Babyhangmatje *handig ?*

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piri piri, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik zag leuke babyhangmatjes die je in je box kan knopen zodat je daar lekker je kleingtje in kan hangen en schommelen....maar zag best verschil...sommige zijn enkel van stofm maar zag ze ook met 'stokjes' aan de boven en onderkant zodat de kleine niet in de stof hangt maar er op ligt zeg maar.

Heeft iemand ervaring met deze matjes ?

Ben benieuwd naar jullie ervaring !

2. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik heb de mini-monkey draagzak die ook als hangmatje te gebruiken is en wij gebruikten deze ook alleen als hangmatje, ons ventje sliep er heerlijk in!

Bijgevoegde bestanden:

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach, ik heb 'm wel een paar keer gebruikt maar ik vond het vooral leuk om te krijgen.. niet om zelf te kopen. Je kunt ook prima zonder

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb hem toen gekocht en onze boy sliep er heerlijk in...

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Maar een enkel van stof ? of ook met van die houtjes erin ?!

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als je een goede geweven daagdoek hebt, kun je daar én ergonomisch mee dragen (ook met warmer weer) en je kunt 'm als hangmatje gebruiken.

7. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    De Mini monkey (Buikdrager, heupdrager en boxhangmatje inéén) is enkel van stof, dus zonder houtjes, maar is lekker stevig 100% ademende katoen en rekt niet mee!

8. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik had er eentje gekocht voor mijn 1e baby en nooit gebruikt. Het zag er zo schattig uit op het plaatje. Ik had deze:
    Babylonia Babyhangmatje Wit | Babyhangmatjes | Baby-Dump

Vind het absoluut geen aanrader, om 2 redenen:
    - bijkomende reden: beetje eng, onstabiel, ik zou bang zijn dat hij zou omkukelen
    - hoofdreden: bij een kleine baby heb je je box vaak op de hoogste stand staan, om hem/haar er makkelijk in en uit te tillen, fijn dicht bij je te hebben. Om het hangmatje te gebruiken moet je de box op de laagste stand hebben staan. Dit wissel je niet even in 3 seconden om. Dit laatste is iets waar ik even heeeeel goed over na zou denken voor je een boxhangmatje koopt.

9. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Dit hangmatje heb ik dus ook. En heb er helemaal niks aan! Precies wat jij zegt, de box moet in de laagste stand en ik heb echt geen zin om iedere keer de box te moeten ombouwen. Een beetje een miskoop dus!

10. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Precies dezelfde reden hier waarom hij weinig gebruikt werd. Ook was ik bang dat hij zou stikken.

11. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Fijn, dank voor jullie mening,
    Ik was ergens al bang dat t m niet zou worden. Heb al eens vaker gelezen dat bijv dergelijke draagdoeken voorvverstikking kunnen zorgen ivm niet goed ondersteunen nekje. En vond dit t zelfde principe.
    Indd. Als je de box niet in hoogste stand mag zetten (al snap ik die niet, want dan is de val toch evt t minst)....dan is t indd geen optie.

12. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    #12 MamavanJordy, 26 mei 2012
    Laatst bewerkt: 26 mei 2012
    Hier heel veel gebruikt.

Ik heb bij mijn oudste van een tante van mij een eigen gemaakte gekregen. Die was echt ideaal.

Was best breed, maar niet zo breed dat ze erin verdwijnen. Er zaten stokken in aan beide zijde voor de stevigheid.

Stof was heerlijk zacht.

En ik hoefde de box niet omlaag te zetten hoor. Kon hem prima knopen zo, goed strak strekken, knopen, beeb erin en relaxen maar.

Zal nog eens kijken of ik een foto kan vinden ervan. Ik heb hem nu nog hier liggen voor mijn eigen kids straks als ze zelf kinderen krijgen (als het hun gegeven is en ze hem willen natuurlijk).

Gevonden hihi

Bekijk bijlage 247906

13. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Die ziet er indd relaxed uit hihi. Zou er zelf zo inwillen...

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik heb hier ook regelmatig een draagdoek in de box geknoopt als hangmatje. Als je hem strak knoopt kan je de box prima op de hoogste stand laten staan hoor.
    En zoals Marlett al zei, de draagdoek kan je naast hangmatje ook als verantwoorde drager gebruiken, ideaal!

Deel Deze Pagina