Moeder/dames fiets gezocht

Discussion in 'Te koop gevraagd' started by mirjam2112, May 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik ben op zoek naar het onmogelijke heb ik soms het idee maar ik zoek dus een moederfiets voor 'n mooie prijs (zeg maar tot 300 euro ongeveer).

Het hoeft niet per se een moederfiets te zijn met dubbele standaard enzo als hij maar stevig genoeg is voor een zitje voorop.

Ik ben 1.80 lang dus het is wel van belang dat hij hoog genoeg is.

Op marktplaats staan zat fietsen te koop maar óf ze zijn te duur óf te klein.. En meestal allebei :(

Dus mocht iemand er één in de aanbieding hebben (omgeving Rotterdam / Westland het liefst) dan hoor ik het graag.

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Bij de hema hebben ze er één voor 299 ;)

3. mirjam2112

Ja maar daar heb ik hele slechte dingen over gehoord en dat vind ik dan weer zonde van 't geld.
    Maar bedankt voor de tip, ik ga sowieso morgen kijken maar m'n voorkeur heeft het nog niet ;)

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb hem nu bijna een jaar maar ik ben er heel tevreden over... hij staat altijd buiten en heeft nu wel wat roestspoortjes maar verder niks... ik fiets regelmatig er met fietskar mee...

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    De fietsen van de Hema zijn zeker van een andere kwaliteit dan bijv. Batavus, maar daar betaal je dan natuurlijk ook een hele andere prijs voor. De duurdere fietsen zijn bijvoorbeeld voorzien van een stuurslot en een veel steviger frame dan de goedkopere merken als Hema en Union.
    Hema en Union zijn beide fietsen van dutch bicycle group. Daar worden goedkopere materialen gebruikt dan bij Batavus. Ook zijn de remsystemen anders.
    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Hema en Union slechte merken zijn, maar je kunt er niet hetzelfde van verwachten dan van een duurdere fiets.
    Alle fietsen moeten voldoen aan een bepaalde EU norm qua veiligheid, maar dat betekent niet dat luxe en comfort bij die fietsen gelijk is.
    Ook is Batavus bijv in verschillende wielmaten te verkrijgen.
    De goedkopere modellen zijn voorzien van een stuurveer, die het omkiepen van je stuur als je je kindje op de fiets zet, wat vermoeilijkt, maar zorgt er tevens voor dat je wat zwaarder kan sturen.
    De duurdere merken hebben een stuurslot. Dan kan je stuur niet meer omklappen. Als je wil gaan fietsen haal je het stuur van het stuurslot af en heb je geen last meer van zwaar sturen.
    Let dus goed op de verschillen en vraag desnoods wat advies van een speciaalzaak. Dat verpicht je natuurlijk niet tot een aankoop, maar maakt je wel een stuk wijzer. Dan kun je altijd nog je fiets tweedehand kopen zonder dat je gauw een miskoop begaat.
    Want ook dan is €300,00 veel geld!
    Succes met uitzoeken!

6. mirjam2112

Bedankt voor de reacties maar ik ben vandaag blij verrast met een Montego Liberty voor moederdag :) Helemaal blij natuurlijk.

Dus de zoektocht is gestaakt, deze mag op slot van mij.

Share This Page