Babybjorn vond ik ook een onding. Kon er nog niet mee naar de winkel lopen, dan had ik al ontzettende rug en schouderpijn. Minimonkey ging de eerste tijd wel, maar werd ook al snel te zwaar, zeker omdat het assymetrisch is. Toen ben ik over gegaan op een ringsling. Ook wel asymetrisch, maar toch kon ik daar goed mee dragen. Later nog een geweven doek aangeschaft. En, ondanks dat mn dochter nu 11 kg weegt, draag ik nog met veel plezier en kan ik met gemak een eind lopen met haar in de doek.
Ik denk dat het 'slechte' van de babybjörn wel mee zal vallen hoor, want ik neem aan dat ze anders wel verboden worden. En dat hangen in hun kruis tja Tess gaat huilen in de wagen, huilen in de MC en als ik haar dan lekker in de BB hang is het een groot feest .............. Ikzelf heb een afkeer tegen draagdoeken vind het altijd een beetje "geiten wollen sokken"achtig maar zo zie je maar dat iedereen (gelukkig) een eigen mening heeft!
Babybjorns zijn te vergelijken met maxi cosi's... Daar moet je ook niet uren mee in de stad gaan wandelen immers, da's absoluut niet goed voor je baby. En zo is 't ook met zo'n bb: niet uren mee gaan wandelen, want dat is gewoon niet goed. Maar dat houdt niet in dat je nooit even je kind er in kunt vervoeren natuurlijk... Ik ga deze keer wel zo'n geitenwollensokkendraagdoek proberen. (Nou woon ik in 'n geitenwollensokkenstad, waardoor ik niet op zal vallen ) Lijkt me ideaal!
Wij hebben deze: Blozekriekske.nl - De leukste draagdoek, draagzak, rugdrager en ringsling koop je bij Blozekriekske! en dan de uitvoering met de fleurige bloemetjes. Ik vond het ook moeilijk om een draagzak te kiezen. Een vriendin had deze draagzak kunnen lenen van iemand en daar haar 1,5 jaar oude zoontje uren en dagen in meegedragen op vakantie en nergens last van gehad. We hebben hem besteld, hij is niet goedkoop, 139,- maar het is echt helemaal super ! Er zit zelfs een dvd bij die je laat zien hoe je de draagzak optimaal kunt gebruiken. Ons kleine meisje vindt het erg prettig om in de draagzak te zijn. Groetjes, Nikki F
Kan nou niet echt zeggen dat ik mezelf een geiten wollen sokken typ vind Maar snap wel wat je bedoelt, want dacht ik dus ook altijd...... En nu ben ik helemaal in love met mijn doeken... Maar ik vind idd ook, ieder doet wat ie fijn vind, en ik ga echt niets opdringen!