Draagzak

Discussion in 'De babyuitzet' started by Blondiiieee, Jan 12, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blondiiieee

Blondiiieee Niet meer actief

Hoi!

Wie heeft er ervaring met een goede draagzak? En waar is die te verkrijgen?

Ik ben in verwachting van onze eerste en mijn man wil heel graag een draagzak om tzt lekker met de kleine rond te kunnen lopen. :)

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik ben fan van de kodaki Flip voor de eerste maanden, heerlijk zachte doek met gevulde schouderbanden en in breedte verstelbaar tot broekmaat 80

Bij mijn vierde Met een maand of 4 gekozen voor de fidella full buckle en dat is echt mijn favoriet geworden, deze is ook gemaakt van draagdoeken stof, in breedte en in hoogte verstelbaar waardoor je je kindje kunt dragen tot broekmaat 98 ( mijn derde is nu 4,5 en die zit nu net in 104 ) Het voordeel daarvan vond ik dus dat ik de derde en vierde zo af en toe kon omwisselen 1 in de kinder wagen ander in de zak haha

Jessi79 and Blondiiieee like this.
  3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Vanaf wanneer wil je dragen?
    Er zijn een pasr draagzakken die vanaf de geboorte kunnen (kokadi flip, marsupi & tula free to grow onder andere)

De meeste standaard draagzakken (tula, ergobaby, boba en nog veel meer) kunnen meestal vanaf broekmaat 68. Daarvoor kan je wel een insert gebruiken maar dat is niet het prettigste.

Blondiiieee likes this.
  4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Overigens kan je de ergobaby onder andere bij de babydump krijgen.
    Andere draagzakken zijn online te vinden (dragenenzo, slingomama bijvoorbeeld)

Blondiiieee likes this.
  5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Ik heb voor onze dochter van 5 weken de marsupi, een goed betaalbare simpele draagzak. Zelfs m’n man pakt hem uit zichzelf.
    Hij past echter maar t/m maat 68.

Maar er zijn nog veel andere opties, onder andere:
    Tula free to grow
    Isara baby
    Kokadi Flip baby
    Storchenwiege
    Emeibaby
    Ergobaby adapt
    Babylonia flexia (past mooi lang door de verwisselbare rugpanden)

Voor onze zoon hebben we de Isara toddler.

Maar her advies is vooral: ga passen! Wat voor de een fijn zit, zit voor de ander voor geen meter.

En laat de stokke, chicco, babybjorn lekker in de winkel, in tegenstelling tot wat ze zelf beweren zijn ze niet ergonomisch.

Blondiiieee likes this.
  6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ga passen bij een consulent! Er zijn zoveel goede (en slechte ;) ) maar de één zit gewoon beter bij je dan de ander (ik vond Tula, een van de populairste merken, helemaal niet lekker zitten).

Mijn peuter draag ik met een Oscha Cairis, die hebben ook een babymaat (incl verkleinkoortje).
    Mijn zusje heeft een Kokadi Tai Tai voor haar baby.

Ik heb als babymaat een Ergobaby gehad, maar vond het rugpand al snel wat kort worden. Mijn dochter vond het leuk om naar achter te hangen, dus een wat hoger rugpand voelde wel veiliger. Wij zijn vervolgens op Wompat overgestapt en die beviel heel erg goed.

Je zou ook een (geweven) doek kunnen overwegen. Ze zijn goedkoper dan draagzakken en omdat je ze zelf knoopt, kun je ze veel langer gebruiken. Je past alleen het soort knoop aan. Het knopen lijkt moeilijk, maar als je het een paar keer hebt gedaan, vraag je je af waarom je er zo tegenop zag.

Mocht je voor Ergobaby gaan, bewaar dan goed de verpakking en aankoopbon. Er zijn neppers van in omloop die van slechte kwaliteit zijn, dus als je hem ooit wilt verkopen, is het fijn als je kunt aantonen dat je een originele hebt. Dit geldt overigens ook voor de merken Beco Butterfly en Manduca.

Blondiiieee and Fristi2012 like this.
  7. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb na een draagconsult de Isara toddler voor mijn zoontje aangeschaft omdat die lekker zat en qua maat goed uitkwam toen ik hem nodig had net voor de vakantie (vanaf maat 80).
    Tula baby vond ik ook erg fijn zitten maar was hem toen al bijna te klein en de Tula Toddler echt nog te groot.
    Ik wil voor de baby die ik in maart verwacht graag de Tula Free to Grow die dus meteen vanaf de geboorte kan zonde insert o.i.d. Ik dacht tot maat 80/86.

Blondiiieee likes this.
  8. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

Apr 25, 2012
    911
    335
    63
    Female
    Ik heb voor mijn dochter de Tula free to grown. Wel pas gekocht toen mijn dochter al geboren was. ben in Utrecht bij Draagkracht geweest, daar zit op bepaalde dagen een draagconsulent en die kan je adviseren en het een en ander laten passen. Ik wilde eigenlijk een andere drager maar de consulente vond mijn dochter daar niet helemaal lekker in zitten dus toen op de Tula uitgekomen. Ik vindt hem super makkelijk om te doen en hij draagt ook fijn.

Blondiiieee likes this.
  9. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

May 14, 2015
    133
    12
    18
    Wij zijn blij met onze ergobaby

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik heb vandaag een Tula free to grow aangeschaft :)

Share This Page