Draagzak goede investering?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jippetatee, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippetatee

19 jul 2014
    25
    0
    0
    Dag dames,

Ik twijfel of ik een draagzak op de geboortelijst zou zetten. Lijkt me wel best handig, bv. om naar de markt te gaan of zo, dat je je handen volledig vrij hebt.

Is het inderdaad een handig iets en zo ja, welk model is aan te raden?

Link naar het model dat ik zou kiezen: Ergobaby Performance - Gratis verzonden | Draagzak.nl

2. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Ik twijfel tussen deze En de manduca dus ik lees even mee.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb een bondolino en persoonlijk vind ik het de investering zeker waard!

4. blondje1987

blondje1987 Actief lid

7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Ik heb geen draagzak, maar nu nog een rekbare doek. Eenmaal geknoopt heb je hetzelfde idee. Ik vind het echt heerlijk!! Idd voor de boodschappen. Anders loop je met kinderwagen en karretje. Op de markt of andere plekken waar veel mensen tegelijk lopen. Met kinderwagen kijk ik altijd uit of ik geen andere mensen raak en mensen zien zo'n kinderwagen nog wel eens over het hoofd... :/ en met hond uitlaten ook top. Niet elke eigenaar van een hond heeft zijn hond geleerd om alleen op het gras te poepen en ik haat het om poep op de wielen van de kinderwagen te krijgen/hebben. Bij attracties kun je overal makkelijk in en op!

Maar ook ideaal bij wanneer je baby ontroostbaar is om de een of andere reden, een baaldag heeft of last van reflux of mamahonger. Je zet ze er in en je kunt nog iets doen die dag. Anders moet je hem toch steeds vast blijven houden.

Een rekbare doek is niet heel lang te gebruiken, maar hierna komt er zeker een ander soort doek of ook een ergonomische drager weer voor in de plaats! Ik ben om!

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn draagdoeken zijn duurder dan mijn kinderwagen ;). Ik vind het dus zeker de investering waard. Het is dat ik nu zwanger ben, anders had ik mijn dochter van 2,5 ook nkg af en toe kunnen dragen. Ergobaby is heel fijn, net als manduca en tula. Ik vind het alleen, zelfs met infant insert, niet echt geschikt voor hele kleintjes. Dan zou ik kijken voor eventueel een rekbare doek erbij. Of voor de bondolino bijvoorbeeld, deze is echter dan weer minder lang te gebruiken, eigenlijk maar kort gewoon.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn man heeft 2 kinderen uit zijn vorige huwelijk en zweert bij her gemak van een draagzak. Na van alles bekijken en uitproberen gaan wij voor de Stokke MyCarrier. Is geen goedkope, maar is erg eenvoudig aan te passen als we hem beiden willen gebruiken. Ook heb ik veel vertrouwen in het ergonomische van de Stokke.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een Stokke is niet ergonomisch, Ergobaby wel!

Ik ben dolblij met onze dragers; dochter van 2,5 zat gisteren fijn op papa's rug toen we gingen wandelen. Ze loopt goed zelf, maar 6km in heuvelachtig gebied is gewoon te veel. Dus ideaal zo!
    En ik draag de jongste veel op de buik, erg handig voor boodschappen, maar ook bv voor naar de speeltuin met de oudste.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hangt er ook vanaf of je het dragen straks zelf fijn gaat vinden denk ik. Ik vond er gewoon niet zoveel aan en gebruikte hem maar af en toe. Uiteindelijk heb ik mijn Beco Butterfly wel voor een goed bedrag weer weg kunnen doen via MP dus uiteindelijk geen spijt van ofzo, maar bij een eventueel volgend kindje zou ik niet weer een draagzak kopen.

9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Rijtjes, de Bondolino kun je gebruiken tot 36 maanden/15 kilo.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Stokke is wél ergonomisch. Ik heb me er uitgebreid in verdiept en de hele uitleg gelezen over hun ontwerp.

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar dat dit kan betekent dit niet dat het fijn is. De meeste mensen vinden deze met een maand of 9 niet meer comfortabel helaas.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nee helaas, een stokke is echt niet ergonomisch. In het begin zitten de kindjes wellicht wel in de m houding, maar dit is al snel niet meer zo. Verder is het rugpand gevuld, wat maakt dat de c vorm van de rug niet goed is. Uiteraard zal stokke beweren dat zij ergonomische draagzakken verkopen, dat beweerst bumbo ook van zijn stoeltje. Ik zou toch even verder kijken, naar bijvoorbeeld naar een ergobaby of manduca, ook comfortabeler voor iezelf en nog goedkoper ook!

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb overal naar gekeken ook naar doeken en SSC's, dus ik weet wat er te koop is en ik weet wat ik wil. De Stokke is wel degelijk ergonomisch verantwoord. Hun ontwerp is door kinderfysiotherapeuten en kinderartsen goedgekeurd.
    Mensen die graag met een doek willen dragen of een SSC, prima. Maar de Stokke is een ergonomisch verantwoorde drager die uitgebreid getest is en waar ik het meeste vertrouwen in heb.

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Zeeeker een fijne investering!
    Hier wordt gedragen met een geweven draagdoek, heerlijk! En ook zeeer handig bij huiluurtjes ;)

Over de stokke zwijg ik maar wijselijk...

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nou, ik niet. Ik ben het wel een beetje zat dat er over sommige onderwerpen (borstvoeding, draagdoeken) een soort religie is ontstaan waar je met gewone nuchtere en onderbouwde meningen zelfs niet meer tussenkomt.

Als je de tijd neemt om álles te lezen wat er is aan reviews, ook buitenlandse, dan valt op dat Stokke er eigenlijk overal positief uitspringt. En geroemd wordt om zn ergonomie voor baby én drager.

Móet iedereen ervoor kiezen? Nee hoor. Je moet vooral uitproberen wat bij jou past. Maar Stokke afdoen als slecht voor je kind? Dat gaat me echt te ver. Dan komen we in het zelotische gebied en ik heb écht geen zin om mee te gaan in die gekkigheid.

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Volgens mij zeg ik niet dat het specifiek slecht is. Maar er zijn veeeel betere te verkrijgen.. En natuuuurlijk komen merken als stokke en babybjorn goed uit de testen.. Dohhh, commercieel merk he... Maar goed, daar gaat het hier niet over..

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Aha, dus een review van een draagdoek of een SSC is betrouwbaar, maar over de Stokke niet? Riiiight ;)

18. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Een draagzak of draagdoek is imo de beste investering die je kunt doen.
    Ergobaby, Manduca en Bondolino zijn allemaal prima :).
    Stokke carrier is níet ergonomisch, zoals al door velen gezegd is.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Onzin!

20. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Joh Hilly wil het gewoon niet horen. Prima. Haar keuze.

Hilly je kunt wel heel hard roepen dat de Stokke ergonomisch is, maar dat is ie echt niet. Net als de BabyBjorn. Idem dito.
    Maar desondanks wens ik je er veel plezier mee.

Deel Deze Pagina