waterpokken bij jonge baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door littlemissme, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag was ik even met mn zoontje naar mn werk. Nou werk ik met jonge kinderen en ben max 10 minuten op de groep geweest. Pas daarna hoorde ik van mn collega dat een van de kinderen waterpokken heeft (nog blaasjes). Ze had dit zich niet eerder gerealiseerd (nogal overwerkt doordat twee collega's waaronder ik met zwangerschapsverlof zijn). Anders had ze me eerder gebeld zei ze
    Nu ben ik echt een beetje pissig :x Hoe groot is de kans dat mn zoontje besmet is? Hij heeft geen direct contact gehad met het kindje maar aangezien het virus via de lucht wordt verspreid en het kindje wel in mn buurt zat? En heeft dit extra risico bij een baby van 10 weken?

Pff Ik vind het zo moeilijk en frustrerend, continu proberen je kindje te beschermen en ik voel me zo verantwoordelijk. Ga je een keer op pad en dan gebeurt zo iets :(

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wat vervelend dat je niet eerder gewaarschuwd bent.het is mogelijk dat je kindje waterpokken gaat krijgen maar het hoeft niet!hier met 3 maanden waterpokken,weet nog niet waar ze die heeft opgelopen,hier gelukkig geen complicaties gehad,maar op jonge leeftijd wel mogelijk.en ze kan omdat ze het jong kreeg straks alsnog waterpokken krijgen.

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zo jong heeft een baby nog veel afweerstoffen van de moeder maar ik weet niet of dat ook geldt voor waterpokken. Ik weet wel dat jonge baby's vaak een milde vorm krijgen.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Beneden de 3 maanden hebben ze antistoffen van de moeder

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Hier zo'n zelfde verhaal. Kleine man was nog geen 3 maanden, op verjaardag geweest zonder te weten dat er een jongentje met waterpokken was( hoorde ik pas later:x) hij heeft er eigenlijk geen last van gehad. Geen koorts of jeuk, alleen maar bultjes. Hoop dat het meevalt

6. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Frustrerend, dit soort dingen!

Die van ons had waterpokken met 4 maanden. Ik heb wel 7 pokjes geteld in totaal en een dag of 2 jengelig. Waarschijnlijk krijgt hij het dus wel nog een keer. Gewoon goed in de gaten houden! Het kan 2 kanten op dus misschien elke dag even tempen zodat je dat goed op tijd ziet of er koorts komt en dan naar de HA.

Succes, het komt vast goed!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier een kindje dat met 8 weken waterpokken kreeg. Ze kreeg volledig borstvoeding, maar kreeg het dus toch. Gelukkig ging het om welgeteld 5 pokjes. Maar de huisarts stond er versteld van aangezien hij dacht dat het door afweerstoffen niet kon. Wel dus ;)

8. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    babys kunnen het zeker krijgen zelfs nu en dan straks nog keer
    vertelde mijn huisarts laatst en als je 10 minuten buiten loopt
    vertelde hij dan dood je ze zekers .

9. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Is ook zo vervelend dat de incubatietijd zo lang is/kan zijn. Ik wacht het maar af en houd hem goed in de gaten. Hoop inderdaad dat als hij het krijgt het minimaal is. Arm ventje...

Hoe bedoelde hij dat?

10. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Gister was hij 8 weekjes, en sinds vorige week vrijdag begonnen de pokken te komen.. en deze foto is van vanmorgen, hij zit er inmiddels helemaal onder!

En dat terwijl ik volledig borstvoeding geef..

Zijn grote broer had nu bijna 3 weken geleden de waterpokken, helaas heeft hij ze dus van hem gekregen

Bijgevoegde bestanden:

• pokken.jpg
      pokken.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,2 KB
      Weergaven:
      34
  11. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ja de kans is er dat hij het krijgt. Wat wel mogelijk is dat stel dat hij ze nu krijgt hij ze later nog een keer kan krijgen omdat hij nog beneden het jaar is . Al hoop ik het niet voor je!

Deel Deze Pagina