Ik twijfel echt enorm. Onze zoon kreeg gisteren een prut oogje links. Beetje gepoetst en ging prima. Maar vanmorgen allebei potdicht en de groene smurrie druipt eruit. An hele ogen zijn knalrood en dik en ik kan dr niet tegen poetsen. Hij huilt er steeds om als ik eraan zit en t wordt dus echt snel erger. Ik las dat je het 2 weken de tijd moet geven, maar dat is niet te doen als het zo door gaat, hij kan zn oogjes amper los houden.. Mag ik hier vandaag de dokter nog voor bellen? Of wachten tot morgen? Of zelfs de twee weken afwachten? Hij is ruim 1.5
Ik zou even bellen, het zijn toch z'n ogen... Je wilt niet dat ie er schade aan over houd. Je kunt altijd overleggen met de ass vd dokterswacht of het wel of niet kan wachten tot morgen.
Ik zou zeker geen 2 weken wachten hoor. Heb het als kind ook eens gehad en toen kreeg ik er gewoon een zalfje voor. Of je vandaag moet bellen, tja. Ik vind zelf die drempel altijd vrij hoog, maar ik kan natuurlijk niet zien hoe erg het is met je zoontje. Je kunt altijd bellen voor advies natuurlijk.
ik zou wel even bellen om te overleggen. en zelf de oogjes regelmatig schoonmaken met een watje gekookt en afgekoeld water.
Ik zou hier dus echt niet voor bellen. Het is pas sinds gisteren en het klinkt als ‘normale’ ontstoken oogjes. Ik zou het proberen te weken met een nat wattenschijfje
Ik vind de drempel idd ook hoog.. Maar God mn arme ventje.. Hij heeft er echt last van.. Ik maak het nu elk halfuur schoon met afgekoeld afgekookt water en een druppeltje water in beide oogjes.. Het verrotte. Omdat ik ziek was/ben vorige week de buik shoot afgezegd. Die moet vanmiddag want ik beval gewoon binnenkort. Staat ons bibkie zo ook nog op de foto.. Hierbij een foto van zn oogjes, zijn net net schoon voor 10 minuten en alweer vies.. Denk dat ik zo toch de huisarts maar even bel ja..
Nee, hier zou ik niet voor bellen vandaag. Geen spoed namelijk. Vandaag goed schoonhouden met gekookt water en morgen even bellen voor een zalfje.
Ja joh, krijg je druppels en is het zo weer over. Edit: Oh wacht, het is zondag. Ben op vakantie, was ff vergeten. Morgen zou ik gaan. Nu schoonhouden met een watje in kokend water.
Ontstoken oogjes zijn in principe onschuldig. Echter is het verstandig om contact met de arts op te nemen op het moment dat je zoon echt pijn aan zijn ogen heeft, je het idee hebt dat zijn zicht plotseling een stuk minder wordt of als het pus maar blijft stromen, dus dat je het om de paar minuten weg moet vegen omdat het blijft vloeien. Daarnaast kan je een paar keer per dag het oog schoonmaken met wat water, babyshampoo of moedermelk (mocht je nog borstvoeding geven).
Ogen schoonmaken met kamillethee???? Het is al zo geïrriteerd he!? Gewoon met water is het advies. Sterkte!
Kamille werkt ontstekingsremmend Is gewoon een natuurproduct en grootmoeders-tip, is niet alsof ik aanraad ranja in de ogen te gooien.
Het blijft idd wel.vloeien en hij heeft er echt last van. Dus ik ga zeker morgen bellen Bv geef ik niet meer aan hem maar er komt wel al plenty uit nu voor baby mm 2 haha. Hoeveel zal genoeg zijn? Ik ben nu begonnen met de kamille thee. Maar mn arme ventje krijst t uit als ik eraan kom
Misschien is het een echte grootmoeders tip, kan natuurlijk. Maar ik werk op de HAP en mijn beste vriendin die huisarts is is bij ons en wij hebben er beiden nog nooit van gehoord. Maar buiten het reguliere medisch circuit zijn er natuurlijk tal van mogelijkheden om bepaalde kwalen op te lossen. Ik zou het alleen nooit adviseren.