Kokhalzen bij groentehapje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Juffie26, May 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Gister ben ik begonnen met het geven van een groente hapje, zelf vers gemaakt, broccoli hadden we gisteren, ze ging meteen huilen en enorm kokhalzen, vandaag worteltjes geprobeerd ook zelf gemaakt weer kokhalzen. Wat doe ik fout? Hoe kan ik dit aanpakken? Is dit normaal gedrag?

2. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik denk niet dat je iets fout doet maar meer dat ze nog moet wennen! Ik zorgde er altijd voor dat het erg goed gepureerd was en 1 smaak per keer. (Maar dat doe je geloof ik al he?)

Zelf vind ik het vooral belangrijk dat ze eten leuk en gezellig vinden, dus misschien iets anders proberen? (Hier waren de bruine bonen potjes erg populair!) En steeds weer een klein beetje proberen.

Mijn dochtertje is nu 8 maanden en ik heb geprobeerd eten met stukjes erin aan te bieden maar daar griezelt ze van. Glad gepureerd is lekker en hele stukjes ook maar glad met stukjes, jakkie. Ach ja, ik ga er maar vanuit dat het vanzelf komt.

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Gewoon even een paar weekjes wachten met bijvoeden, blijkbaar is ze er nog niet aan toe...
    Je wilt vooral dat ze eten gaat associeren met leuk / lekker / uitproberen en als ze nu bij het eerste hapje al zo reageert zou ik het nog even uitstellen!

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Dat is heel normaal hoor. Was hier ook zo de eerste keer... Kwestie van wennen.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Bruine bonen potje eet ze helemaal op dat vind ze heerlijk!
    Fruit vind ze ook heerlijk, ik laat er altijd stukjes in geen probleem eet ze helemaal op. Alleen de broccoli en de wortel gaat ze van kokhalzen. 1 smaak per keer doe ik idd al.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad wennen. Hier wel de ervaring dat hij bij bepaalde smaken blijft kokken, vindt hij gewoon echt vies blijkbaar... blijven aanbieden en anders x wat anders proberen!

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    doe je dus al:) tegen de 6 maanden zijn wij begonnen met aardappels erbij of 6 mnd potjes.. dat vind hij heerlijk! broccoli alleen doe je hem geen plezier mee!

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier herinner ik mij nog van de oudste, dat hij ging kokhalzen van bloemkool. Waarschijnlijk vinden ze dat toch een nare smaak waar ze gewoon aan moeten wennen.

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,341
    5
    38
    Ik ben nu zo'n 2 weken aan het proberen, maar hij kokhalste in het begin bij alles! Tot nu toe heb ik worteltjes, broccoli en bloemkool geprobeerd. Moet zeggen dat het steeds beter gaat.

Levi kokhalst volgens mij doordat hij alleen vloeibaar eten is gewend.. en nu krijgt hij ineens een klodder prut in zijn mondje hihi :) Hij krijgt uit een potje en vers.. en bij allebei is het kokhalzen. Gelukkig merk ik wel dat het minder wordt :)

10. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier kokhalsde hij ook bij alles wat ik vers maakte :(. Dus heb de eerste 2 weken een potje gegeven (wat hij heerlijk vond) en daarna weer vers geprobeerd en sinds dien nooit meer een potje op! Ik denk dat de smaken van verse groenten te "sterk" was en een potje is wat milder.

11. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

Feb 27, 2012
    861
    0
    0
    Dat snap ik best... Bloemkool is ook niet lekker...:p

12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Tja hier kokhalst ze ook vaak als ik het vers maak... uit potjes is (bijna) nooit een probleem. In het begin deed ik dus altijd potjes maar nu accepteert ze vers ook beter. Alleen sommige dingen kokhalst ze nog steeds bij bijv. bij boontjes...

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Mijn meisje vindt bloemkool juist heerlijk:);)

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Net bloemkool geprobeerd een groot drama dus gestopt....
    Komt dit nog goed met groente eten? Hoe moet ik dit nu aanpakken?

Share This Page