Misselijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MG2009, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Momenteel ben ik 6 weken zwanger en enorm misselijk. Ik ken dit niet van mijn vorige zwangerschap, toen had ik nergens last van.
    Ik heb het de hele dag, maar hoef niet te spugen.

Alleen al bij het idee van eten draait mijn maag zich om.

Hebben jullie misschien huis-, tuin en keukentips om wat minder misselijk te zijn? Ik heb al seabands, maar die helpen niet.

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    cola, je moet er geen liters van drinken maar bij mij hielp het wel, ik kon dan ook gelijk wat eten waardoor het wat minder werd.

succes

3. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Misschien dit keer een meisje???

Je moet wel proberen om te eten, meestal gaat het misselijke gevoel weg. Als je niet eet, wordt het gevoel alleen maar ergeer totdat je echt moet spugen. Bij mij hielp dat wel en ik ben er net vanaf. Hoop voor je dat het niet zo lang duurt als bij mij! Als je op stap gaat, zorg er dan voor dat je altijd iets te eten bij je hebt, crackertjes, liga`s o.i.d. En probeer regelmatig wat te eten, dan heb je er ook minder last van.

4. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,:)

Wat vervelend voor je die misselijkheid.
    Ik ben nu 7 weken zwanger en heb precies het zelfde. Heel de dag door misselijk en niet spugen. Ik probeer regelmatig wat te eten dan is het heel even over 5 á 10 minuten maar...zucht.
    Echtte tips heb ik niet voor je maar blijf wel eten want niet eten is ook weer niet goed. Heel veel sterkte er mee en hopelijk word het snel minder.

Groetjesss Jetje

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    's ochtends beginnen met crackertjes en slappe thee
    kleine beetjes eten
    alleen eten waar je nu trek in hebt
    en slokjes cola helpt ook idd

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ook ik ben de hele dag door misselijk maar wel met overgeven erbij jammer genoeg. Avondeten gaat er standaard uit de rest van de dag probeer ik mezelf bezig te houden afleiding werkt echt heel goed! Zo hoefde ik maandag tijdens de wedstrijd geen 1 x naar de wc te rennen daarna toen ik weer tijd had om erover na te denken moest ik weer...

7. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik ben bij mijn dochter ook echt heeeeel misselijk geweest alles begon met 6 weken en bleef tot 17 weken ... Rond 9 weken hoorde ik over cola en het hielp echt zoooo goed !! Elke keer als ik ook maar iets misselijk werd 2 slokken cola en toen ging het weer een tijdje goed ...

Bij deze uk hang ik al vanaf 4,5 boven het toilet en cola werkt helemaal niet !!

Ik heb altijd gezegt ik hoop dat ik niet zo misselijk ben al bij Elle nou dat ben ik niet .. Ik ben namelijk nog misselijker !! haha

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    * Je kunt gembercapsules proberen of vitamine B6 (bij de tuinen oid).
    * Soms helpt het om toch regelmatig wat te eten ook al voelt het tegennatuurlijk, het beste werkt het om dan die dingen te nemen waar je nog enigszins zin in hebt.
    * Verder experimenteren met de temperatuur van je eten. Misschien wordt je minder misselijk van koude dingen (bijv (water)ijs, koud fruit) of juist van warme dingen.
    * Zorg dat je veel drinkt, als je uitgedroogd raakt wordt je daar namelijk ook weer misselijk van.

Een heel goed boek bij zwangerschapsmisselijkheid is Managing morning sickness van Miriam Erick (bol.com | Managing Morning Sickness, Miriam Erick | Engelse boeken)

Succes!

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    idd kleine slokjes cola (werkte bij deze zwangerschap trouwens ook niet)
    vaak lichtverteerbare hapjes tussendoor
    zoveel mogelijk rust nemen

10. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Cola drinken hielp bij mij ook goed.. En zodra ik misselijk werd gaan liggen.. (dat lukt natuurlijk niet altijd helaas)

Deel Deze Pagina