Omdat mijn autootje het heeft begeven (Peugeot 205) en die van mijn vriend geen kind kan vervoeren (Renault Kangoo bestelwagen) moeten we onze plannen om een nieuwe auto te kopen wat vervroegen... Nu proberen wij zeer milieubewust te leven en daarom opteren we ook bewust voor een ecologische wagen. Ons oog viel op : Skoda Fabia Combi Greenline Seat Ibiza Ecomotive Ecologisch en financieel is de Seat het aantrekkelijkst, qua kofferruimte is de Skode echter veel beter. Nu is het aan ons om te bepalen wat we dus belangrijkst vinden; prijs/ecologie of de kofferruimte. Nu met het kindje op komst, zou je natuurlijk zeggen dat kofferruimte belangrijk is. De buggy kan echter ook in de koffer van de Seat, maar dan kan er niets meer bij. Wie helpt me met enkele andere overwegingen?
Ik denk dat je je antwoord al zelf gegeven hebt. Als je kofferbak vol is en je wil bijv. een weekend weg, dan zit je al snel met zo'n schoonmoeder op het dak van de auto. Dan verandert een ecologische zuinige auto ook snel in een benzineslurper.
Zonde trouwens. Er kan supeveel in de kofferbak van een 205-je. Die staan overal nog wel te koop. Rj zelf in eentje met nog geen90.000 op de teller. Kand e kidnerwagen en alle toebhoeren gemakkelijker in als in onze volvo V40
Bedankt voor je antwoord Hij blijft sowieso zuiniger dan een andere wagen. Voor de weinige keren dat dat dan zou nodig zijn, vind ik het toch het overwegen waard. het wordt zeker een ecologische wagen. Mijn peugeotje herstellen brengt nu echt niet meer op. Je bespaart op de termijn van een eventuele lening al heel wat terug met wat je spaart op diesel! Wij investeren op elk vlak in de toekomst met het milieu; bij de verbouwingen van ons huis, ... De investering is vaak een hele kost, maar een die zeker en vast oplevert!
we hadden net een nieuwe auto gekocht toen we erachter kwamen dat ik zwanger was dus we hebben onze auto verkocht en een skoda fabia combi gekocht nieuw erg fijne auto en een zeer ruime kofferbak ik heb een quinny speedi en die kan er met gemak in kan zelfs me boodschappen kwijt we zijn erg tespreken over de auto
Ik ben nog vergeten te vermelden dat de Seat op korte termijn te verkrijgen is, voor de Skoda moeten we zeker zes maanden wachten...
Wij hebben onze nissan micra (2004) ook ingeruild voor een skoda fabia combi. Erg fijne auto! En veel ruimte in de kofferbak. Onze mutsy kan er met gemak in. Maarja als je een half jaar moet wachten..... hmmm , moeilijke keuze. Groetjes Inge
Ik zou zondermeer voor de Skoda Fabia Combi Greenline gaan. Zoals ik het begrepen heb zijn beide auto's voorzien van dezelfde (door Volkswagen ontwikkelde) 1,4 TDI motor. Dat de Seat "groener" is dan de Skoda ligt aan het gewicht van de auto, een combi (stationwagon) is zwaarder dan een hatchback, daarbij komt ook nog dat een Skoda zowieso zwaarder is dan een Seat (kijk en vergelijk de verschillende auto's van Seat en Skoda maar). Ook denk ik dat na een aantal jaren de inruilwaarde van de Skoda hoger zal zijn dan de inruilwaarde van de Seat. Ik denk dat een Combi gewilder is (gebruikt) dan een hatchback, ook denk ik dat Skoda (gebruikt) gewilder is dan Seat. Just my 2 cents Veel succes met de keuze.
Ik zou echt voor de grote van de kofferbak gaan hoor. Als er naast de kinderwagen niks meer bij kan, dan heb je straks echt een probleem. Dat is echt heel onhandig. En over die wachttijd... is er nergens in het land dezelfde te vinden?
De Skoda die we willen (de ecologische) die moet nog gemaakt worden, dus ze is nog niet te verkrijgen. Maar in elk geval zijn we ondertussen nog eens met de Ibiza gaan rijden en hebben we die ook besteld. Hij kost minder, we hebben hem eerder, verbruikt nog minder, hij is nog ecologischer... We hebben dus beslist vanuit het ecologische standpunt waarvan we uit gegaan zijn. Bovendien zie ik genoeg mensen rondrijden met een kleine auto en kinderen, dus een mens redt het wel met wat hij heeft