Hallo dames, Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit berichtje te plaatsen... Heeft iemand tips om urine op te vangen bij een meisje van 12 maanden? De huisarts wil voor de zekerheid mijn dochters urine testen op een eventuele blaasontsteking. Bij de apotheek hebben ze van die opvangzakjes die je tegen de billen plakt, maar dat ging niet helemaal goed i.c.m. haar dunne ontlasting. Heeft iemand een alternatief? Alvast bedankt! Groetjes, Nelly
denk toch die plaszakjes. waarom ging het niet goed? als je het nu meteen na een vieze luier omdoet? wel moet je de billen dan goed wassen met water en niet met doekjes. door de olie in de doekjes plakt het niet goed
mj24, ik had precies gedaan wat je zei, maar mijn dochter heeft dunne ontlasting vanwege haar griep (en borstvoeding geeft sowieso dunnere ontlasting). Met dat opvangzakje deed het haar ook zeer om te poepen. Ik vind die plakstrook ook erg breed voor het stukje tussen haar voor- en achterkantje, zeg maar. En dat spul plakt enorm. Het was voor mij al geen prettig gevoel om die plakstrook van mijn vingers af te halen, laat staan voor daaronder... Ik vind het zo zielig voor haar.
Ik had laatst wel 6 zakjes nodig.. omdat ik het niet helemaal goed had gedaan.. Die zakjes zijn vreselijk, maar ik weet oko geena ndere oplossing.
is het gelukt uiteindelijk. wij hebben ze alleen bij controles moeten gebruiken en daar deed de verpleegster het.
Oja, het plaszakjes verhaal... Door de verjaardagsdrukte heb ik weinig tijd gehad om achter mijn pc te kruipen... Uiteindelijk is het vrijdag niet meer gelukt om urine op te vangen. De tweede ronde had mijn lieverdje flink geplast, maar had het zakje losgelaten... *zucht* In overleg met de huisarts hebben we het daarbij gelaten, want inmiddels was de koorts flink gezakt en was Annabel weer veel fitter. Bij twijfel moesten we natuurlijk met de huisartsenpost contact opnemen. Dat is gelukkig niet nodig geweest. Wel heb ik bij de apotheek voor de zekerheid maar twee plaszakjes gehaald, als het nog fout zou te gaan. Haar griep had gisteren gelukkig geen invloed gehad op haar verjaardagsfeestje. Daar was ik zo ontzettend bang voor... Ze was fit genoeg en supernieuwsgierig, alleen 's nachts is ze nog een keertje wakker geweest, maar dat had meer te maken met het verwerken van alle indrukken. In ieder geval toch bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben bij Djenno ook wel eens urine moeten opvangen. Moet eerlijk zeggen dat het bij jongetjes echt een stuk makkelijker is. Je plakt dat zakje gewoon om zijn piemeltje heen en klaar is kees. Bij meisjes lijkt mij dat inderdaad een stuk ingewikkelder.
beetje te laat, maar wat ze in het ziekenhuis bij Sam regelmatig deden (het zakje liet bijna altijd wel los, en omdat ze problemen met haar lever had moest ze erg vaak urine inleveren).. Haar boven een bakje houden en dan beetje blazen... dat werkte het beste en het snelste.
inderdaad, blazen heb ik ook wel eens gehoord, niet zelf geprobeerd. Ik weet ook niet of het dan nog uitmaakt hoe oud een kindje is, volgens mij is het reflexmatig, dus zou het misschien beter werken bij de echt jonge kindjes.