen goede houding en te weinig bescherming van de stoel.
Ik zou gewoon wachten tot een stoel waar ze in kan vanaf 9 kg. De achterwaartse stoelen waar het vanaf 0 kg in kan, volgens mij liggen ze dan ook in een wat liggende positie. Voorkeur heeft het om kindjes minimaal 4 jaar achterwaarts te vervoeren.
Wij hebben de maxicosi milofix. Is bruikbaar vanaf de geboorte tot 18 kg. Dus groep 0/1. Ik vind hem voor hele kleintjes niet geschikt. Wij gebruiken hem vanaf ongeveer 10 maanden en hebben haar toen tot 17 maanden nog achterwaarts vervoerd. Daarna de stoel gedraaid. Erg blij mee. Wel wat prijzig maar via babyvalue van Maxicosi nog te krijgen. Zit niet meer in het hedendaagse assortiment. De stoel heeft isofix en toptheter. Maxicosi voert nu vooral de 2wayfix.
Maar in die stoel zal het kindje een stuk hoger liggen dan in een maxi cosi neem ik aan? Dan kan ze in ieder geval meer zien. Ik denk dat ze dat een stuk prettiger. vind
Ze zit idd wel een stukje hoger dan in de maxicosi. Maar helpt t niet als 1 van jullie naast haar gaat zitten om af te leiden?
Daar willen we eigenlijk niet aan beginnen. Dan kan met elke rit die we maken iemand achterin gaan zitten.
Als je kindje nog zo klein en licht is, dan is het echt het veiligste om nog in de maxi cosi te blijven. Vooruit is zowizoe op die leeftijd nog geen optie, dat is echt gewoon gevaarlijk bij een aanrijding, de voorwaartse krachten zijn echt funest voor hun nekje. Mocht je nou echt niet meer in de maxi cosi willen, dan is de enigste verantwoorde optie om een achterwaartse stoel van 0-4 ( of ouder) jaar te kopen. De stoel die jullie noemen weet ik geen test resultaten van, mij lijkt het "gevaar" op de loer liggen dat je toch nog te vroeg voorwaarts gaat vervoeren. Hebben jullie al wel speeltjes, spiegeltjes etc ophangen? Ik weet dat wij ook een periode rond die leeftijd hadden dat auto rijden echt niet gaaf was. Maar een andere autostoel hoeft echt geen verschil te maken.
Hoi V2015, Wij adviseren om in ieder geval tot 15 maanden achteruit te rijden, liefst langer. Zolang de kruin van je dochter niet boven de stoel (maxicosi) uitkomt kan ze in de maxicosi worden vervoerd. Mocht de kruin boven de maxicosi uitkomen, dan is het tijd om over te stappen naar een peuterstoel. Er zijn al diverse I-size stoelen die goed beoordeeld worden door de ANWB en voor een langere periode gebruikt kunnen worden. De autostoel Cabino 360 on tour black die je noemt kunnen we niet terugvinden in de testresultaten. Ook niet bij de uitgebreide test van de Consumentenbond. Bij deze test kwam naar voren dat vooral de oude combinatiestoelen niet zo goed scoren. Bekijk goed wat voor stoel je wilt en let dus bij het uitzoeken van de stoel op de testresultaten, zeker bij de stoelen die onder de oude norm vallen. Groet, Laura VeiligheidNL