Eenkennigheid of niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Iertje81, Aug 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,961
    33,636
    113
    Worden alle baby's op een bepaalde leeftijd eenkennig of mag/kun je dit niet zomaar stellen? Mijn baby is nu ruim tien maanden en nog geen spoortje 😌
    Moet zeggen dat manlief en ik daar wel blij mee zijn, maar we juichen niet te vroeg natuurlijk 😁😉

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Hier geen last gehad van eenkennigheid. Wel moet onze dochter altijd even 'ontdooien' als ze ergens is waar ze niet zo vaak komt of mensen niet zo goed kent maar dit duurt nooit zo lang. Het hoeft dus niet :)

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,961
    33,636
    113
    Ja ik hoor (en lees) verhalen dat sommige moeders niet de kamer uit kunnen lopen of ze zelfs meenemen naar het toilet! En dan denk ik altijd; o jee... Toch wel fijn zo met onze baby 😊

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee hier ook nooit eenkennig geweest. Je merkt wel verschil met omgang tussen bekende en vreemde, maar hij maakt heel snel contact met mensen al vanaf 15 weken of zo.
    Nooit achter mijn aan het verstoppen. Stapt ook snel naar andere kinderen toe om te spelen.
    Heeft wel bij sommige mensen dat hij ze niet mag of eng vindt, rent weg bij onze buurman (Heeft heel serieus gezicht), maar kan wel naar hem glimlachen :D

5. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,190
    4,498
    113
    het kan ook nog komen hoor, soms komt het pas met 15 maanden, is echt geen peil op te trekken.
    Ik dacht altijd bij de oudste dat het wel mee zal vallen, omdat hij ook meerdere gezichten op het kdv ziet, nou echt niet, daar kwam het pas wat later, maar echt wel heftig...helaas.
    Nu maar afwachten wat de jongste (nu 10 maanden en nog totaal geen verlatingsangst) gaat doen.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,237
    23,348
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is ook meer de verlatingsangst. ;) Die hier wel volop aanwezig met vlagen. Eenkennig niet echt. Die stapt gewoon op onbekenden af.

7. Dayarana

Dayarana Niet meer actief

Nee (nog) niet hij is nu bijna 1.5 jaar. Of althans als vreemde mensen aandringen om hem aan te raken of op schoot te nemen daar wil hij niks van hebben, maar ik denk niet dat eenkennigheid is.

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Hier ook heel lang geen last van gehad. De laatste paar weken merk ik het wel een beetje. Het kan dus ook nog komen, maar het hoeft niet heel erg te zijn hoor. Onze dochter gaat niet huilen ofzo, alleen te dichtbij komen doet ze niet. Nou ook prima.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,961
    33,636
    113
    Nou ja. Wat komt, dat komt denk ik dan. Zou misschien ook kunnen dat onze baby het niet heeft door het kdv?

10. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die van mij gaat niet naar kdv, zijn neefje wel en die is maanden lang eenkennig geweest. Zit echt in kind zelf, denk niet dat je dat als ouder kunt sturen.
    Ikzie die van mij echt niet eenkennig nog worden vindt andere mensen veelste leuk en wordt ook boos als iemand niet daag terug zegt. Probeert constant met iedereen contact te maken.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Eenkennig is hij hier ook nooit echt geweest. Verlatingsangst wel, maar dat vind ik toch wel iets anders.
    Inderdaad de periode dat je niet uit het zich moest lopen want dan was het brullen, maar dat deed hij bij papa, oma en de gastouder dan ook. Verder is hij voor niets en niemand bang, loopt in principe op iedereen af, maar mensen moeten niet pushen of zich vreemd gedragen, dan blijft hij gewoon netjes bij mama. :)

Share This Page