Ik heb net mijn bykay draagdoek binnen, ben benieuwd hoe het gaat bevallen, maar het lijkt me erg fijn. Het ziet er heel stevig uit en ik denk echt niet dat een kindje eruit valt als je hem goed knoopt. Het lijkt me dat je eerst gaat oefenen met knopen en voorzichtig gaat proberen wat er wel en niet mee kan voor je gek met je honden gaat doen toch en dan nog zal je altijd wel een beetje rekening moeten houden met het feit dat je een kindje bij je draagt. Ik denk ook wat mermaid zegt dat mensen meer gewoon hun kindje vasthouden en niet dat het nodig is om extra te ondersteunen. Ik heb nu ook regelmatig mijn handen op mijn buik, maar is ook niet omdat ik denk dat ze er anders uit valt.
ik hang met mijn kinderen tijdens het opruimen etc onderhand ondersteboven met de kinderen in een doek gebonden.. ben ze nog nooit verloren toch zou ik je willen aanraden dat als jij wilt knopen zodat je je hondjes uit elkaar kunt halen als ze bv gaan vechten met andere honden.. je kindje op je rug te knopen zodat ze nooit en te nimmer tussen jou en je hondje zitten. maar verder als je goed knoopt, stevig knoopt dan zit je kindje als een huis tegen je aan..(met geweven draagdoek nog steviger dan tricotdoek omdat geweven zich iets makkelijker knoopt en een andere stretch heeft dan tricot)
Bedankt voor alle reacties! en ja de voorbeelden van ineens rennen, springen of vechtende honden uit elkaar halen komt natuurlijk nauwelijks voor maar het kan altijd, je bent toch met dieren op pad! Maar nu weet ik er iig wat meer over en ga ik is lekker rond snuffelen! Bedankt!
Ik heb gekozen voor een drager, omdat ik dat toch wat sneller vindt gaan dan een doek en deze wil mijn vriend ook nog gebruiken. Ik heb wel voor een ergonomische gekozen, de bandolino. Moet hem nog gaan gebruiken, eerst moet het kindje nog geboren worden, haha! Maar hij ziet er erg fijn uit. Kijk eens op de site www.dragen&zo.nl !!Succes!
Wij hebben een bondolino en een tricot dragdoek. Ik gebruik ze beiden erg graag en wil er nog graag een geweven bij. Ik zou in jou geval voor een ergonomische drager of een geweven dok gaan; ik doe t huishouden met de meid in de drager maar moet z bij bukken in de geweven doek wel extra ondersteunen, in de bondolino niet maar daar zitten haar armpjes weer minder lekker in als ze slaapt.
Ik heb beide gebruikt en vind een draagzak veel fijner. Ook ik loop elke dag met de hond en als vond het makkelijk om haar dan mee te nemen in de draagzak. De draagdoek vind ik minder prettig ook omdat ze er naar mijn idee niet lekker in hangen. Ik kies voor de extra stevigheid ook voor mijn rug voor de zak
De beentjes horen wijd te zitten, dat zorgt voor de zogenaamde kikkerhouding. Het idee is dat de knietjes hoger moeten zitten dan de billetjes, zodat de rug bol gaat staan. Op deze manier wordt het lijf van je kindje goed ondersteund itt bv een baby bjorn of chicco, waarbij het kind in het kruis hangt. Zelf vind ik het ook fijner om op een bank te zitten waarbij mijn bovenbenen gesteund worden dan op m'n stuitje te balanceren op een barkruk. Dus daarom zou ik kiezen voor een ergonomische drager als de manduca, de marsupi, bondolino (kan net als de marsupi vanaf dag 1 gebruikt worden), beco, patapum of andere goede drager. Een geweven draagdoek is ook een aanrader, zeker omdat je die kunt vormen naar jullie lijven. Je moet 'm wel wat strakker en secuur knopen, anders voelt het idd niet stevig en krijg je pijn in je rug. Kijk anders even op het dragen en voeden forum, daar vind je alle info die je nodig hebt. Met een goede draagdoek kan ik met gemak mijn zoontje van 2 nog uren dragen