Hoi, Weet iemand wat ik kan doen om van mijn opgeblazen gevoel af te komen? Als ik 's morgens uit bed kom ben ik al misselijk en is mijn buik nog aardig plat. Ik eet de hele dag kleine beetjes voedsel om het misselijke enigzins binnen de perken te houden. Tegen de avond krijg ik echt een dikke buik die bij mijn maag al strak staat. Loop constant te boeren en ben dus de hele dag misselijk. Ik spuug niet, maar af en toe denk ik dat als ik maar zou spugen dat het misselijke gevoel verdwijnt. Heb nu ook een blaasontsteking en gebruik daar antibiotica voor. Voel me af en toe zo rot dat ik zo kan gaan zitten janken.
Hi Arja, Kan je helaas niet de gouden tip geven, maar... welcome to the club! Ik ben extreem misselijk geweest vanaf een week of 5 t/m 19, en nu is het alweer een paar weken terug. Bij mij helpt niets echt goed, maar er zijn allemaal dingen die je kan proberen. Zoek maar eens (via de zoekfunctie) op misselijkheid. Gember, sea bands, vsm korrels tegen misselijkheid, kleine beetjes eten doe je al... Uiteindelijk heb ik het middel primperan gehad, omdat ik nog maar heel weinig kon eten en vooral drinken. De misselijkheid ging niet weg, maar het hielp wel tegen overgeven (en ~neigingen) en ik kon wat beter eten. Dat opgeblazen gevoel heb ik ook vaak last van. Door de hormonen werken je darmen (en maag) trager. Bij mij wordt t nu erger door melkproducten en verder kan het verergerd worden door bv koolzuurhoudende dranken. Eventueel kan rennie (deflatine) wat opluchting geven. Ik weet het, zwanger zijn kan zo helemaal niet leuk zijn als je je zo ziek en rottig voelt. Ik heb ook heel wat traantjes gelaten! Helaas, helaas, maar voor sommigen hoort dit jammergenoeg bij de zwangerschap. Hopelijk gaat het bij jou wel snel beter, dat kan absoluut! Sterkte.
Oja, overgeven luchtte bij mij niet echt op. IK voelde me 5 minuten ff opgelucht, maar daarna kwam mijn vriend de misselijkheid gewoon weer terug. Maar dat kan per persoon natuurlijk verschillen.
Helaas ik heb hier ook enorm last van en heb helaas de goude tip nog niet gevonden. Ben nu vanaf week 6 echt super beroerd, zit vaak tegen het spugen aan en soms moet ik dan ook werkelijk spugen. Vandaag weet ik niet of ik misselijk ben van het moeten eten of het andere. Je eet dus wel kleine beetjes, maar daarna ben je alleen maar meer misselijk. Hopelijk is dit over een paar weken over! Succes iedereen