Draagzak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sweetamber, Nov 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Die van Stokke is erg fijn!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

De Babylonia draagdoeken zijn ook fijn! Ik heb de Slen, wel wat oefenen met knopen maar als je het eenmaal doorhebt zit je kindje er geweldig in.

Hier hebben we ook een BabyBjorn, die schaamteloos als ergonomische drager wordt aangeprezen. Niet intrappen dus!

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,199
    179
    63
    NULL
    NULL
    Even inbreken op dit topic hoor :) Ik ben ook op zoek naar een goede draagzak. Heb er op het moment een van Baby Bjorn (en ja, heb al gelezen dat dat slecht is :)) en daar wil ik dus vanaf.

Ik ben op zoek naar een draagzak die ik niet hoef te knopen en die geschikt is voor kinderen van verschillende leeftijden. Ongeveer voor baby's vanaf 3 maanden tot voor kinderen van 2-3 jaar. Het is dus belangrijk dat de draagzak makkelijk op het kind aan te passen is. Ik ben de enige die de draagzak gaat gebruiken, dus het verstellen voor de gebruiker maakt niet zoveel uit.

Welke raden jullie mijn aan? Heb al op babybij zitten kijken, maar wil graag wat ervaringen horen.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Manduca? Ik vond alleen het klipje tussen de schouderbladen vervelend in m'n eentje maar dat was het model van 2010.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb een tula, ben hier zeer tevreden over. Is een baby inzet voor te krijgen en ook been verlengers, zo is hij echt van heel klein tot een stuk groter te gebruiken. Ideale draagzak en hij ziet er nog leuk uit ook :D

6. Liesken

Liesken Fanatiek lid

Oct 18, 2009
    1,116
    1
    38
    De Beco, werkt alleen met gespen dus je hoeft niks te knopen. 1x alles goed stellen en je bent meteen klaar.

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,199
    179
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips alvast. Ik ga me er nog eens verder in verdiepen en er misschien wel een paar uitproberen via babybij. Het is de moeite wel waard denk ik om daarin te investeren. Ik merk het ook zelf met dragen dat het wel zwaar wordt met een kindje van 10 maanden erin. Dus niet alleen voor het kindje is het niet goed, maar inmiddels voor mezelf ook niet meer.

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,199
    179
    63
    NULL
    NULL
    Wilde nog even bedanken voor de reacties die ik hier had gekregen. Ik heb een draagzak geleend bij babybij, hij is vandaag binnen gekomen. Het is de Bondolino geworden. Geschikt voor baby's en kinderen tot 36 maanden. Heb het gelijk maar even uitgeprobeerd met 2 kindjes. Een meisje van 2 jaar en een meisje van 11 maanden. Met die van 2 jaar ging het heel soepel, ze vond het ook erg leuk. Om het kindje van 11 maanden erin te krijgen kostte een stuk meer moeite. Ik kreeg haar wel gemakkelijk op mijn rug, maar ze vond het denk ik heel eng. Daar waar het meisje van 2 gewoon op mijn rug ging liggen bleef die van 11 maanden rechtop zitten op mijn rug. Voor zowel haar als mij dus niet fijn. Maar toen ze er eenmaal inzat vond ze het prima. Kwestie van wennen dus denk ik, gewoon nog paar keer proberen. En vindt ze het echt niks dan houdt het natuurlijk op.

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Wat leuk om te horen dat je een draagzak te leen hebt! Waarschijnlijk is het een kwestie van wennen, voordat ze het leuk vindt. Mijn dochter moest in het begin ook echt even wennen. Ik ben ook 'pas' met 8 maanden begonnen. Nu vindt ze het hartstikke leuk!
    Veel draagplezier in elk geval!

10. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Ik heb de eerste keer rugdragen geproveerd voor de spiegel en ik zag gewoon aan haar da ze het eng vond omdat ze niet wist wat er gaat gebeuren. Een kindje van 2 kun je dat uitleggen maar zo'n kleintje niet.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een kindje van 2 vind het ook eng hoor als die het niet gewend is. Ik draag mn zoon vanaf 3 weken oud denk ik wel op mn rug. Maar moet wel zeggen met een 2e kindje wat je draagt kan en durf je meer!

12. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,199
    179
    63
    NULL
    NULL
    Dit kindje van 2 had er totaal geen moeite mee toen ik even oefende om haar op mn rug te krijgen gelukkig. Ze deed ook automatisch al haar armpjes en beentjes goed, dus dat maakte het voor mij nog makkelijker. Het kindje van 9 maanden vond het echt gewoon eng met het in en uit de draagzak doen. Toen ze er eenmaal in zat vond ze het prima.

Vandaag ook nog maar even kindje van 5 maanden op de buik geprobeerd, hij vond er helemaal niks aan en zette het op een brullen. En dat terwijl hij voorheen met de baby bjorn geen problemen had. Ik weet dat ik dit kindje in principe ook al op mn rug zou kunnen dragen, maar dat zal hij misschien helemaal niks vinden. Ik ga het hem nog maar even niet aandoen, niet de bedoeling dat het kindjes tegen gaat staan natuurlijk omdat ik graag wil oefenen met handigheid erin krijgen.

Share This Page