Baby 2 maanden ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimb85, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Ik heb even ee vraag. Mijn zoontje is 2 maanden oud. Nu krijgt hij savonds rond 7/half 8 een fles en daarna gaat hij naar bed. Dan nog rond 23 uur een fles ( daarvan laat ik vaak wel wat staan, zo moe is ie dan ) en slaapt dan door tot ongeveer half 7. Alleen nu wordt hij vaak rond 5 uur al een beetje wakker, kreunen of krampjes of zo.. vanacht dus geprobeerd hem 30 cc te even zodat hij nog door kon slapen tot 7 uur maar dat hielp niet. Wat zou het kunnen zijn?

Liefs kim

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dat kan van alles zijn. Maar wat doet je zoontje het al goed! Rond 19.30 u naar bed, en dan om 23.00 u nog wat melk en dan slapen tot 6.30 u. Nu dus wat eerder wakker, maar dan nog is het supergoed! Dat ritme hadden wij pas met een half jaar. Dus focus je er niet teveel op dat hij eerder wakker wordt snachts en go with the flow. Hij doet het al supergoed!

3. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Maar moet ik hem dan al een volle fles geven of toch proberen te rekken tot half 7?

4. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wat gebeurt er als je hem bij je pakt met een speentje? Misschien dut hij dan nog wat verder. Als mijn dochtertje wakker werd vroeg in de ochtend ( gelukkig nooit echt snachts na de eerste paar weken) dan probeerde ik wel iets te rekken, om dan uiteindelijk wel de fles te geven. Als je hem tussen 5 en 6 kan troosten door hem bij je te nemen, met speentje. En dan rond 6.00 u flesje maken. Zo deden wij dat toen.

5. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    En dan ergens op de dag de fles wat rekken? En hem wel na die fles van 6 uur terug leggen?

GDuif vindt dit leuk.
  6. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Uuh ja. Het is af en toe een beetje spelen met tijden van de fles. Wij probeerden vanaf vier maanden wel de ochtendfles steeds rond zelfde tijdstip te geven. Was bij ons 7.30 u. En dan de dag beginnen. Maar dat moet maar net kunnen. Ik heb hier al genoeg verhalen gelezen van kindjes die om 6.00 u of eerder de dag al willen starten. Ik zou als je zoontje wat ouder is, ook naar een vast ochtendfles tijdstip gaan. Hij is nu nog zo klein, laat hem maar even bepalen wat hij wil. En ik zou proberen hem terug te leggen na 6.00 u ja.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Gewoon volgen, als speentje niet t antwoord is, dan beetje drinken en gewoon maar zien wat de kleine er van drinkt. De ene keer kan t een halve fles zijn, de andere keer een paar slokken. Doel is beetje verder slapen, houd de kamer zo donker mogelijk, weinig tot niet praten en zo min mogelijk activiteit als t even kan en bij gevoelige kindjes ook niet eens aankijken want dan is t speeeeeleeeeeen! En dat werkt averechts

Hier was t wel oppassen want met dr reflux ging gewoon elke fles leeg ongeacht of t nodig was of niet.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Een kind van 2 maand kn geen klok kijken. Het heeft honger als het honger heeft.
    Gewoon op verzoek voeden.
    Kleine flesjes per keer, zorg dat de fles lang genoeg duurt (20 min exclusief pauzes).
    Na het flesje gewoon weer op bed leggen idd. Gewoon zoals je snachts ook zou doen. Donker houden, niet teveel praten.

Ritme komt vanzelf. Bij de een wat eerder dan bij de ander. Je kindje volgen is veel makkelijker dan de klok volgen.

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Voed je kind naar behoefte en op verzoek. Laat het idee van een schema en ritme los! Kijk naar wat je kind nodig heeft. Een kind van die leeftijd kan nog vaak genoeg wisselen van ritme en van schema. Dat heeft te maken met groei en ontwikkedling waardoor ze opeens meer of minder willen drinken of opeens wakker worden of niet meer doorslapen.

Verder heb ik kinderen nooit wakker gemaakt voor een voeding. Ze melden zichzelf wel (even los van kinderen waarbij dit medische noodzakelijk is).

Het is voor zo'n kleine baby nog volkomen normaal dat hij in de nacht komt voor een voeding.

windmolen vindt dit leuk.
  10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hadden we hier ook hoor en heel lang dat ritme gehad, rond 4.00/5.00 een fles, dan gewoon weer verder slapen. Overdag rond 8/12/16/20 uur een fles en dan lieten we haar gewoon liggen. Late voeding had hier helemaal geen nut, dronk dat bijna niks. Dus al snel besloten haar lekker te laten slapen. Dan kwam ze dus vaak ergens tussen 4 en 5 kreeg gewoon een volle fles en sliep weer verder. Dit heeft ze heel lang gedaan. Toen ze de fles van 8.00 slechter ging drinken zijn we in de nacht de voeding gaan verminderen naar 100/2 als ze wakker werd. Hier nam ze dan ook genoegen mee en dronk dan 's morgens ook de fles weer leeg. Maar dat was pas rond een maand of 4/5.
    Ik zou gewoon lekker voeden op verzoek, hij mag die nachtvoeding best hebben. En zelf zou ik even kijken of je het echt nodig vind om hem om 23.00 wakker te maken of dat hij misschien ook gewoon kan blijven slapen tot hij zichzelf meld 's nachts.

11. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nou dat hebben we dus geprobeerd om hem zelf te laten komen en dat deed hij om half 1 maar sliep daarna niet meer.. dat is dus niet handig en op iedere dag kan ik inderdaad om 5 uur een fles geven maar op vrijdag moet ik om kwart over 8 zn zus naar school brengen dus moet hij echt om half 8 al drinken.. hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja als hij zelf wakker wordt en daarna niet meer gaat slapen is dat niet echt fijn natuurlijk. Dan snap ik dat je om 23.00 nog een fles geeft en dat is ook prima als dat voor jullie werkt.

Hier ging de oudste ook 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal vanaf dat dochter 6 weken was (daarvoor was zomervakantie). Meestal maakte ik haar ook gewoon om 7.30 wakker en gaf haar een fles, mede daardoor kwamen wij dus al vrij snel in een fijn ritme. Kwam ze een keer pas om 6.00 's morgens, dan liet ik haar slapen tot ik weg moest, legde haar over in de kinderwagen en liep naar de peuterspeelzaal.
    Je kent je kindje zelf het beste. Mijn dochter had na 2,5 - 3 uur echt nog geen honger, als zij dus om 5.00 een fles had gehad kon ik prima wachten tot ik weer thuis was van de psz voordat ik haar weer een fles gaf. Mijn oudste was anders, zodra hij wakker werd en het ging richting flestijd dan zette hij het op een krijsen en stopte pas als hij een fles had gehad.
    En later deed ik dus, zoals ik in de post eerder al aangaf, 's nachts een kleiner flesje geven zodat ze 's morgens voldoende trek had. Wij merkten al snel dat ze na een flesje toch wel weer verder sliep, of daar nou 150cc of 90cc in zat, maar ook dat hangt van je kind af.

13. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ik zal wel boze reacties krijgen maar ik zou dus geen fles geven om 5 uur. Toen L 2 maandjes was deed ze hetzelfde als jouw kindje. Om 5 uur gaf ik een aai over de bol en zei nog even slapen joh. Ze keek me aan en viel weer lekker in slaap tot 7 uur. Heeft 1 week geduurd.
    Ik vind best dat je daar wat in mag sturen. Zeker als je nog een ouder kindje hebt..

Deel Deze Pagina