Draagzak/doek ???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vagans, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi meiden

Ik ben op zoek naar een goede draagzak of doek

het is de bedoelling dat ik de kleine meid straks gemakkelijk mee kan nemen als ik de honden uit ga laten zonder dat ik heel de kinderwagen uit de berging hoef te halen (we wonen in een flat) en als ik een stukje met de hondjes ga lopen gebruik ik het liefst mn beide handen.

Dus ze moet er absoluut niet uit kunnen vallen!!! en ik moet me goed en snel kunnen bewegen (je weet nooit als je is andere honden op straat tegen kom en ze lopen vervelend te doen of juist te spelen)

Ik kan dr dus ook niet met mn armen ondersteunen en ze moet echt goed vast zitten!

Ik hoop dat jullie een ideetje hebben wat ik dan het beste kan nemen

Liefs!

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Niemand? :$

3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Persoonlijk zou ik voor een draagdoek gaan.
    Deze kun je lekker strak knopen geeft genoeg bescherming en je hebt je handen vrij.

Of je er ook mee kunt rennen als de honden er vandoor gaan weet ik niet.
    Zou eens op mp. neuzen daar staan genoeg leuke bijnan nieuwe doeken

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik had het idee bij een draagdoek dat als je het een keer perongelijk verkeerd geknoopt hebt of idd een keer achter de honden aan moet (in mijn geval lopen ze niet weg maar stel een andere hond valt ze aan ofzo) ik moet toch bukken (heb kleine hondjes) en dan leek een doek me minder goed vast zitten als bijv een zak... Maja aangezien ik geen ervaring ermee heb weet ik dus niet of dat ook zo is ;)

5. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Je kunt de doek erg strak knopen.
    heb vant zomer zelfs gras gemaaid met de kleine in de doek.
    Bij ondersteuning van de rug kun je ook bukken om iets op de pakken.
    Maar dat moet met een zak ook volgens mij.

6. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    ik heb de beco butterfly 2. Ik vind hem makkelijk in gebruik en hoef mila ook niet extra te ondersteunen. Ze ligt er lekker stevig in. Voordeel van deze draagzak is dat er een inzet inzit, waar je je kindje in kunt plaatsen. Ik ben er heel erg blij mij....

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Die beco butterfly ziet er idd mooi en degelijk uit
    wel vind ik van die draagzakken dat die beentjes van zon kleine altijd zo wijd open staan! of is dat niet erg?

sorry ben eigenlijk een beetje een leek op het gebied van kinderen hihi

8. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de tricot slen draagdoek gekocht via mp (goed betaalbaar op die manier ;)). Veel over draagdoeken gelezen en de goede voordelen als goede houding voor de baby en door de brede banden beter voor de rus hebben de doorslag gegeven. In mei/juni maar eens testen als de kleine er is ;).

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Een echte (geweven) draagdoek die je dus moet knopen is heel veilig in gebruik én ergonomisch verantwoord voor zowel de baby als jezelf. Doordat je de draagdoek zo op je lichaam bevestigd dat hij over je rug én je schouders loopt kan je er heel goed mee dragen zonder last van je rug e/o schouders te krijgen.

Ik heb zelf nog geen ervaring met een draagdoek, maar ik wil er voor de 2e baby die op komst is zeker 1 aan gaan schaffen. Mijn dochter is dan 14 maanden en het lijkt me ideaal om de baby dichtbij me te kunnen dragen, maar ook goed mobiel te zijn voor mijn dochter.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Thanx voor alle racties
    al vind ik het nog moeilijk hoor! haha

ik ben zo bang dat mn kind er uit kan vallen als ik diep moet kunnen of ineens een rare houding aan moet nemen ofzo (ik loop toch met hondjes he ;))

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Uit een draagdoek zal je kindje echt niet vallen als je bukt. Je kan de doek op deze manier: Draagdoek.nl - ByKay draagdoeken :: ByKay Turquoise knopen. Knappe baby die daar uitvalt ;).

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

O dat zit ook tussen de beentjes?

ja ik heb nog nooit een draagdoek in het echt gezien zeg maar
    een paar vriendinnen van me hadden zon draagzak, dus vandaar dat ik zo aan het twijfelen ben ;)

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, dat zit ook tussen de beentjes, maar daar is niks slechts aan voor de baby. Het is echt een hele goede manier van dragen, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

Wat heb jij dan precies in gedachte voor manier van dragen?

Nadeel van zo'n draagzak (met uitzondering van de Beco Butterfly) is dat je er vaak giga pijn van in je schouders/rug krijgt als je er wat langer mee loopt.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja ik wist het dus helemaal niet

zo stevig mogelijk dat ik 2 honden die af en toe gek lopen te doen of met de riemen door elkaar draaien goed uit kan laten en goed kan bukken omdat ze klein zijn (en er loopt hier een hondje die die van mij nog wel is wil aanvallen dus ik moet ze uit elkaar kunnen halen of die andere weg schoppen)

en idd moet ook wel een stukje kunnen wandelen

ik dacht dat zon draagdoek enkel om het kindje heen zat omdat ik als ik iemand er mee zie lopen ze altijd het kindje zien ondersteunen. Dus vandaar mijn twijfel ;)

en dat als ik zou springen ofzo het kindje er onderuit zou vallen/glijden HAHAHAHA

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

De reden dat mensen het kindje toch vast houden in een draagdoek is denk ik meer iets wat automatisch gaat. Het is gewoon heerlijk om je kindje lekker vast te houden. Maar je kan er echt mee dragen zonder te ondersteunen. Tja, en springen met de draagdoek.....niet echt lekker voor je beebje denk ik, maar ze zal er echt niet uit vallen.

16. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 Hollowglade, 15 jan 2011
    Laatst bewerkt: 15 jan 2011
    een draagdoek heb je meerdere knoop mogelijkheden voor en is erg handig
    je kan misschien een cursus doen bij een draagdoekconsulente (google)

als je toch liever een makkelijke drager wilt
    kan je kiezen voor bijvoorbeeld
    een bondolino die gaan wij halen omdat die vanaf dag 1 eigenlijk al kan
    je hebt de beco butterfly zoals eerder genoemd ook

dragers zoals die ik genoemd hebben zijn ergonomisch omdat de beentjes wat wijd uitstaan en de knietjes hoger dan het kontje
    dit schijnt heupdysplasie te voorkomen of in ieder geval niet te verergeren kijk maar naar de spreidbroeken die kindjes met hd krijgen zelfde houding

dragers als baby bjorn kan je voor kiezen maar er zit een tijdslimiet aan per dag
    de beentjes bungelen en je moet vaak je kindje vasthouden omdat hij niet goed strak tegen je aan zit
    en je krijgt vaak snel last van je schouders omdat het gewicht slecht is verdeeld

google anders even op ergonomisch dragen
    ook kan je op youtube voor de dragers vinden hoe je ze aan doen en welke mogelijkheden je allemaal hebt

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Thanx!

en nee tuurlijk is het niet de bedoelling om te springen haha maja t was maar een voorbeeld, en ik doe wel is een beetje gek uitdagen met de honden beetje gekke bewegingen maken vinden ze leuk ;)

en het moet idd zo snel mogelijk al kunnen! aangezien mijn vriend om de week een week weg is sta ik er veel alleen voor dus moet ze eigenlijk vanaf heel snel (ik zal niet zeggen dag 1) er in kunnen!

ik ga zeker ff googlen

18. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Een draagdoek is echt super veilig en handig MITS goed geknoopt! Het is echt een héle goede investering om een draagconsult te doen. Bv. bij Babybij kan je een draagdoek (Girasol, héle mooie doeken! :D) en consult 'kopen' voor 100euro wat een mooie prijs is.

Kijk hier maar eens: Babybij : draagconsult - leer je draagdoek / babydrager te gebruiken

Als je het knopen wat onder de knie hebt, is hij even snel aan als een draagzak. Je kan er ook meer mee variëren dan met een draagzak in die zin dat je je kindje er mee op de heup en rug kan dragen op verschillende manieren. Als je kindje wat ouder wordt, is het volgens mij handiger op de rug om de honden uit te laten. ;)

19. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    zeer goede ervaringen met tricot slen doek. Het is even oefenen om hem de eerste keer goed te knopen, maar daarna in vele situaties te gebruiken. Heerlijk zo'n klein lijfje dicht tegen je aan. Ik heb hem ook al gebruik bij bruiloften en begrafenissen, omdat je dan gewoon kun rondlopen en de kleine heerlijk tegen je aan kan slapen. Het makkelijke van zo'n doek is dat voor ieder kind en ieder ouder automatisch op de juiste maat is.

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Thanx meiden
    ik ga me zeker even in de draagdoeken verdiepen!

Deel Deze Pagina