Welke buikdrager/draagdoek? BB-Sling

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door girl13, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben alvast aan het rondkijken naar een buikdrager/draagdoek.
    De BB-Sling lijkt me wel wat. Maar is het in gebruik wel makkelijk?
    Iemand ervaringen?

Ik wil niet een kolossaal ding aan mijn buik. En buikdragers lijken me ook zo stug.

hierbij een foto van de BB-sling.

Bijgevoegde bestanden:

2. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Geen ervaring met de BB sling, ik vind de doeken van vatanai erg prettig. Lekker dun zodat je niet een giga pak stof om je heen hebt, niet te warm, en zacht :)

3. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Ik heb een calin bleu en een hoppediz, alle twee erg fijn. Ik vind de calin bleu wat fijner knopen, deze is wat dunner en kun je dus ook makkelijk mee nemen in een handtas of iets dergelijks. en lekker voor de zomer natuurlijk als het al warm is.
    De hoppediz is wat dikker en dus ook wat minder makkelijk even mee te nemen (past nog prima in de luiertas erbij hoor, maar is toch wat zwaader en minder klein op te vouwen).

Het echte knopen moet je wel een paar keer oefenen hoor maar krijg je vanzelf handigheid in, ik vind het heerlijk!

4. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie!
    Ik zal eens op internet kijken naar die doeken

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het plaatje is een beetje vreemd, want het lijkt erop dat de sling om de baby heen zit en niet nog achterlangs de moeder loopt. Iig een rare foto. Ik heb een ringsling - wat dit dus is - en vind die heel fijn in gebruik. Maar voor echt lang dragen gebruik ik toch wel mn draagdoek van girasol of onze manduca. Dat is een buik en rug drager die niet stug is, omdat het een zogenaamde soft structured carrier is. Een ergonomische drager. De ring sling is wel heel erg fijn voor in huis, voor auto-winkel dingen en nu mn dreumes loopt, hang ik hem op en als ze halverwege gaat zitten, zet ik ze op mn heup en lopen we door, veel minder zwaar als met de arm op je heup dragen.

Wel lijkt de schouder van deze BB-sling me niet prettig, hij ziet er niet uit alsof hij heel goed zal vormen naar je schouder. Maar dat is erg persoonlijk, de ene wilt graag een gevouwen schouder stuk, de andere een breed stuk.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier een geweven doek van Hoppediz, een Hop-tye en een Beco Butterfly. Vanavond nog een doek van Calin Bleu en een doek van Girasol besteld (kon het niet laten..).

7. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties alvast! Ik vraag me alleen af of die doeken niet super ingewikkeld zijn?
    Daarom leek me die bb sling zo makkelijk! Ik zoek dus een plug en play doek ha ha

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    KNopen is 2x oefenen en dan gaat het vanzelf :D

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik heb mn knoop doek sneller onder de knie als mn ringsling. want die is gewoon moeilijker om te stellen, niet knellend op mn schouder, genoeg steun aan haar rug etc... Knopen vind ik zelf makkelijker maar de RS is ideaal voor even snel. Plug and play is niet zo handig qua draagdoek want het moet juist goed verstelbaar zijn voor jou en je kind.

10. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    10x niks... Ergonomisch gezien is dit een heel slecht ding. Kindjes moet je rechtop in de kikkerhouding dragen, beenjes ondersteund van knie tot knie. Daarnaast vinden de meeste kindjes hè helemaal niet prettig om in de kommahouding te liggen. Ik zou het dus niet doen, wordt echt een miskoop.

Een geweven of rekbare doek is het allerbeste en prettigste! Knopen, zeker buikknopen, is gemakkelijk te leren met behulp van filmpjes of eventueel een draagconsult. Echt, het is de investering waard! Als je knopen toch niet ziet zitten, kun je ook voor een ergonomische drager gaan, maar persoonlijk vind ik dat voor de eerste weekjes nog niet zo prettig.

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Knopen is ook niet echt iets voor mij, ben er zelfs na draagconsult en honderden filmpjes gewoon nog steeds niet goed in.
    Ik heb voor een mei-tai gekozen, de ideale drager tussen knopen en ergonomische drager. En als ik het kan, kan iedereen het haha.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    De bondolino van hoppediz is ook een goede optie wellicht. Dit is ook een ergonomische drager voor dragen op de buik en rug. Je moet zelf nog één knoop maken. Makkelijk in gebruik voor jou, maar ook voor je partner. Deze zijn al vanaf de geboorte te gebruiken. Heb hem zelf en vind hem ideaal..... Ben ook niet zo van het knopen etc.
    De sling vind ik geen goede optie, houding van het kindje is niet echt goed en jij draagt over één schouder, dit is voor jou ook een slechte belasting, zeker als het kindje groter en zwaarder wordt.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Je kindje kan heel goed zitten hoor in een ringsling, rechtop en van knie tot knie, zeker in het begin steun tot in het nekje. Maar dat het op lange termijn voor de moeder niet fijn draagt ben ik het wel mee eens, het is op 1 schouder en 1 heup dragen en daar kan je sneller last mee krijgen als met symmetrisch dragen.

14. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    De BB-sling is dus geen aanrader lees ik al! Gelukkig heb ik nog niks besteld.
    ik heb al wat namen voorbij zien komen van draagdoeken die me ook fijn lijken. Mar even een hele stomme vraag; hoe doe je zoiets om. Leg je t kindje er van te voren in of later (sorry als ik nu iets heel doms zeg).
    Ik neem aan dat je zoiets in je eentje kan doen?

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Kijk dit filmpje maar eens voor een voorbeeldje. Je raakt er vanzelf handig in net als in veters strikken.
    fwcc - YouTube

16. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik weet niet waar je woont (ik woon in omgeving Amsterdam), maar als je wilt wil ik je best leren knopen (geweven doek of rekbare doek). PB me maar als je interesse hebt... :) Ik heb rekbare doeken/geweven doeken en een manduca, dus je kunt ook uitproberen wat je prettig vindt.
    Als ik niet in de buurt woon...op het forum van dragen en voeden zitten ook heel veel mensen die het je vast willen leren :)

Oja, en je kunt het zeker zelf doen. Buikknopen is echt niet moeilijk, je leert het erg snel.

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    @suusjeuh; Wat betreft houding kindje, dat was wat mij is verteld, maar volgens mij heb jij wel veel verstand van draagdoeken etc! Dat je over een schouder draagt vind ik het grootste probleem.

Je kunt verder van zowat elke drager wel een filmpje vinden op youtube, kun je precies zien hoe e.e.e werkt, erg handig!

Deel Deze Pagina