Hallo allemaal Dl heeft een konijndoekje.... maar haalt die nog niet zelfstandig van haar hoofd als die daarop beland... als ik hem aan de zijkant van haar hoofd leg ligt ze met neus en mondje erin...(het is maar een klein ding) ik vind het zelf best eng maar zij vind het heerlijk om op jet oortje van deze kleine knuffelvriend te sabbelen... Wat zouden jullie doen? Wel of niet geven?? Ze is nu 16 weken dus in principe zou het moeten kunnen maar het feit dat ze hem niet van haar hoofd af haalt en er met haar neus en mondje in ligt maakt het voor mij en Gr maartje
Wannes slaapt altijd met een knuffeldoekje, sinds zijn geboorte. En nu eigenlijk met eender welke vod die hij vindt. Ik geef hem meestal gewoon een hydrofiele doek, die is toch licht en dun. Die trekt hij dan tegen zijn neus, of gans over zijn gezicht en dan is hij binnen de 10 seconden in dromenland. Die doekjes zijn gemaakt voor baby's dus zolang ze niet op haar buik met haar hoofd recht naar beneden zich in haar doek duwt kan het geen kwaad denk ik.
Als je je er zelf onprettig bij voelt en je kindje t niet nodig heeft om ermee in slaap te vallen dan zou ik er nog ff mee wachten
Mijn dochter vond het altijd fijn om met een knuffeldoekje op haar gezicht in slaap te vallen. Dit mocht, maar zodra ze sliep haalde ik het doekje weg. Toen ze een maand of 4 was liet ik het doekje bij haar in bed liggen. Nu is ze een jaar en legt nog steeds zelf het doekje op/tegen haar gezicht.
Zolang het maar ademende stof is, zie ik het probleem niet echt. Hier heeft F. ook de gewoonte om zijn hoofd onder een doekje te leggen, is ook een vorm van spelen, maar hij kan er nog prima door ademen. Liefs,
Het is een konijndoekje van happy horse...of het ademend is? Uhm...het lijfje is van dunne stof alleen het hoofd en de poten zijn'dik' zeg maar Als ze niet in slaap kan vallen vind ze het n.m. fijn om op het oortje te sabbelen....
Mijn zoontje kan niet in slaap vallen zonder een doekje op zijn hoofd, hij is dan heel snel vertrokken. Ik denk niet dat het kwaad kan, het is niet alsof je onder een dekbed ligt maar gewoon een doekje/knuffeltje.
Gewoon geven. Hier sliep ze de 1e maanden met een gedragn tshirt, later werden dat hydrofiel luiers. En daar vraagt ze nog steeds iedere dag om.
Hier slaapt hij ook onder zijn tutteltje, dit doet hij zelf. Laat het ook zo, in het begin wel gaan kijken. Hij ligt dan met zijn hoofdje schuin en hij kan dan prima ademen, dat doekje ligt op zijn wangetje en niet vol op neus en mondje zeg maar. Vind het prettig voor hem dat hij een kroeldoekje heeft!
Mijn dochter slaapt met een hydrofiele doek. Ze haalt het doekje altijd over haar gezicht. Op die manier is mevrouw binnen 10 seconden in dromenland! Knuffeldoekje heeft zij nooit gehad. Maar als jij je er niet prettig bij voelt en je kindje het niet nodig heeft om in slaap te vallen zou ik het niet doen.
Mijn zoontje is ook helemaal dol op zijn hydrofielluiers. Het fijne van deze dingen is, dat ze zo gemakkelijk in de was kunnen. Ik heb een stuk of 25 van deze doeken, ze zijn allemaal geliefd. Ik heb het ooit eens getest, maar als je hem 8x dubbelvouwt, kun je er nog door ademen. Dus als ik jou was, probeer het eerst met hydroluiers. Een stuk goedkoper en hygiënischer dan een knuffeltje.