De titel zegt genoeg denk ik... Wil mijn dochter niet te warm maar ook niet te koud kleden... Dus, wat dragen jullie kleine baby'tjes?
t hangt er ook n beetje vanaf of je buiten bent of binnen en hoe welke temp je het in huis hebt.. mijn meisje is al een beetje ouder maar draagt nu rompertje met spaghettibandjes en een dun shirtje met korte mouwtjes en ligt zonder dekentje. In huis is het nu 22 graden, daar is het prima zo. Buiten is het warmer volgens mij maar kijk uit met de wind, ik ging net een blokje om en in de schaduw en in de wind is het een stuk frisser! /verder goed je kindje in de gaten houden hoe ze aanvoelen!
Het is hier 22 graden in huis. Hier heeft ze romper aan, shirtje lange mouw, legging en rokje. In de kinderwagen een lakentje en dekentje.
Hier is het op haar kamer 26 graden... Buitentemperatuur weet ik niet exact, schat wel 23 graden... Had haar vandaag een romper korte mouw, shirtje lange mouw, broekje en jasje aan gedaan... Misschien toch iets te veel van het goede?! En in bed?! Ze lag vandaag onder lakentje en dekentje, met haar kleertjes aan, maar dan wel zonder jasje
Even voelen hoe warm ze voelt. Ik had haar vanmorgen in de kinderwagen onder een dekentje. Vanmiddag in de maxicosi even in de auto alleen met kleertjes. Ze is hier de hele dag beneden en slaapt naast me, vanavond maar even zien hoe warm het is boven.
Mijn knul is iets jonger maar lag vandaag in een romper korte mouw en kruippakje met lange mouwen en korte pijpjes (hij heeft erg lange benen) in de kinderwagen. Ik had er nog een lakentje overheen maar had wel het idee dat dat te warm was.
Ik zou zeggen een romper met lange mouwen en een dun broekje, en dan een katoenen lakentje in bed. In elk geval nooit te veel kleren of dekens met hoge temperaturen, meer op je eigen gevoel afgaan hier in en steeds even voelen.
Kijk ook vooral naar wat jezelf aan had, maar dan net een klein beetje extra. Ik deed toen romper korte mouw met een dun broekje. Een keer te warm aangekleed en zat ze onder de warmte uitslag, zolang je baby niet op de tocht ligt.
Mijn zoontje is ietsje ouder en die had vandaag alleen een kruippakje aan met korte mouw en korte pijpjes.. Geen romper oid, vind hij veelste warm.. Moet wel zeggen dat Jaymee het al snel warm heeft.. Hij slaapt nu in een romper korte mouw en een kortje katoenen broekje..
Hihi, ik moet dan juist 1 laagje minder doen, want meneer heeft het snel warm! Gewoon goed naar je kindje kijken..
Nou liep ik vandaag in een zomerjurkje met alleen bh en onderbroek, dus dat is niet echt te vergelijken... Maar ik heb haar wel al een paar keer getempt vandaag en ze zat met deze kleding op 36.8. Heel normaal dus... Al is ze wel al de hele avond (na fles van 19 uur) wakker, dus ze zal toch ook wel wat van de warmte voelen...
binnen, korte mouw romp, dun broekje, sokjes buiten, lange mouw romp ( of mouwloos romper + longsleeve, maar met echt heet weer, vind ik 1 laag genoeg), dun en/of kort broekje, sokjes, eventueel hydrofiel over de beentjes, als het waait of in de schaduw ehct koel is En een dun zonnehoedje/petje
ik heb een dochtertje van 13dagen en vind het ook heel lastig. ze houd zichzelf sinds het begin al goed warm, maar heeft het zelf ook snel warm. op je arm kan ze zo beginnen te zweten.. maar wat zij nu aan heeft in huis met 26 graden; korte mouw romper met tshirt, dun broekje en sokjes. ze ligt niet oder een deken of lakentje, vind ik veels te warm.. vanmiddag gaan de kleertjes uit & maken plaats voor een tromperjurkje mocht dat te fris worden doe ik er n broekje bij aan, mAr dat was gisteren ook niet nodig..
Heb haar nu in een romper lange mouw en een dun broekje, wel sokjes erbij aan. Als we zo naar buiten gaan wel een dun katoenen dekentje denk ik... Als het hier vandaag echt 26 graden wordt, ga ik haar wel uitpakken hoor... Vanochtend nog weer getempt, ze was 37.2. Ze kan zich dus prima warm houden...
Ons buurmeisje van 3 weken draagt een romper lange mouw, legging en sokjes. Je merkt het anders snel genoeg aan je kindje of ze het warm of te koud heeft. Vergeet niet je kindje in te smeren met zonnebrandcreme!! Hier was overlaatst een baby die was echt verbrand en die had alleen maar in de schaduw gelegen! In de schaduw kunnen ze dus ook verbranden!
Hier een meisje wat het snel warm heeft, nu heeft ze alleen een rimpeltje zonder mouwen en een shirtje korte mouwen en geen broek ze slaapt alleen met een lakentje Kan goed zijn dat ze vanmiddag alleen in een rompertje leg Liever iets te fris dan te warm 1x te warm aangekleed en ze zat onder de warmte uitslag... Moeilijk he
als ik lees wat jullie babytjes nog aanhebben twijffel ik of ik mn meisje niet te koud kleed. ze sliep vannacht alleen in een romper met korte mouw, en sokjes.. geen laken want die schopte ze vrolijk van zich af.. overdag heb ik haar in een luier of romper, meer niet.. maar hier in huis is het dan ook 29 graden..
Onze kleine man heeft nu een romper zonder mouwtjes aan en daarover een heel dun katoenen kruippakje. Snachts slaapt hij in een romper met lange mouwen in zijn puckababy zomereditie. Normaal doe ik daar nog een dekentje en laken overheen, had vannacht alleen een lakentje erover maar die had hij eraf geschopt. Met deze temperaturen laat ik hem zoveel mogelijk binnen en ga ik alleen met hem weg als het echt noodzakelijk is. Moet zeggen dat te koud ons mannetje het nog nooit gehad heeft, hij kan zichzelf vanaf dag 1 al op temperatuur houden.
Echt waar? Wij zitten juist de hele dag buiten met dit weer. Onze dochter (6 weken) zit nu lekker in haar wipstoeltje te chillen onder de veranda. Tuindeuren open, heerlijk! Ook slaapt ze veel buiten, in haar kinderwagen. Oh ja, ze heeft aan.. Een luier, zo'n babyonderbroekje en een hempje. Dun vestje heb ik net uitgedaan. En als ze slaapt krijgt ze nog een lakentje over haar heen. 's Nachts een romper zonder mouwen, bakerdoeken en een lakentje.