Ik moet even iets kwijt.. Ik wou eerst nooit perse bv geven (voordat ik zwanger raakte) maar mijn vriend is vroeger heeeel zwaar astmapatientje geweest (meer in t ziekenhuis gelegen dan thuis als baby/kind) en dus zouden we de kans op astma en andere allergieeen (die allemaal tot diezelfde groep behoren; voedselallergie, eczeem en astma) flink verkleinen door bv te geven. Prima dan wou ik dat in elk geval proberen natuurlijk! De bv was vre-se-lijk! heb gigantische tepelkloven en ontstekingen gehad en toch elke keer braaf weer aanleggen. Elke keer zat ik huilend van de pijn te voeden (deed me nog veeeel zeerder dan de weeen!) tot het echt niet meer wou.. Dus ben ik fulltime gaan kolven! Wat ik nu dus al een dikke 3 maanden doe! Niet altijd even praktisch/leuk maar goed wel t allerbeste voor je kindje.. Wanneer ik niet genoeg bv heeft krijgt ze een flesje hypoallergeen wat dan ook weer t beste schijnt te zijn. En nou ontdekte ik eergister bij Dewi: eczeem..... Ik vind t zo erg he...Ik weet nl (vanuit mijn werk op t kdv) dat mensen toch anders kijken naar kinderen met eczeem. En de huisarts zei dat t alsnog ook over kon gaan in astma.. Ik vind dit echt heel vervelend..ze had zo'n prachtig mooi gaaf huidje..Ik heb nu een zalfje mee wat hopelijk goed helpt. En ze heeft er zelf (nog) geen last van gelukkig! Ze ruikt nu niet meer naar lekkere zwitsalbaby maar naar medische-lucht-baby Ik heb zo mijn best gedaan met de bv...voor mijn gevoel nu helemaal voor niets! Moest dit echt even kwijt...
hier het zelfde, iedereen in de familei kreeg/krijgt flesvoeding en hebben geen van allen last van eczeem. ik als de eerste in mijn familie gaat trots bv geven en heb dit 2 maanden volgehouden en ben de voorraad in de vriezer gaan opmaken en overgestapt naar flesvoeding, zo rond haar 1e prikjes (dus zeg 1 maand oud) begon ze een heel droog huidje te krijgen en ze zeiden ok dat komt vaker voor 2 wk later bleek het eczeem en heel haar schoudertje ging open. nu zit ze aan een licht hormoon zal en haar huidje is weer mooi gaaf maar zodra ik er mee stop komt het op haar schoudertjes weer terug helaas . ik denk ook wel is dat dit een straf is van bv geven had ik er maar nooit aan begonne maar je weet niet of ze het anders ook had gekregen. het zit niet bij mijn of me vriend in de familie ofo en dan met bv heb je minimale kans zeggen ze. nu kan ze weer elke dag in bad door die zalf maar nadat het ondekt was kon ze nog maar 2x max in de week en de rest was wassen met alleen water want zeep droogt uit verder smeren met vaseline en olie. succes
Met wat voor olie moet ik haar insmeren dan? want ik moest de huid goed vet houden zei ha. Mag dit wel gewoon met zwitsal huidolie? of natusan ofzo?
Balneum olie. Voor in het badje maar ook voor het huidje. Ook kan je een zemelenbadje geven. Dit kan je ook bij de drogist kopen (het heet ook zemelenbad volgens mij).
ik heb die van natusan en smeer haar naar het baderen en voor het afdrogen helemaal in en daarna dep ik haar droog . vervolgens nog een klodder vaseline op de gevoelig plekjes (der schoudertjes en ze kan er weer tegen aan. als ze er nog erg last van heeft niet te vaak in bad doen max 2x per week is voldoende en de rest wassen met alleen wat water en geen zeep. als ze zo klein zijn worden ze nog niet zo vies en tegen de tijd dat ze gaan kruipen en lopen wat vaker natuurlijk.
Ik kreeg exceem van de wasverzachter in wasmiddelen en dan vooral dash3! Dus ook daar moet je hypoallergeen van gebruiken! Gelukkig heeft laura nog nergens last van! Wel heeft ze uitslag in haar nek en op haar schouders! Ben dus nu overgestapt op halfvolle melk omdat ze hier zeggen dat het weleens van de volle melk kan komen! (ik heb trouwens 10 weken bv gegeven en daarna overgestapt op nutrilon omneo)
Neutral heeft ook heerlijke producten waar geen troep aan is toegevoegd, zoals badolie en olie/lotion om haar mee in te smeren. Ook Weleda is erg goed. En ik wilde je nog even zeggen dat je het helemaal top gedaan hebt! Je hebt heel erg je best gedaan en je kindje alle goeds gegeven. BV is geen garantie dat een kindje nooit eczeem/astma etc. krijgt, het KAN de kans verkleinen...
@mirwar: natuurlijk heb jij niet voor niets bv gegeven ! Kijk eens naar je knul hij is er wel groot mee geworden. Dat hij nu eczeem heeft is niet leuk, zeker niet omdat jij zo je best hebt gedaan. Veel kindjes hebben minder last van eczeem met bv, helaas is het geen garantie. Zwitsal zou ik idd niet meer gebruiken ik zou overgaan op een natuurlijk merk bijv. Weleda of dr hauscka. Verder niet te vaak badderen/douchen max. 2 x per week.
Sorry maar dat vind ik wel raar. Ik werk bij een kinderdagverblijf en ik heb bij ons nooit gemerkt dat we anders kijken naar kindjes met exceem! Neemt niet weg dat het natuurlijk vervelend is voor Dewi dat ze er last van heeft.
Misschien verdwijnt het wel of wordt het minder erg als je overstapt op ecologische huidproducten? (bijvoorbeeld bij http://www.lavendula.nl/shop.aspx , hebben heel groot assortiment babyverzorging) Zwitsal is echt takkezooi hoor zit stijfvol met allerlei geurstoffen en chemische stofjes... En ik vind het echt super van je dat je zo lang al kolft, zeker als de bv zo veel stress voor jou heeft gebracht. Bv is hoe dan ook supergoed voor je meissie, dat heb je echt niet voor niets gedaan hoor!
Bv is om tal van redenen goed en het zou echt kunnen dat als je geen bv had gehad het nog veel erger was. Ik heb een blauwe maandag bv gehad als ik kind en ik zat echt altijd helemaal onder dat de vellen erbij hingen en dauwworm enzo. Ik ben er met behulp van een homeopatisch arts op mn 16de vanaf gekomen, als ik dat toch eerder had geweten/geprobeerd. Mocht 1 van mijn kids het krijgen ga ik dat ook onmiddelijk proberen, misschien een tip.
Ik snap ook niet helemaal waarom er anders naar kindjes zou worden gekeken met eczeem. Wat hier heel goed hielp is alles van zwitsal de deur uit, neutral wasmiddel, geen wasverzachter en alle wasproducten ook van neutral.
Jij hebt iig je best gedaan en daar mag je trots op zijn. Het geven van bv is zeker nooit voor niets geweest. Het is toch al mooi de gedachte dat jij het ervoor over had om bv te geven alleen al om bepaalde allergieën etc te willen voorkomen voor je meisje (al is het geen garantie), en dan ook nog met zoveel pijn erbij. Misschien was het zonder de bv wel erger geweest, houdt je dat gewoon voor. Ik vindt het knap dat je (hebt) door(ge)zet!
OP www.heelnatuurljik.nl kun je je verzorgingsproducten chekken wat voor stofjes erin zitten. Heel veel dingen kunnen dus eczeem uitlokken.
Hier ook een meisje met eczeem... maar het mag gelukkig geen naam meer hebben! Ik geef ook borstvoeding en ben op dieet gegaan omdat het misschien een allergie was (ben zelf ook erg allergisch geweest vroeger). Het leek eerst koemelkallergie te zijn, maar na de 2e keer provoceren lijkt het nu van niet (misschien niet meer). Maar borstvoeding is alleen maar goed en je geeft het nu zeker niet voor niets! Ik had ook zoiets van, toen Eva 3 weken was en erg verkouden, geef ik daarom nou borstvoeding? Maar ook kindjes die bv krijgen kunnen ziek worden, of eczeem krijgen, of astma. Maar misschien is het wel minder erg omdat je bv geeft. Wij gebruiken de producten van Zarqa en daar reageert Eva erg goed op! En het meeste ruikt ook nog erg lekker (vind ik). Eva ruikt gewoon lekker naar baby . Balneum kan Eva trouwens niet tegen..
Je hebt je bv echt niet voor niks gegeven meid, dit is het allerbeste voor je kindje. Jammer dat het toch eczeem krijgt maar praat jezelf geen schuld gevoel aan!