ik ben op zoek naar een draagzak bv van het merk minimonkey of lodger. wie heeft er nog 1 en kan het voor een klein prijsje aan mij gunnen?
Tip: doe het niet, tenminste, niet als je het ding ook wilt gebruiken om te dragen. Voor in de maxi-cosi is zo'n lodger best aardig, maar als hangmat en drager zijn ze weinig soeps. Zowel voor ouder als voor kind. Kies liever voor een Soft Structured Carrier (www.babybij.nl) of een (geweven) draagdoek. In het grote-draagdoek-topic kun je daar veel info over vinden.
Dit soort draagzakken worden afgeraden vanwege de houding van je kindje; je kindje ligt teveel met de kin op de borst wat bij kleine kindjes de ademhaling kan belemmeren. Omdat je kindje vrij beschut ligt, heb je geen goed zicht op je kindje. Bovendien heb je er weinig steun aan omdat je kindje echt als een tas aan je schouder hangt en je dus bij elke beweging ( Bukken etc ) je kindje vast moet houden. Daarbij is de drager niet goed af te stellen op je schouder en is het dus heel zwaar dragen. Wil je een soortgelijk iets dan zou je een ringsling kunnen kiezen, daarin kan je je kindje strak tegen je aan dragen. Hier zie je zeg maar heel duidelijk het verschil hoe je een klein kindje in een ringsling comfortabel tegen je aan draagt, je je handen vrij hebt en kan bukken, je kindje vrij kan ademen http://img1.etsystatic.com/il_fullxfull.280773441.jpg en hoe het beter niet kan in een soort sling die jij in gedachten hebt: http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/85322/85322,1221323932,3/stock-photo-a-portrait-of-a-mother-holding-her-newborn-baby-outside-in-a-sling-17351065.jpg als je met deze zou bukken, dan kan je je ws wel inbeelden wat er met de baby gebeurt? Die zit niet veilig tegen je aan, je moet hem toch nog vasthouden. Hij is niet goed te verstellen!
Mini monkey raad ik echt af! Mijn dochter lag er zo opgepropt in en het gaf mij helemaal geen fijn gevoel
Ik heb nog een lodger shelter tough denim liggen. Voor 20 euro mag je hem hebben. Af te halen in Rotterdam. Maaaarrrr ik vond het echt een onding, alhoewel er ook mensen zijn die er bij zweren. Voor in de maxi cosi was ie wel handig... in het begin dan... Jemig, wat ben ik een goeie verkoper , maar wel eerlijk....
Hahaha otte, jij bent inderdaad een lekkere verkoper! Dragen in de kommahouding wordt afgeraden omdat de kindjes dan niet goed adem kunnen halen. Levensgevaarlijk lijkt mij het! Ik zou zeker even op het draagdoekentopic gaan kijken, en kijken of je een goede ergonomische drager kan kopen. Die zijn bovendien waardevast, dus kan je ze tweedehands ook nog eens voor een goede prijs verkopen. Als je een manduca koopt voor 100,-, kan je die vaak nog voor 60 tot 80 euro verkopen. Die gaat ook zeker 2 jaar mee, dus draag je voor 20 euro per jaar... (En staaaaapels mimimonkeys en lodgers op marktplaats te vinden trouwens. En dat zegt wat mij betreft genoeg... Niemand wil ze...)