De titel zegt het al, mijn kleine man is al meer als twee weken aan het hoesten. Gebruik bisovolon, ui op de kamer en bedje iets verhoogd luuf etc... Hij is ook erg verkouden en maakte me eigenlijk geen zorgen. Maar goed van de week de assistente gesproken en die gaf aan zolang er geen koorts was het iets viraals is en ze weinig konden doen en hij het moet uitzieken. Klinkt voor mij logisch en liet het gaan. Maar nu iedereen die hem hoort hoesten zegt bah wat een nare hoest. Ook is er dus geen verbetering en hij knettert als een gek op het moment dat je hem vasthoud en je hebt de hand op zijn rug. Zit me niet lekker ook nu in bed hoor je hem goed en soms haalt hij ineens uit het niets heel diep adem.
Ik zou toch even bellen met de huisarts zodat hij kan checken of de longen vrij zijn. Verder is zo'n hoest vervelend, maar kan het volgens mij weinig kwaad. Idd zolang hij geen koorts heeft oid. Onze oudste heeft als baby 2 maanden gehoest en dokter kon niks doen. Overigens nu ook hetzelfde verhaal met onze jongste. Van de dokter wel een puffertje gekregen, maar volgens mij zat daar niks in aan werkende stof en het leek ook niks uit te maken. We gebruiken wel de hoestdruppels van VSM, heb het idee dat die wel werken als je ze consequent gebruikt. Andere mensen kunnen je zo onzeker maken met opmerkingen hè
Ik zou wel even langs de dokter gaan! Ik werk op een school en de laatste jaren komt hier steeds vaker kinkhoest voor... (niet dat het dat hoeft te zijn natuurlijk hoor...) .. Als het echt zo een nare hoest is... Gewoon even aandringen bij de assistente dat het je echt niet lekker zit. Hoop dat het snel beter gaat!
Hij is net wakker geworden van het hoesten en mijn vriend is nu bij hem. Ik ben niet zo paniek kip alleen we hebben al zoveel met hem meegemaakt en iedere keer als dat stemmetje begint kan ik er donder op zeggen dat er ook wat is.
Je zou de HA even naar zijn longen kunnen laten luisteren. Volgens mij doe je verder alles wat je kunt om het te verzachten/stoppen. Bij mijn jongste stopt het hoesten moeilijk. Hij heeft er al AB voor gehad en puft dagelijks. Hij heeft meerdere keren luchtweginfecties en een longontsteking gehad .
Je kan voor zekerheid bloed laten prikken op kinkhoest dat heerste hier in noord Holland voorjaar en zomer 3 vd 5 in ons gezin hadden het. En dan heb je zo'n gierende inademing. Wat m'n zoontje verlichting gaf wanneer hij snachts niet kon slapen van de hoest was naast de lopende hete douchekop zitten. De stoom gaf hem dan weer even lucht. En blijf luisteren naar je stemmetje Hoop dat t snel beter gaat.
Mijn oudste zoon heeft toen hij 2,5 was ook een paar weken lang een hoest gehad. Niet heel erg, vooral 's nachts, soms ook benauwd. Het was een harde blaf hoest. Op een gegeven moment kreeg hij gelukkig flink koorts en toen ging de hoest snel los zitten en was het daarna ook over. Ik denk dat je zelf echt het beste kunt aanvoelen of je verdere stappen moet ondernemen of niet, hier is het dus vanzelf over gegaan gelukkig.
Onze Lukas had kinkhoest toen hij 2 weken oud was. Hij heeft vreselijk gehoest. Hou het goed in de gaten!! En kijk op internet naar de symptomen voor kinkhoest, want je kunt het goed herkennen. Sterkte!
hier na 2 flessen bisolvon (op advies van de HA) overgegaan op noscarpine` Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Hoestdrank bij prikkelhoest noscapine werkte hier wel. Beterschap.
jeetje Josefiep erg jong voor kinkhoest, ik was daar zooo bang voor, had het zelf vanaf wk 34 zwangerschap erg zwaar van de kinkhoest. Lukas heeft het dus voor z'n inenting opgelopen, erg zwaar voor zo'n kleintje, is hij ook in t zh opgenomen geweest ? Zag net een foto van m bij "show je trots" hij ziet er weer vrolijk uit gelukkig
Achteraf... had ik het ook. En mijn man. En ik weet bijna zeker... de kraamverzorgster ook. Zij hoestte ook zo erg en vertelde dat ze al twee keer een AB kuur had gehad en dat niet werkte. Toen Lukas zo begon te hoesten, heb ik de wijkverpleegkundige van het CB er nog bijgehaald, maar die zij dat we gewoon een zoutoplossing moesten gebruiken. Dag later zijn we 's nachts naar de huisartsenpost geweest omdat hij donkerpaars aanliep als hij hoestte en er bijna niet uitkwam. Die arts stuurde ons weer naar huis, z'n longen klonken schoon. :x Dag daarna ben ik weer 's nachts naar de huisartsenpost geweest en die nam het serieuzer. Kleine vent werd gelijk met spoed opgenomen. Anders denk ik dat we hem kwijt waren geweest. Aan de monitor bleek hoe weinig zuurstof hij in z'n bloed had. Dat hoort 100 te zijn en hij kwam niet hoger als 40. Toen heeft hij een tijd aan de sonde en zuurstof geleden en gelukkig kwam hij er bovenop. Kleine man was nog maar 2 weken oud. Ik blijf nu ook zeggen dat er een taak bij de GGD ligt. Als ik had geweten dat er kinkhoest heerste, was het veel eerder opgevallen. Eigenlijk zou GGD dan contact op moeten nemen met hoogzwangere vrouwen, als er zoiets heerst. Maar ja, dit is allemaal achteraf. Lukas heeft er in ieder geval niets aan over gehouden. Behalve.... dat als hij z'n zin niet krijgt, meneertje nephoest!