Draagzak/doek en de fiets wel of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 7nov12, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb het ook nooit gedaan, maar vraag me af hoeveel veiliger een fietsstoeltje is. Als je dan valt knallen ze ook met hun hoofdje op de straat lijkt me...

Eigenlijk is fietsen met een kind óp de fiets sowieso gevaarlijk. Een bakfiets of fietskar is veel veiliger maar het lijkt me zo zwaar.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee zou ik nooit doen. Snap dat nooit dat mensen zo onverantwoord bezig met hun kids. De duurste wandelwagens en veiligste autostoelen en dan zo gaan fietsen.
    Echt onbegrijpelijk.
    En zeggen dat kind in fietsstoel ook met hoofd op straat kan vallen is natuurlijk geen vergelijking...
    Daarom raden ze dus ook aan om een helmpje op te doen tijdens het fietsen. Ten 2e zijn die schokken voor een kindje rechtop in de draagzak niet goed voor rug en nekje. Hoe goed en strak je het ook in doek doet. Die schok krijgen ze alsnog in hun nek.
    En wat dacht je wat er gebeurd als je valt met baby in zak? Hoe goed je ook uitkijkt, dat maakt niet uit. Je hebt ook met andere weggebruikers te maken die NIET uitkijken. Ineens op de rem en over de kop omdat er een kat oversteekt, tak tussen je wiel enz.
    Kind in de draagzak krijgt het stuur van de fiets in zn ruggetje, smakt met koppie op de grond met een beetje pech moeder en fiets er bovenop.
    Hier een keer zien gebeuren. Kind kon meteen afgevoerd worden naar het ziekenhuis.
    Hier fietst er ook regelmatig zo'n lampenpit voorbij. Kind in zo'n baby bungel (bjorn) en ook nog eens met gezicht naar voren. Echt, dat soort onverantwoordelijk gedrsg mogen ze van mij beboeten...
    Er zijn genoeg alternatieven om je kind EN veilig te vervoeren en het "gewone leven" door te laten gaan

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik snap alleen niet hoe een kind in een draagzak/doek het stuur in z'n rug zou moeten krijgen. Ik ben een paar keer met de fiets gevallen, maar altijd opzij, nooit het stuur geraakt...

Gelukkig ben ik niet zo'n fietsfanaat en loop ik liever :D

4. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier pas wel gedaan. We waren op vakantie en gingen een fietsttochtje maken. Normaal vind ze dat prachtig maar nu krijste ze alles bij elkaar. We waren zo'n 15 km. van het huisje. En we hadden de draagzak ook mee omdat we naar de fietsverhuur waren gelopen.
    Dus huppekee toch maar in de draagzak. En de rust was weer terug en mevrouw had dikke lol. Het waren rustige weggetjes dus ik zag niet direct enorme gevaren. Je weet natuurlijk nooit maar dat geldt voor álles.

Maar dit was een uitzondering. Normaal gewoon in het zitje.

Denk persoonlijk dat het ook niet zo heel veel uitmaakt of je nu valt met kind in fietstoel of met kind in draagzak. Beide is gevaarlijk.

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    dan kun je ook beter niet gaan lopen met je kind in de draagzak, dan kun je ook struikelen over een tak tussen je poten of scheve stoeptegel, aangereden worden door weg gebruikers die NIET uit kijken en zo boven op je kind belanden.

groot gelijk als je het niet doet, maar zeur niet zo als iemand het wel doet.
    wij hebben heus het beste met ons kind voor hoor, dus erg jammer dat we dan onverantwoord worden genoemd.
    ik heb geen geld of plek voor een bakfiets, en geen ruimte op de fiets voor zn maxicosi ding.. helaas, over 2 mndjes kan ze zelf zitten.

maar zie dat je hoogzwanger bent damay, dus zullen je hormonen wel zijn :p

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het wordt zeer dringend afgeraden dus dat is voor mij reden genoeg.
    Helaas ook in het ziekenhuis een naar ongeluk mee gekregen waar bij de mama het kind verpletterd had... Mama had verder niets...

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik doe het niet, vind het te gevaarlijk!
    Om toch naar werk te kunnen fietsen hebben wij een fietskar (met vlag! anders ben je niet zichtbaar genoeg ivm lengte en hoogte) aangeschaft. Beide kinders erin en fietsen, heerlijk!

Voor de mensen die het wel doen en roepen dat zij voorzichtig doen; ongelukken worden niet alleen veroorzaakt door jezelf, maar ook door andere weggebruikers! Die niet opletten, of toch even haast hebben of jou over het hoofd zien. Het is uiteindelijk jouw keuze wat je doet, maar sta stil dat je zelf niet alles in de hand hebt.

Deel Deze Pagina