Draaien en wat dan aan in bed?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Loutjepoutje, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loutjepoutje

14 sep 2014
    60
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 8 maanden oud, en vanaf het begin worstel ik al met wat ik haar aan moet trekken snachts. Vind t zo moeilijk en nergens kan ik echt duidelijk vinden wat ze nou precies aanmoet.

Nu is het gemiddeld zo'n 18 graden in haar slaapkamer, en ze ligt in een romper met korte mouw onder een zomerslaapzak met mouw, en een dun deken eroverheen voor de geborgenheid.
    Ze draait zich nu echter ook heel erg, dus zit te twijfelen om het dekentje weg te laten, ook al heb ik t idee dat ze iets straks over zich heen wel prettig vind.

Wat wordt het dan onder de slaapzak nu? Toch nog een pyama over haar romper of alleen een dun broekje? Vind het zo moelijk!

2. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    In het bed van mijn dochter heb ik het dekentje/lakentje weggehaald, vanwege het feit dat ze het hele bed doordraait tijdens haar slaap! Ze heeft nu een zomerslaapzak, maar wel met volledige pyjama, dus broek en truitje. Ze heeft nooit blote armen, alleen als het écht warm is of toen ze koorts had. Ik heb niet het idee dat ze het te warm heeft. Ik denk trouwens wel dat het voor ieder kindje anders is.

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik denk ook dat het voor ieder kindje verschillend is. Mijn dochter heeft het altijd warm en slaapt nu in een pyjama in een zomerslaapzak zonder mouwen (ook zij gaat het hele bed door 's nachts). Als het nog warmer wordt laten we de slaapzak en indien nodig ook de pyjama nog weg. Ik controleer regelmatig even bij haar of ze het niet te warm of te koud heeft (in de nek even voelen), het blijft altijd een beetje zoeken en uitproberen.

Deel Deze Pagina