Te snel besluiten om in te bakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ElleE, 6 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Sinds een week of drie heeft Sven overdag erg veel moeite met slapen; meestal slaapt hij nog wel redelijk in na een inslaaphuiltje maar hij is binnen de kortste keren weer wakker en dan meteen erg onrustig en huilen... Als ik vast blijf houden aan het 'voeden na het wakker worden' dan voed ik dus om de twee uur ongeveer, dat hou ik dus ook niet vol...

Sinds een paar dagen begint het gedonder nu ook al 's nachts en ik zit er dan ook sterk aan te denken om te gaan inbakeren... De Rust en Regelmaat passen we nu anderhalve week toe en dat heeft wel een beetje geholpen (hij slaapt nu zelf in, dat was in het begin ook een probleem) maar het doorslapen blijft een probleem...

Mijn vraag is; Sven is nu vier en een halve week oud, ben ik niet een beetje vroeg met inbakeren? Zou ik niet langer moeten proberen om hem zelf te leren door te slapen? Ik vind het wel heel belangrijk om te voorkomen dat het nog erger wordt dan het nu is, maar ik wil ook weer niet te snel naar allerlei hulpmiddelen grijpen... Ondertussen weet ik ook niet meer wat er nou aan de hand is als hij wakker is; honger, moe, krampjes, boertje, vieze luier, het kan van alles zijn maar ik zie het niet (meer)!

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben van mening dat het daar niet te vroeg voor is. Ik ben bij Iman ook rond die leeftijd begonnen. Ze hebben nu nog geen controle over hun ledematen en worden dus snel wakker van hun eigen rondmaaiende armpjes enz.
    Ik kan het alleen maar aanraden!

3. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik pesoonlijk ben geen voorstander van inbakeren. Dat heeft te maken met een antal 'gevolgen' die inbakeren kan hebben, waar ik niet blij van wordt.
    Wat ik op gegeven moment wel heb aangeschaft voor ons onrustige meisje is een bakerzak. Dat klinkt nu heel tegenstrijdig, maar als je een kijkje neemt op de site ( www.debakerzak.nl ), zal je zien dat het wat anders is dan inbakeren.
    Succes!

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook lang getwijfeld of ik zou gaan inbakeren of niet. Fynn had nml precies hetzelfde als Sven. Ik heb er voor gekozen om hem wat meer tijd te geven om z'n eigen ritme te vinden. En dat is gelukt. Hij slaapt nu redelijk snel in (na een paar huiltjes) en gaat ook steeds vaker en langer slapen. Overdag mag het nog wel wat langer van mij maar ik mag echt niet klagen. 's Avonds valt hij nu vanzelf in slaap na de fles van 19.30 en daarna na de fles van ongeveer 23.00 ook en slaapt door tot ongeveer 7.30. Ik ben dus blij dat ik hem niet heb ingebakerd aangezien ik het hem nu ook niet hoef af te leren. Ook voor op het kdv is het prettiger zo.

Maar het zal per kindje verschillen. Dus ik kan me ook voorstellen dat iemand er voor kiest om wel in te bakeren.

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Hier spreek ik even vanuit een kdvleidster 'point of view': maak nooit beslissingen omdat het prettiger/makkelijker is/zal zijn voor op het kvd. Ook op het kdv bakeren wij met liefde in, houden wij ons met liefde aan allerlei verschillende eetschema's, en volgen wij met liefde de wensen van de ouders!

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Kiz: bij mij op het kdv zijn ze daar ook niet moeilijk in. Maar ik weet dat ze het inbakeren helaas niet op ieder kdv willen doen.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij ons op het kdv mogen ze niet inbakeren, dit is het beleid van de opvang. Alleen op doktersvoorschrift en ondertelening van ouders doen ze het.

Kailynn lag met 3 weken al ingebakerd en dat heeft zeer zeker geholpen!
    we hebben het afgebouwd omdat ze binnenkort naar het kdv gaat en ze het daar dus niet doen, dit gaat iets minder, ze is weer eerder en sneller wakker en onrustiger.
    maar het is nu weer te overzien.

8. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik herken het helemaal (zie trouwens ook dat Bob & Sven niet heel veel schelen) en zit met dezelfde dilemma's.
    Gelukkig zie ik wel dat het al langzaam beter gaat met Bob. 's Nachts in ieder geval. Dan wil hij nu ook nog wel eens wat langer doorslapen en het huilen en onrustige is gelukkig iets meer naar de dag verplaatst.
    En ik heb nu ook het idee dat ik het niet meer in de voeding hoef te zoeken. Ook heb ik ondertussen wel door wanneer hij krampjes heeft.
    Maar waarvan hij nou zo gespannen en onrustig is, (hij overstrekt ook erg veel) dat weet ik nog niet.
    Als hij wel ontspannen is, kan ik hem wakker in z'n bedje leggen en valt hij uiteindelijk vanzelf in slaap. Is hij gespannen, dan kan ik het helemaal schudden en wordt het eerder van kwaad tot erger.
    Ik ben naar de huisarts geweest, maar volgens hem is er niets aan de hand en moet ik hem maar lekker in een draagdoek of hangmatje leggen.
    Ik vermoed een beetje het Kiss syndroom, maar volgens mijn huisarts is dat allemaal onzin en niet gestoeld op wetenschappelijk bewijs.
    Ik ga nu eerst maar eens een draagzak proberen en kijk het denk ik nog heel even een paar dagen aan, voordat ik verder ga zoeken/proberen.
    Maar het blijft allemaal lastig.

9. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ook yesse is erg onrustig van aard en maakt zichzelf de hele tijd wakker met zn handjes en voetjes en alles wat bewegen kan!

op n gegeven moment was hij zo oververmoeid dat de de slaap helemaal niet meer kon vatten, helemaal overstuur, zo zielig.

Heb hem vanaf 3 weken oud ingebakend en was binnen 10min helemaal vertrokken, hij vind het heerlijk.
    Hij is nu bijna 5 mnd en 's nachts doe ik het nog steeds overdag probeer ik af te bouwen.Dan weet ik in ieder geval zeker dat ie 's nachts goed geslapen heeft en de rust die hij zo hard nodig heeft gehad heeft.

Boeiend wat mensen er van vinden of wie dan ook, hij slaapt en das het belangrijkste! toch?

groetjes melissa

10. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Nog een tip trouwens voor onrustige kindjes, een osteopaat, gegarandeerd succes!
    kijk op www.stillkids.nl
    spreek uit ervaring!

doeii

11. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    wij zijn op advies van de kraamverzorgster al op dag drie begonnen. ipv het officiele inbakeren wikkelden we hem toen in een hydrofiel met daarom heen een omslagdoek, maar het principe was hetzelfde. zonder die doeken sliep hij bijna niet

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ook bij ons moeten ouders ondertekenen, dat is een verzekeringskwestie. Er moet bijvoorbeeld ook getekend worden voor het geven van een medicijn, of wanneer kinden op de buik slapen. Het kinderdagverblijf waar ik werk is gecertificeerd, dat had niet gekund, als al dit soort regeltjes er niet waren geweest.
    Dat neemt allemaal niet weg, dat er toch met alle liefde en plezier gebakerd wordt als de ouders dat verzoeken.
    Zoals ik al eerder schreef: ik ben er persoonlijk geen voorstander van, maar ook op mijn werk baker ik, als dat gewenst is.
    Ik wilde vooral aangeven dat je je als ouder niet moet gaan aanpassen aan het kdv, zeker niet als je kindje nog een baby is!
    Als er op het KDV niet gebakerd wordt, is dit trouwens nog geen reden om het thuis ook niet meer te doen. Je kindje brengt nog altijd de meeste tijd thuis in eigen bed door. Alles is anders op het KDV, het ritme, het slapen (de meeste kindjes slapen er minder als thuis), het is er druk, het bed is anders, noem maar op. Als je kindje er niet gebakerd wordt, en er slecht slaapt, zullen de leidsters vast wel hun 'maniertjes' hebben om te zorgen dat zo'n kleintje toch lekker kan slapen. Daarnaast hebben kindjes op een kdv ander slaapgedrag dan thuis. Mijn dochter slaapt thuis als een roosje en op het KDV voor geen meter, terwijl ze in beide gevallen een bakerzak aan heeft.
    Ik pas mijn ritme thuis niet aan op het ritme van het KDV, en daar raakt ze niet door van slag ofzo. Na een dag op het KDV is ze erg moe, maar da's het enige verschil.

13. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Voor mij en mijn kindje is inbakeren helemaal top.

Je kan via de inbakersite pacco.nl verkoopadressen vinden die je een gratis verkoopconsult geven.Ze kijken dan eerst naar je kindje en daarna doen ze voor hoe je in moet bakeren, ik heb daaarna nog veel contact gehad over de mail, omdat Dimphy vrij lang verzet had. 1,5 week .
    Nu gaat het echt heel erg goed.
    Ze slaapt heerlijk in, legt haar armpjes al naast haar lijfje.
    Als ik haar niet inbaker ( bij prikje bijv.) kan ze door de maaiende armpjes echt niet slapen.
    Inbakeren zijn ze nooit te jong voor, wel kunnen ze als je lang wacht te oud zijn . je mag nl maar inbakeren tot dat ze kunnen draaien.
    Nou hell veel succes, en ik kan het je aanraden.

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Met Iman ben ik ook bij een osteopaat geweest. Het hielp om haar van huilbaby naar geen huilbaby te maken ;) maar het onrustige bleef.
    Iman is echt ingebakerd tot ze dik 6 maanden was. Een paar weken geleden gaf ze zelf aan dat ze het niet meer wilde. Overigens sliep ze 's nachts al langer zonder inbakerdoek.
    Ik gebruikte de swaddleme.

15. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ja, osteopathie wilde ik je ook adviseren. Hugo was na één behandeling een compleet ander kind. Zeker het proberen waard. Op www.osteopathie.nl kun je ook heel veel nuttige info lezen.

Deel Deze Pagina