Ik wil graag een Stokke Tripp Trapp kinderstoel hebben. Maar ik vind ze nieuw nogal prijzig, maar nu zag ik op marktplaats ook veel staan. Maar nu hoorde ik viavia dat je een oud model en een nieuw model hebt en dat sommige uitbreidingen (zoals een babyset) niet passen? Weet iemand wanneer het nieuwe model is gekomen? En weet iemand of het echt zo is dat niet alles op elkaar past?
Wij hebben net ook trip traps besteld. Wat ik van mijn man had begrepen is het zo dat het met de nieuwe veiligheidsnormen de oude stoelen niet meer veilig waren. dus hebben ze voor de allerkleintjes een zitje erin gemaakt waardoor hij nu met de huidige wetten ook weer volgens de norm is. Ik weet niet of die zitje ook op de "oude" past (of dat er dus een nieuwe model is of dat je alleen die zitje erbij hoef te nemen). In de link zie je de babyset wat nu dus extra verkrijgbaar is (om het met de nieuwe normen toch veilig te maken) http://www.skandic.de/index.php?gclid=C ... PP-BABYSET PS.: Ik zeg dus niet dat de trip trap niet veilig was. met de maatstaven van toen was het wel veilig. Maar ze hebben de wetten aangescherpt.
Ok, dus dat is het dan vast. Dan zullen die babysetjes vast niet op de 'oude' stoelen passen. Weet jij misschien vanaf wanneer ze met de nieuwe stoelen zijn begonnen?