Draagzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door logo, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Hallo allemaal,

De komende tijd zou ik me graag willen verdiepen in draagzakken (geen doek).
    Ik ben erg benieuwd welke jullie hebben en hoe die bevalt (voor- en nadelen).
    Laatst begreep ik ook dat niet alle draagzakken goed zijn voor de heupen van de baby. Weten jullie daar iets over?

Alvast bedankt!

Groetjes
    Logo

2. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Ik lees even mee.
    Wij willen ook graag een draagzak hebben voor de kleine en ook geen doek die je moet knopen. Zijn we gewoon niet handig genoeg voor.
    Ben benieuwd naar de reacties.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Er is een verschil tussen draagzakken waar je kindje in 'hangt' zoals de BabyBjorn, Chicco en ergonomische draagzakken. In bijvoorbeeld de BabyBjorn worden de beentjes en heupjes niet goed ondersteund en hangt je kindje op z'n kruis. Dit is niet comfortabel voor het kind en niet goed voor de heupontwikkeling.

In een ergonomische drager zit het kindje in de kikkerhouding,knietjes hoger dan de heupjes. Dit is de aanbevolen draaghouding, comfortabel voor je kindje en goed voor het lichaampje.

Ergonomische dragers vind je op bijvoorbeeld slingomama.nl en babybij.nl.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En verder ook geen draagzak kiezen waar een baby als een soort hangmat in ligt. In dat type daagzak zijn kinderen overleden! Veel verkochte draagzakken als de Minimonkey en de Lodger Shelter vallen daar onder. Die zou ik niet kiezen.

Een ringsling, Bondolino of Manduca is veiliger en geeft meer opties.

5. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 Hiekje, 6 okt 2013
    Laatst bewerkt: 6 okt 2013
    Ik heb de Beco butterfly 2, en is erg fijn!!! Dat is intussen een model van 1 jaar oud, en ze hebben intussen de naam er van veranderd in Beco Soleil :) Zijn erg prettige draagzakken (niet belastend voor je eigen lijf en makkelijk aan te trekken), voor pasgeboren kindjes tot peuters van 20kg.

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb een storchenwiege, ook een ergonimische drager, erg fijn.
    Maar ook met mijn doeken en ringsling draag ik graag.
    Of facebook heb je een groep draagpraat, daar zijn een hoop draagmamas die graag een draagmama-to-be willen helpen met zoeken naar de juiste drager.
    Ook is er een groep draagdoekenmarkt, waar je voor leuke prijzen gebruikte dragers kan kopen!

Fijn dat je wil dragen in ieder geval, is zo heerlijk!
    Succes!

7. logo

logo Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties!
    Ik weet nu waar ik op moet letten en waar ik kan kijken. Super!

8. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Hier ook een beco butterfly. niet te prijzig en ben er heel tevreden van. zowel in draagcomfort voor mama als kindje. Onze 2,5 jarige dochter zit er nog heel graag in (weegt wel maar 12 kg).
    Wat ik wel leuk vind is een drager die je zowel op de buik als op de rug kan dragen.

Deel Deze Pagina