Welke duowagen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by schoentje24, Aug 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hallo,
    In april verwachten wij ons 2e kindje. Mijn dochter is dan 1jaar en 7 maanden. Ik wil een duowagen aanschaffen met reiswieg voor de baby en buggyzit voor mijn dochter.

Welke duowagen adviseren jullie? En je welk model (naast elkaar of achter elkaar)

Graag hoor ik jullie ervaringen.

2. Blackey

Blackey Actief lid

Dec 2, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Zelf hebben we een wagen die achter elkaar staat, zou wel heel gezellig zijn voor ze om naast elkaar te zitten, maar we hebben ervoor gekozen zodat we overal makkelijker langs kunnen.
    Als ze naast elkaar zitten is de wagen een stuk breder en als we bvb in de kruidvat zouden lopen waar overal dozen op de grond staan dan zouden we er niet langs kunnen.

We hebben de ABC Zoom.

3. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben de Bugaboo Donkey. Ik wilde graag een wagen die je klein in kunt klappen, die je ook als monowagen kunt gebruiken en waar de kindjes naast elkaar zitten. De Bugaboo was de enige wagen die aan deze eisen voldeed.

4. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij hebben de bugaboo donkey. Icandy vind ik ook mooi!

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

+1:)

6. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

Feb 1, 2015
    536
    173
    43
    Female
    Hier ook de Donkey! Dan wel voor tweeling maar ik zou hem ook zo als duowagen gebruiken!

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,818
    5,953
    113
    Female
    Wij hadden de Quinny Freestyle Tandem.
    2e hands gekocht op MP
    Kindjes achter elkaar, dat was echt mijn wens.
    Wendbaar en ruim.

Daarna weer verkocht, uiteindelijk dus maar 100 euro voor betaald.:D
    Een nieuwe was mij echt véél te duur

8. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier de Phil en Teds Vibe. Heerlijke wagen. De kleinste slaapt binnen een paar minuten omdat het zo heerlijk wiegt door het rijden. En de oudste vindt het fantastisch om bovenop te zitten. Ze loopt al veel maar als ze moe wordt is het ideaal.
    Je bent net zo breed als een enkele wagen en kunt toch 2 kindjes vervoeren. Ideaal in de stad. En door de grote luchtbanden rijdt hij ook heerlijk in het bos.

9. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,629
    2,405
    113
    wij hebben de mountain buggy duet (smal model). super wagen!
    is naast elkaar. drie cm breder dan onze joolz (lijkt overigens wel breder, maar is dat dus niet!)

10. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    De duet hebben we inderdaad ook bekeken. Heerlijke wagen en mooi ook. Voordeel daarvan is dat ie echt tegen een flinke stoot kan.
    Wij hadden een single en die kon mee het strand op enzo. Ideaal.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben een enkele en duo abc kinderwagen. De enkele hadden we al. Zo konden we de reiswieg enzo overzetten. En bijkomend voordeel is dat we straks als de oudste eruit gegroeid is we nog een enkele over hebben. Na de koop bleek het een hele fijne wagen te zijn. Ingeklapt is hij bijna even groot als het onderstel van de enkele. De stoeltjes zijn imo erg lux (qua vorm en breedte). Er zit een hele grote boodschappenmand onder. Ze kunnen met elkaar communiceren. En als ze zitten te etteren draai je de stoel gewoon om. Ze kunnen niet dicht genoeg bij elkaar om de gordels los te maken, of elkaar evt te meppen.

Ik heb hem tweedehands via mp voor dezelfde prijs als dat ik mijn enkele nieuw had :p Mocht je via mp kopen. Check dan de collectie. Dan kan je beter inschatten hoeveelste hands de wagen is die je wilt gaan kopen. Deze was nog maar erg kort uit de collectie en misschien 3 keer gebruikt.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Wij hebben de abc zoom. Prima wagen, heel wendbaar, rijd lekker en is smal. Wij hebben expres voor een wagen achter elkaar gekozen zodat ik overal makkelijk door kan. Hij klapt ook klein in. Enige nadeel is dat het een wat lange wagen is.
    Wij hebben de quinny die we voor ons zoontje hadden ook nog steeds dus als we ern keer met 1 kind op pad gaan kunnen we die gewoon gebruiken.

13. MamavanLoker

MamavanLoker Actief lid

Sep 12, 2014
    435
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Koelstra Flexxo Twin via marktplaats.
    Vinden hem erg fijn rijden. Is wat groter maar wel ook echt geschikt voor oudere kindjes. Neefje van 4 past er ook zonder moeite in. Wij lopen normaal veel met de honden dus is fijn voor ons :)
    We houden wel onze enkele Mutsy Igo.

Share This Page