Ik had iets gelezen over moxa therapie, soort acupunctuur. Maar het leek me zo vaaaag. Met een soort sigaar bij je kleine teen en dan zou de baby kunnen draaien. Ik zie niet helemaal hoe dat dan met elkaar verbonden is.
Ben net terug van de vk. Ze ligt niet meer dwars maar nu in een volkomen stuit!:x Dusss. Ze heeft nog een echo gemaakt om het te bevestigen. Ze weegt nu 2000 gr en alles zag er verder gelukkig goed uit.
Ik had ook een stuitliggertje. Heb ook een draaipoging gehad. Maar helaas heeft deze niet het gewenste resultaat gehad. Zal stap voor stap vertellen wat ze gedaan hebben. Bij aankomst in het ziekenhuis werd ik naar een verloskamer gebracht waar ze eerst een half uur de hartslag van de kleine hebben opgenomen. Dit om te weten wanneer de hartslag na de draaipoging weer in orde is ook krijg je een echo om te kijken of de kleine nog in stuit ligt (ze kijken tijdens de draaipoging constant met het echo apparaat om te kijken hoe het gaat) Daarna kwam de gynacoloog met assistent. De een gaat met haar handen tussen je ribben en het hoofdje van de kleine en de andere gaat met haar handen om de billetjes van de kleine. Ze proberen eerst de ene kant op te draaien en als dit niet lukt de andere kant op. Ze hebben snel genoeg door of het zin heeft of niet. Heb er zelf geen last van gehad, prettig is anders maar pijnlijk was het niet. Daarna, als het wel of niet gelukt is, nemen ze weer een half uur de hartslag van de kleine op. En dat was de draaipoging. Ik zag dat iemand hier neergezet had dat een stuitbevalling geen risico's met zich mee brengt maar dit is niet waar. In beide gevallen, stuitbevalling of keizersnede, zijn er risico's. Maar bij een stuitbevalling zijn de risico's voor de kleine en bij een keizersnede zijn de risico's voor de moeder. Over de moxatherapie, zou je moeten kijken op stuitlig.nl. Daar staat alles heel duidelijk omschreven. Is echt de moeite waard. Zijn al veel mensen die ik ken waarbij het geholpen heeft. Bij mij helaas niet maar dit komt omdat we er met 36 weken pas achter kwamen dat ze in stuit lag en dan is de kans van slagen kleiner. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes in ieders geval.
Er kan nog van alles gebeuren he.. Hier lag meneer van 30 weken tm vorige week in stuit, maar kreeg een echo en hij is weer gedraaid.
Is ook zo, maar mij zit het niet echt lekker zeg maar. Hier zit ze altijd al zo, nog nooit goed gelegen zeg maar, dus ik denk dat ze het wel best vind zo maar goed we zullen zien, @chantalleke, bedankt voor je heldere uitleg
hier was de draaipoging met 40 + 3 weken.. frummel lag nl alle tijd in stuit.. met 37 weken goed en met 40 + 1 voelde ik haar weer in stuit draaien.. moxa schijnt een heel goede therapie te zijn met grote slagingskans... het is ook niet zo duur, dus niet geschoten altijd mis toch?