Weet het ff niet meer....wie weet raadt

Discussion in 'Baby en dreumes' started by poekie01, Jul 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi,

De titel zegt het al: we weten het ff niet meer. Het is nu 3.30 en we zijn vanaf 2300 bezig om ons zoontje in slaap te krijgen (in zijn ledikant). Hij valt wel in slaap aan de borst of tegen mij of pa aan, maar zodra je hem in zijn ledikant legt, is het echt krijsen en stopt pas als we hem vasthouden en knuffelen. Dit is nu sinds eergister. Daarvoor viel ie ook wel moeilijk in slaap maar zoals dit.......

Na de bv, die ik 's avonds en 's nachts in bed geef, valt ie bij mij in slaap. Val dan zelf ook wel eens in slaap en wordt dan 's ochtends met hem wakker. Zou hij nu hieraan gewend zijn geraakt? Echt vaak is het nog niet gebeurd.
    Op zijn buikje valt ie wel in slaap (gister ontdekt), maar ik durf hem niet 's nachts in zijn bedje op zijn buik te laten slapen. Ook overdag slaapt ie de wisselend moeilijk, alleen op zijn buik slaapt ie dan weer direct . Op zijn rug wil maar niet lukken. Op een bepaald moment gaan die armpjes van hem wapperen en dan wordt ie wakker.

Is er iemand die dit herkent? En wat deden jullie toen? Hij ligt nu in ons bed te slapen, inmiddels dus al 2 slaaploze nachtenn/dagen achter de rug, en hoop op de gouden tip!

2. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    verschillende mogelijkheden denkik hoor:

-verborgen reflux,hij valt bij jullie wel in slaap(wss ligt hij dan rechter dan in zijn ledikantje?)ons zoontje heeft verborgen reflux en had hetzelfde probleem.mss kan je zijn bedje een beetje hoger zetten aan het hoofdeinde?bij ons liggen er boeken onder de pootjes

-hij is echt een buikslaper,heeft ons zoontje ook.op zijn rug kan hij echt niet slapen.blijft zo ook de hele nacht wakker.
    wij hebben een angelcare onder zijn matrasje liggen.die gaat in alarm vanaf wanneer hij 15sec niet ademt.is een hele geruststelling(wel prijzig)

-als hij toch in slaap valt maar zichzelf wakker "slaat" kan je mss eens proberen hem in te bakkeren?veel meiden doen dat hier heb ik gelezen.

hoop dat je er iets mee bent!lastig he zulke nachten?

laat je ons iets weten wat je gaat doen?

3. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Klinkt héél bekend. Het inbakeren heeft hier wonderen gedaan. Ik wilde eerst overleggen met het CB, maar zij waren met net voor met het advies. Het is gewoon bizar om te zien hoe ze met of zonder doek is. Van een zwaar oververmoeide baby, die zichzelf niet kon vermaken naar een lief, zelfstandig (voor zover mogelijk op deze leeftijd, maar ze kan zichzelf best een poosje vermaken) en supertevreden kindje.

Met het CB overleggen kan nooit kwaad. Sterkte ermee!

Even een aanvulling, 's nachts ging het hier altijd wel goed, ze moest dan 'alleen' maar in slaap geholpen worden (uren met haar rondlopen), hier was het slapen overdag vooral een groot probleem. Nu kan ze ook gewoon zelf in slaap komen, zowel overdag als 's nachts.

Enne, ik weet niet hoe je verzekerd bent, ik kan met mijn 4 sterrenpolis van het Zilveren Kruis zo'n angelcare gratis huren. Dus als dat de oplossing zou kunnen zijn......

In ieder geval sterkte, voor jullie en je kindje!

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ja, inbakeren is ook mijn eerste gedachte! Dat helpt bij heel veel baby's... Sterkte!

5. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    amai,kunnen jullie die daar huren?hier in ons apenland(belgie)niet hoor
    heeft me 190euro gekost maar heb het er wel voor over :)

6. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Goedenmorgen dames, :)

Bedankt voor jullie reacties. Het doet toch "goed"te lezen dat we niet de enige zijn....

Uiteindelijk rond 500 in slaap gevallen tot een uur of 830... Hij lag lekker bij me op zijn zij en nu ligt u al een paar uur in zijn box op zijn buik te slapen....Af en toe zie je wel dat ie in zijn slaap een soort schrikbeweging maakt. Maar doordat ie op zijn buik ligt wappert het allemaal niet.

Ga maandag meteen het CB bellen voor advies en zo'n inbakerdoek. Woon er tegenover dus dat is zo geregeld.
    Zal dan meteen vragen of het inderdaad reflux kan zijn. Hij geeft niet na iedere voeding melk terug, maar wel redelijk vaak. Ik dacht eigenlijk dat dat er gewoon bij hoorde omdat ie zo gulzig drinkt. Wat ie ook doet is na een tijd melk teruggeven, dat ziet er dan al wat klonterig uit, en dan slikt ie het gewoon weer door. Las net dat dat ook een symtoom kan zijn.Ga in iedergeval ook iets onder zijn matras leggen waardoor het hoofdeind wat hoger komt.

Kan nu al niet wachten tot maandag... ;)

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je zou eens kunnen proberen wat hij doet als je hem voor een slaapje in een hydrofieldoek of badcape wikkelt, zodat zijn armen naar beneden blijven liggen. Jelle heeft tot de 6 maanden zo geslapen, toen begon hij zich los te wurmen...

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Lastig is dat he! Die kleintjes hebben je ook nog zo hard nodig. Het is aan de ene kant logisch dat hij beter bij jouw of je partner in slaap valt. Dat is veilig, warm en geborgen. Deze fase gaat vanzelf weer over, maar langzaamaan zal hij leren dat hij ook zelf in slaap kan vallen.

Het wapperen met de handjes is voor heel veel ouders erg herkenbaar. Hij heeft nog geen controlle over zijn lichaam en zo houd hij zichzelf constant wakker. Erg vermoeiend voor mamma en pappa. Inbakeren kan helpen idd. Ik heb Noa ook twee maanden laten slapen in de badcape, dat gaf net beetje geborgenheid waardoor ze beter sliep. Ook heb ik lang haar bedje voorverwarm met een kruik(ook tot ongeveer twee maanden), waardoor het bedje niet zo koud aanvoelde als ik haar erin legde. Want zo lekker warm als het bij mij was, zo koud was ineens het bedje en schrok ze wakker.

Het is even zoeken wat voor jouw kleintje het beste werkt!

Succes en ik hoop dat de gouden tip ertussen zit voor jullie.

9. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Bedankt weer voor jullie reacties, volgens mij kan ik echt wat met jullie tips... :D

Hoi zonnestraal,dat met die badcape (en ook het kruikje) deed ik inderdaad een tijdje geleden al en dat hielp toen wel. Ik deed dat vooral als ie in de box een dutje deed. Alleen met dat warme weer heb ik het de laatste 2 weken niet meer gedaan. Ga het de komende nacht in ieder geval weer proberen. Vanacht werkte het hier niet, hij was al zo overstuur dat ik hem moeilijk rustig kon sussen. Alleen de borst hielp hem in slaap...

Hoi Soraya en Tearke, hij heeft nu net gedronken en geboerd. In plaats van plat te leggen, heb ik hem in zijn wipper gezet (ik heb een verkleiner zodat ie redelijke steun heeft.), en hij slaapt! Ik hoop dat het verhogen van het hoofdeind ook werkt...Misschien dat ie toch last van reflux heeft. Hoop dat dit de eerste verlichting voor hem geeft.

Nou meiden, deze mama gaat ff wat slaap inhalen....

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier hetzelfde probleem gehad, alle kindjes hebben dat wel rond die leeftijd. Hun lichaam doet dingen waar ze zelf nog geen controle over hebben, bij Eva kwam de armen echt voorbij zwaaiden, je zag haar ook echt kijken, waar komen die dingen vandaan? Inbakeren hebben wij nooit gedaan, het is even doorbijten, maar na een aantal weken werd het steeds beter, ze wende eraan. Ik vond het geen fijn idee haar in haar beweging te beperken (ik denk dat ze er ook van leren), terwijl het cb het mij telkens aanraadde, maar mijn gevoel zei dat ik het niet moest doen. Je moet het inbakeren ook weer afwennen, had hier dan met 4 maanden gemoeten.

11. johana79

johana79 Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    4,311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier hetzelfde probleem toen danielle rond die leeftijd was...hoofdeinde omhoog gezet, boeren idd en ingebakerd het deed wonderen...kreeg er een heel ander kind van!

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier hetzelfde probleem. Het is zelfs zo erg dat Louiza zichzelf soms slaat in haar gezicht waardoor ze hard begint te huilen. Dankzij dit forum hier ben ik ook beginnen inbakeren (hydrofiel doek rond haar wikkelen zodat de armpjes vast blijven) en ja het doet wonderen. Wel vreemd dat het cb hier nooit iets over gezegd heeft! Van zodra ik ze in haar wiegje leg na de borstvoeding, begint ze ook vaak te huilen maar meestal valt ze dan weer in slaap als ik haar speentje geef.
    Succes! Hier zijn de nachten ook erg vermoeiend maar dat omdat ze elke 2-3 uur wakker wordt.

13. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Goedenmorgen dames,

Deze mama (en ook papa) heeft heerlijk geslapen vanacht! :D Was zelf al vroeg naar bed gegaan nadat ik Quinten om 2000 in zijn bedje had gelegd: hoofdeinde iets omhoog en hem in een hydrofielluier gewikkeld. Volgens papa kwam ie toen pas ff na twaalven! Hij heeft hem toen wat gekolfde melk gegeven, maar dat flesje daar moet ie echt nog aan wennen.... :( Werd zelf rond 100 wakker. Rond 1.30 lag ie weer in zijn eigen bedje en zo rond 3.45 kwam ie weer. Lekker bij ons in bed gevoed en gesoesd. Inmiddels ligt ie weer lekker in zijn eigen bedje... Papa kan wat slaap inhalen en mama geniet nu van haar uitgebreide ontbijt. ;)

Volgens mij hebben de tips (deze nacht) goed geholpen. Dus bedankt voor de tips dames Ben benieuwd hoe het de andere nachten zal gaan, we zullen zien..

14. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    o ben zo blij voor jullie en het kleintje!hoop dat het nu goed blijft gaan

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    He wat goed dat je al wat aan de tips hebt! Het is toch altijd even volgelen hoe je baby'tje nou precies werkt..

Als je merkt dat hij baat heeft bij het 'beperkt' slapen, door de luier, kan je ook eens een puckababy slaapzakje overwegen. Dat is iets minder rigoreus als inbakeren, maar de armpjes zitten wel in het slaapzakje. Heeft hier wonderen gedaan..

Hou het wel goed in de gaten. De zaken die je noemt wezen bij ons op reflux..!

16. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Doe ik zeker. Bel morgen het CB of de huisarts, kan dan evt meteen een afspraak maken om er ff naar te laten kijken..

17. cecile

cecile Lid

Sep 3, 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Ik heb hetzelfde probleem gehad! Uit eindelijk naar de osteopaat geweest en Keano bleek een beknelling in zijn nek en darmen te hebben. Daar vandaan gekomen hebben we een volledig ander kind. Natuurlijk is hij soms nog wel wat onrustig maar dat mag... Een osteopaat kan bijvoorebeeld ook een reflux , krampen enzo zien.
    Ik ben van mening dat een kindje nooit zo maar huilt. Kan uiteraard ook wel vermoeidheid, honger, krampen, boertjes of een vieze luier zijn, maar als je dit alles zeker weet dat dat het niet is. Zal het toch iets anders zijn.

18. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Niet meer in de box laten slapen heeft hier ook geholpen! Slapen alléén in zn bedje. En inbakeren inderdaad. Ons zoontje schrok steeds weer wakker bij het in slaap vallen. Verder heeft ons zoontje ook last van reflux dus daar medicijnen voor gekregen.

19. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Even een kritische noot over het inbakeren: denk daar niet te licht over!
    Je kind komt in een onnatuurlijk diepe slaap terecht, voor zeer jonge kinderen kan dat gevaarlijk zijn.
    Je zou een slaapzakje aan kunnen trekkken, en dan een lakentje en dekentje strak instoppen.

Daarnaast goed op hongersignalen letten.

Het is helemaal niet erg met je kind samen in bed in slaap te vallen,vooral als je borstvoeding geeft is dit ongevaarlijk.
    Het versterkt je band met je kind, de veiligheid die ze op die leeftijd zo nodig hebben.
    Je verwent je kind er niet mee, er komt een tijd dat ze vanzelf wel naar hun eigen bed toe gaan,en dan ook gewoon wakker in slaap vallen.

Wist je dat op de buik slapen een veel natuurlijker houding is dan op de rug slapen? Misschien kan je je kind eens op de buik neerleggen, en dan wachten tot hij in slaap valt, en dan voorzichtig op zijn rug leggen.

20. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    ? Hoe kom je daar bij?

Share This Page