Momenteel heb ik een tricot slen - een rekbare doek welke ik vanaf de geboorte al gebruik en heel tevreden over was. Inmiddels wordt mijn dochter te zwaar waardoor ze uit gaat zakken. Bovendien kan ik haar niet langer dan een half uur erin dragen zonder rugpijn. Nu heb ik gegoogled en kom uit op een geweven doek. Die schijnen beter te zijn voor ondersteuning voor zowel moeder en kind. Maar welke moet ik nemen? Het zijn er zoveel! Mijn 'eisen' zijn: - een doek welke over twee schouders te dragen is - niet te moeilijk te knopen. Ben wel ervaren maar niet zo sterk dus een erg dikke doek is lastig te knopen voor mij - niet te dun want we gaan de winter in Belangrijkste is voor mij (naast dat het ergonomisch goed voor de baby moet zijn) dat het voor mij comfortabel zit zodat ik haar uren kan ronddragen! Ze is nu 5 maanden en weegt 6,5 kilo Wie helpt me??
Ik weet niet of je fb hebt? Er zijn daar de draaagdoekenmarkt, met verschillend aanbod en ook betaalbare prijzen en de draagpraat, alles wat je kunt vragen over dragen dus ook advies https://www.facebook.com/groups/draagdoekenmarkt/ https://www.facebook.com/groups/Draagpraat/
Little Frog draagdoeken zijn kleurig doeken voor een leuke prijs! Ik heb gisteren z,n draagdoek besteld. Ik heb info gevraagd op draagpraat en daar kwam deze erg goed uit! Ik ben benieuwd
Nou, in de posts voor mij wordt precies aangeraden wat ik wilde aanraden Die fb-groepen zijn echt aanraders, ook voor tips over hoe te knopen en hoe je bv je knopen kan verbeteren als je ergens last van krijgt. En ik hoor heel goede verhalen over Little Frog, mooie doeken voor een hele mooie prijs! Hoppediz heeft ook fijne doeken. En mijn eerste geweven doek was er een van Didymos. Ben zelf nu dol op Girasol, maar die zijn weer wat duurder. Zelf zou ik een maat 6 als eerste doek aanraden, daar kun je de meeste knopen mee doen en je hebt gewoon genoeg doek om mee te oefenen.
Draagpraat idd, want veel tips daar. En draagdoekenmarkt om een fijne soepele doek te kunnen kopen. Youtube voor filmpjes hoe je moet knopen. Qua draagdoeken: little frog, hoppediz, babylonia, lenny lamb, portamundo en heartiness zijn merken die niet te duur zijn en qua dikte van de doek fijn werken. Je kunt dan voor ergens tussen de 45 en 60 euro een doek kopen.