Gastkindje kreeg eerst Nurtrilon Omneo.. ze is daarnu weer vanaf gestapt zei mams.. & ze wilde daar nu toch maar mee beginnen...ivm krampjes en reflux.. Kind schreeuwt het uit!krijsen krijsen krijsen, ze word ook ingebakerd.. Het wegslikken doet haar pijn, ze spuugt alles er weer eruit.. Ze heeft wel 'dorst/trek'maar drinkt m niet leeg..net een uur bezig geweest van de 180cc 130 'over'..Kan toch niet? liggend, zittend, in de wipper, onder een muziekmobiele, knisperboekjes boven haar gezicht..niks werkt.. Lekker dan..je bent wel mooi verantwoordelijk voor wat ze binnenkrijgen, toch..?!!? Wat voor voeding krijgen jullie kinderen, die ook reflux hebben? En wat kan ik moeder aanraden? Ik weet niet wat ik zie..krijsen huilen krijssssen.. Zijn jullie naar de KA/HA geweest?speciale medicatie?
Onder begeleiding van kinderarts. Hier ingedikt, zittend voeden, kwartier rechtop na voeding en wiegje wat omhoog gezet. Op punt van medicatie gestaan, maar ging toen opeens beter.
Ja, nutriton van nutrilon. Kan ook met puur johannesbroodpitmeel, maar kan bij ons niet vanwege koemelkallergie (zit lactose in). Nu inmiddels gestopt met indikken en gaat wat betreft reflux goed. Kleine dronk bij ons trouwens ook bijna nooit zijn flessen leeg, maar groeide wel goed. Hij haalde de schade dan zelf wel in door bijv s avonds te clusteren. Dan dronk hij bijv. binnen 2 uur 3x een beetje. En er zijn reflux kindjes die baat hebben bij standaard meerdere voedingen op een dag, en dan minder cc's. Wij hebben het hem zelf aan laten geven wat betreft hoeveelheid voeding. Heeft verborgen reflux, maar ging ontzettend spugen als we voeding opdrongen. Uitsteken van zijn tong en terug duwen van de speen is voor ons een heel duidelijk teken dat hij genoeg heeft. Drinkt nu inmiddels flessen van 150 cc of 180 cc en drinkt hij goed leeg. Maar indikken is misschien een goede tip om te geven? Is niet erg rigoureus en kan veel verlichting brengen. En rechtop voeden en even lekker rechtop laten zitten kost ook geen extra moeite eigenlijk....
Als het kindje er zoveel last van heeft zal indikken niet meer werken, maagzuur is te zuur en brand blijkbaar al erg. Ik zou direct naar de ha gaan voor medicatie (heb ik iig wel gedaan). Hier nexium, half zakje pd. Werkte zo goed als direct omdat het het maagzuur minder zuur maakt. (dus verminderd niet spugen of slikken, maar neemt pijn weg) Inmiddels trouwens afgebouwd en so far so good
Wij geven Friso Comfort, maar dat was niet voldoende, verwijzing huisarts naar kinderarts en daar heeft hij medicatie gekregen. Verder 30 min na voeding rechtop zitten. Wat zielig voor dat kindje