Ik verwacht geen tips maar ik wil het even van me afschrijven.... (Al is een gouden tip heel welkom maar deze bestaat vast niet ) Dochtertje, een lieverd, slaapt nauwelijks overdag en snachts ook onrustig. Ik heb daardoor nooit even rust of langer dan 2 uur slaap achter elkaar maar meestal zelfs mindeR. Ik ga om 21.00 naar bed maar ze is zo vaak wakker dat ik niet genoeg slaap krijg. Daarnaast is mijn peutertje ziekjes en hij wordt snachts ook ontroostbaar wakker. Zucht.... ik vind ze echt heeeee lief maar ik mis een keer redelijk slapen. Herkenbaar? Dochtertje heeft reflux klachten, gelukkig niet ernstig maar wel genoeg dat ze niet goed slaapt. Soms twijfel ik of ze misschien iets anders heeft terwijl er natuurlijk genoeg ukkies zijn van 5 mnd die hetzelfde hebben.
Vermoeidheid is lastig inderdaad. Kan je de taken niet wat verdelen met de papa? Jij een nachtje beneden op de sofa terwijl hij voor de kinderen zorgt?
Gouden tip: stuur je nachtbrakertje(s) uit logeren. Mijn zoontje is anderhalf en slaapt 's nachts ontzettend wisselend. Het gaat in fases beter en slechter. Mijn ouders bieden in een slechte periode wel eens aan een nachtje op hem te passen. Dan kunnen wij een nachtje lekker slapen.
Goede tips, alleen.... ik wil niet iemand belasten met een nacht met een huilende peuter of wakkere baby. En voor mijn zoontje vind ik het ook zielig, sinds de geboorte hangt hij erg aan mij wat ik logisch vind. Als hij zich gewoon fit voelt gaat hij weleens uit logeren maar nu vibd ik het zielig als hij dan niet mij heeft om te troosten. Maar misschien kan hij morgen naar familie. Ik denkdat hij voor de zoveelste x oorpijn heeft. Arm ventje Ik ben alleenstaand dus geen partner die kan helpen ! Ik hoorde vandaag wel dat er ook baby's zijn die met 6 mnd plotseling beter gaan slapen dus dat is mijn nieuwe hoop.
Snap ik. Het voelt niet goed als je kind een ander tot last is. Misschien is er wel iemand in je omgeving die het niet als last ziet, maar juist als kans voor jou om weer een lekker frisse mama te zijn.
Helaas heb ik geen vrienden die hem op kunnen vangen, zij moeten ook gewoon werken en hebben zelf kinderen. Er is gewoon geen echt oplossing. Ik moet gewoon nog even volhouden totdat ze beiden weer even beter gaan slapen. Ze noemen het niet voor niks tropenjaren. Duik nu mijn bed in want kinderen liggen nu ook in bed. Hopelijk wat uurtjes maken voordat ze wakker worden
Balen dat je niet op iemand kan terugvallen. Slaap lekker en ik duim voor je dat ze lekker lang slapen!
Je verdient inderdaad een digitale knuffel! Het zal niet altijd even makkelijk voor je zijn. Ik weet niet of opa en/of oma nog een optie zijn? En inderdaad misschien zijn er mensen die het helemaal niet als last zien, maar het fijn vinden voor jou als je even kan opladen. Ik ben ook een veel leukere mama voor mijn dochter als ik af en toe even kan opladen. Al is het maar voor een paar uurtjes in de middag dat ik rustig een boekje kan lezen op de bank of een kopje koffie kan drinken op het terras.. Mijn dochter heeft ook reflux en eten/drinken en slapen zijn niet haar favoriete hobby's. Ze heeft veel aandacht en zorg nodig. Ze is het helemaal waard, maar het is ook erg vermoeiend. Probeer (als het je lukt) af en toe een rustmoment in te lassen voor jezelf en toch te kijken of iemand af en toe kan oppassen. Zoals ik zeg, al is het maar voor een paar uurtjes in de middag.. Soms heb je het gewoon even nodig. Succes!
liggen ze op hun eigen kamertje of bij jou? Soms scheelt het als je je bed niet uit hoeft als ze tijdelijk met hun bedje of matrasje bij jou op de kamer liggen (peutertje nu misschien?)
Dochtertje ligt naast me, en daar blijft ze totdat ze beter slaapt want anders moet ik te vaak uit bed. Peuter kan daar niet bij want dan wordt dochtertje wakker (ze slaapt erg licht). Voordat dochtertje er was lag peuter weleens bij mij, zeker bij ziek zijn. Ik moet gewoon even doorbijten en ook morgen naar huisarts. Ga toch weer reflux klachten bespreken met ha, mss is ze toch allergisch ergens voor? En oortjes laten nakijken....