Wat nodig om het bedje op te maken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cin22, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb inmiddels al een hoop spulletjes... Kamertje enzo komen eind feb binnen..

Ik heb alleen verder nog geen spullen voor de aankleding, dus matrasje, lakentjes etc.

Alleen ik lees hier vaak over dat sommige dingen wel niet mogen, zeiltjes etc...

Als ik nu spullen ga aanschaffen wat heb ik zoiezo nodig en wat niet? Wat betreft het bedje dan, lakentjes etc. Wat voor soort dekentje?

Thnx

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik gebruik(te) voor ons ledikantje altijd:

Molton onderlegger
    Hoeslakentje
    Lakentje
    Dekentje
    In het begin een hydrofiel onder het hoofdje tegen het spugen
    Al vrij snel een slaapzakje, dan vervalt het lakentje en dekentje.

Alles was van katoen. Ik heb 4 setjes beddengoed, behalve van de dekentjes, daarvan heb ik er 3.
    Ik heb nooit zeiltjes gebruikt en ook niet gemist. Schijnt ook niet meer te mogen i.v.m. het gebruik van kruiken ofzo, maar hoe dat precies zit, weet ik niet (meer) :).

Hoop dat je er wat mee kunt!
    Liefs!

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0

las dit net toevallig in een ander topic:
    stel dat je kruik lekt dan ligt je kindje in kokend heet water! (niemand hoopt natuurlijk dat de kruik lekt!)
    mocht hij/zij gaan spugen dan blijft hij/zij in zn eigen spuug liggen...
    stel dat je kindje aan de diarree is leg er dan een handdoek onder.. dit neemt ook veel poep op ipv dat het doorlekt in het matrasje....

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Nou, dat lijkt me duidelijk dan ;). Al wordt het wel erg dramatisch gesteld, maar goed.
    De molton onderlegger dient ook als matrasbescherming voor als je kindje veel spuugt of veel doorlekt (kan bij plassen ook!). Zoonlief is hier soms drijfnat 's ochtends, ondanks de juiste luiers...

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik maak het bedje net zo op als MamaMarije, idd ook geen zeiltje (mocht overigens ook niet van de kraamzorg), met als enige verschil dat ik nog wel een lakentje en dekentje gebruik nu mijn dochter in een slaapzak ligt.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als spuug, water en evt andere ongelukjes opvang hoor ik ook veel goede dingen over een aerosleep. Of het zo is weet ik nog niet maar ik heb er iig 2 gekocht (1 voor de wieg en 1 voor de ledikant).
    Verder ga ik in de wieg een lakentje-dekentje gebruiken en dan een aerosleep hoeslaken. In de ledikant heb ik een Vellux 4 seizoenendeken (als beste, lichtste en veiligste uit de test) en daar komt een katoenen sloopje overheen (en uiteraard een aerosleep hoeslaken eronder). Heb een kei leuk online winkeltje ontdekt wat het sloopje helemaal naar je zin maakt voor een hele nette prijs en uiteraard 100% katoen :)

Ik vind het allemaal best ingewikkeld heel dat slaap gebeuren en wat wel en wat niet mag maar denk dat ik zo al een heel eind ben ;)

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb molton hoeslakens gekocht en voor de zekerheid ook maar moltononderleggers...en dan een gewone hoeslaken voor daar weer overheen dan een hydrofiele luier onder het hoofdje, lakentje en dekentje... en kraamzorg legt dan maar uit hoe ze het op gaat maken haha...ze had het er wel over dat ze de kruiken onder de molton onderlegger/hoeslaken wil stoppen tegen idd het eventuele lekken van een kruik..

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb matras daarop een aerosleep en daarop weer een aerosleep hoeslaken met de gaatjes.
    Verder gebruik ik een dekentje met lakentje en soms een overtrekje met een katoenen dekentje erin.

Ik heb 2 dekens, 3 lakentjes, 3 hoeslakentjes en 2 aerosleeps. In princiepe is 2 lakens en 2 hoeslakentjes ook genoeg voor het begin maar vond het altijd wel fijn om een beetje speling te hebben: 1 op bed, 1 in de was en nog 1 in de kast voor het geval hij eens spuugde of een ongelukje had.

9. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    #9 beagle78, 16 jan 2011
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
    idd zoals hierboven beschreven.

matras
    molton hoeslaken
    hoeslaken
    lakentje dekentje

hydrofielluier onder het hoofdje de eerste paar weken.

alles katoen uiteraard.

Hier met 2 maanden wel overgestapt op slaapzakje en soms een dekentje als het wat fris was.

Heb trouwens het eerste jaar de airosleep gebruikt maar ik heb niet echt het idee dat het iets toegevoegd heeft. Ik zou de airosleep ook niet gebruiken zolang je nog kruiken gebruik want volgens mij kan het water niet echt goed weg als ze gaan lekken. Heeft ook een zeiltje namelijk.

10. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    lijkt me vreemd. De kruiken worden juist altijd OP de dekentjes gelegd(zodat je kindje zich er niet aan kan branden) met daaroverheen nog iets om ze een beetje warm te worden. Lijkt me niet dat ze de kruiken ONDER het hoeslaken gaan stoppen.

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Water kan juist wel goed weg op de aerosleep. Een aerosleep kan tot 3 kruiken vocht opnemen. Wordt in de onderste laag gezogen en blijft niet zoals bij een zeiltje erop liggen.

Deel Deze Pagina