Graag willen we het volgende gedichtje/tekstje op ons geboortekaartje zetten. Ik vroeg me alleen af of daar volgens jullie interpunctie in hoort of dat het juist mooier is zonder. Ik ben zelf nogal geneigd overal komma's te plaatsen, maar twijfel of dat hier wel zo mooi is. Graag dus jouw mening Een klein groot gelukje Een stukje van ons allebei Dat ben jij
Dat was mijn gevoel ook. Maar vind je de hoofdletters dan wel kunnen? Of alleen het allereerste woord met hoofdletter en de rest klein?
De hoofdletter zou ik wel doen denk ik. Denk ik... Niet helemaal zeker. Lastig hè, zo moeilijk om iets te besluiten als het over zoiets blijvends gaat.
Met hoofdletters zoals je ze hebt inderdaad. En als je het wilt kun je komma's bij zin 1 en 3 zetten, maar ik vind zonder komma's ook mooier.
Zoals het er nu staat vind ik het er onlogisch uitzien. Misschien zo: Een klein groot gelukje, een stukje van ons allebei... Dat ben jij.
Of maak er 3 regels van. Dan kan het prima zonder komma's vind ik! Ik vind zonder ook altijd mooier! Een klein groot gelukje Een stukje van ons allebei Dat ben jij
Ik zou het op deze manier doen. Zo leest het lekker. Het is duidelijk. Maar een gedicht is in mijn ogen een kunstvorm waarbij je eigenlijk geen rekening hoeft te houden met de leesbaarheid en grammatica. Gewoon doen zoals het het beste bij jullie past.
Zo kan het inderdaad ook, maar gezien de ruimte op het kaartje waar we het gedichtje willen plaatsen vind ik het denk ik toch mooier om de zinnen op te splitsen en toch de hoofdletters te gebruiken. Gelukkig maar dat er dichterlijke vrijheid is, al kunnen je hormonen je af en toe nog behoorlijk doen twijfelen!