L. is nu bijna 7 maand en nog steeds een erg onrustige slaper. Hij heeft tot een maand of 3 in een puckababy geslapen, maar omdat hij begon met draaien, ben ik hier mee gestopt. Nu heb ik hem in een slaapzak met mouwen, strak ingestopt met zijn armpjes onder de dekens. Dit ging altijd erg goed. Inmiddels wordt hij een stuk slimmer/sterker en heeft hij ze met een btje pech binnen een min. er weer uit. Ook vind ik het wat sneu, hij kan geen kant op als hij wakker is en ligt geloof ik ook niet erg lekker meer op deze manier. Heb nu verschillende keren geprobeerd om zn armpjes los te laten of één er onder en de andere er boven, maar het lukt hem niet. Als hij erg moe is, is het inslapen niet het probleem, maar word hij erg snel wakker, soms na 15 min. soms na een 30 min. Als hij erg druk is, kan hij de rust niet vinden en is het inslapen ook een probleem, blijft dan maar met zn armpjes bezig. Nog even de tijd geven? Of juist gaan oefenen? Iemand tips?
Hier ook een druktemaker ze is bijna 5 maand dus lees even mee, onze dochter slaapt nog wel volledig ingebakerd s nachts.
Helemaal niemand? Zwangervan2e, tuurlijk! Ik ben al vrij vroeg gestopt met de puckababy omdat hij begon te draaien (dacht ik, hahaha hij draaide zich gwn een paar x perongeluk om) en ik bang was dat het afbouwen zo moeilijk zou zijn. Achteraf had ik hem denk ik toch liever wta langer gebruikt. Hij draait nu namelijk nog niet in bed..
Heel herkenbaar voor mij! Wij zijn om die reden pas met 6,5 maand gestopt met inbakeren. Het gaat nu wel beter, maar ze blijft onrustig. Wij hebben wel ontdekt dat we niet te lang moeten wachten om haar in bed te leggen. Als ze echt erg moe is, wordt ze alleen maar onrustiger en komt ze vaak echt niet in slaap, tenzij ik een half uur naast haar zit en liedjes zing bijvoorbeeld. Maar nu leggen we haar eerder in bed en gaat het echt wel beter. Maar het middagslaapje blijft een probleem en kost erg veel moeite. Ik hoop dat het snel beter zal gaan. (het zal toch ooit)
Wij hebben de kleine ook tot 6 maanden ingebakerd. Wat ook helpt inderdaad, is om de kleine op bed te leggen voordat hij echt heel moe is. Wij hebben bepaalde tijden dat hij moet slapen. Dit was in het begin even wennen voor hem, maar nu gaat hij eindelijk lekker rustig slapen. Succes!
Hier is het ook echt zo dat hij er op tijd in moet liggen, anders geeft hij protest. En wurmt dan juist steeds zn handjes er onder uit en wrijft maar in zn ogen, hup speen er uit etc etc. Zou zo graag een oplossing willen voor het doorslapen, hij word erg snel wakker door zn wapperende handjes en is dan nog duidelijk moe.
Homey, die vaste tijden hebben hier ook flink geholpen (geloofde er eerder nooit zo in), eerst was het echt maar 45 min. slapen en weer wakker, dat is heel erg verbeterd. Norah, jaaa het zal vast steeds een btje beter gaan hoor! Stop jij er nog goed in? Of heb je dr echt gwn met dr armpjes nu boven de dekens? Lijkt me wel fijn, wat zo kan hij ook gwn nog even lekker spelen voordta hij gaat slapen of juist als hij wakker word.
En ook, mijn zoon slaapt alleen op zijn buik! Heb ik me nooit gerealiseerd en het leek mij heel gevaarlijk. Maar na dagen en nachten ernaast te hebben gezeten, slaapt hij op deze manier het lekkerst. Hij is nu 1 en slaapt nog steeds alleen maar op zijn buik...
Ik heb hier nog een tijdje nadat ze was uitgebakerd de mouwen van de slaapzak met strikjes aan het lijfje vastgezet. Ze draaide al vanaf 2,5 maand, maar kon tegen die tijd zo goed haar hoofdje omhoog houden dat ik niet bang was voor problemen als ze op haar buik terecht kwam. Vrij snel daarna ging ik de strikjes loslaten, eerst een kant, toen ook de ander, dat had ze toch niet zo erg door en zo bouwde ik het langzaam af.
Homey, buik slapen heb ik ook aan gedacht, hebben het een paar x geprobeerd. Als hij eenmaal slaapt ligt hij heerlijk. Maar daarvoor ligt hij overstuur te spartelen, hij vind het overdag ook helemaal niks op zn buik. Babell44, misschien moet ik daar ook gwn mee gaan beginnen, eerst 1 handje boven de deken en dan de 2e, maar vaak is 1 armpje al een probleem. Heb hem vaak 's morgens nog even lekker bij mij in bed en dan zie ik het ook gebeuren, hup 1 armpje naar zn gezicht, als ik hem dan gauw tegen hou, slaapt hij zo 2 uur. Maar als ik hem zo zijn gang laat gaan, is hij na een 20 min. bv al wakker..
Babel44, ben idd benieuwd of er nog meer mama's zijn met het zelfde probleem en hoe en wanneer het beter ging, vandaar mijn up! L. slaapt nog steeds met zn handjes onder de dekens, nu alleen onder een lakentje. Het lukt nog steeds niet boven de dekens, ook niet met één handje.
Google Afbeeldingen resultaat voor http://i41.photobucket.com/albums/e267/nickbrand/dm3.jpg Hier ligt mijn meisje nu in.. ze kan al wel draaien (doet ze nooit in bed) maar als ze draait kan ze door de losse zak toch haar armpjes onder haar neerzetten.. Gaat super! Zonder zak slaapt ze echt niet dus moet toch wat Dit is trouwens een foto van internet afgehaald..
Heel herkenbaar. Hier heb ik het opgegeven (slecht hé). Hij lag eerst volledig ingebakerd en nu zijn de mouwen van zijn slaapzak dicht, hij kan ze dan wel bewegen meer niet zo heel vrij. Hij kan zo toch rollen, naar buik een weer terug. En ligt ook vaak op zijn buik. Af en toe probeer ik het weer, met zijn mouwen er uit, maar dan valt hij vaak niet in slaap, of hij wordt om de 3 kwartier weer wakker, en dan steeds weer... En daar worden zowel de kleine als ik niet erg vrolijk van, dus ik laat het zo als het is. Dus ik laat hem gewoon slapen met zijn armen in de slaapzak. Dat geeft ons beide veel meer rust. En alle voorzorgsmaatregelen zijn genomen zodat er niets kan gebeuren, hij kan met zijn mouwen in zijn slaapzak gewoon alle kanten op rollen. En er ligt een alarm onder zijn matras en ik kan reanimeren. Op het CB heb ik navraag gedaan naar de risico's hiervan (of iig van nog volledig inbakeren als ze kunnen rollen) en die zijn heel erg klein.
Dank dames voor de reactie's! Rundeeprunwild, is dit een andere zak dan de puckababy, een grotere versie? In de puckababy past hij namelijk echt niet meer. Hij is inmiddels 74 cm. Yossie, hij ligt dus ook gewoon op zn buik met zn armen in de slaapzak? Ik doe dit ook met periodes, alleen vind dit voor 's nachts toch wel eng. Als ik het doe, stop ik hem nog wel goed in zodat hij niet kan draaien (heeft dit tot nog toe niet gedaan in bed hoor), alleen met dit warme weer word het allemaal wat lastiger. Het is echt een zwetertje, het is allemaal gauw te warm.
@ Rundeeprunwild, dus eigenlijk hetzelfde als ik, teminste het ziet er hetzelfde uit als mijn slaapzakjes met de mouwen dicht gemaakt. @Rrianne, ik leg hem zelf niet op zijn buik, hij draait zelf dan naar zijn buik, ik zie dit dan op de babyfoon... Ik vond dat eerst ook eng, dus stopte hem erg strak in, echt handdoeken erbij proppen enzo, om het nog strakker te maken. Maar dat heeft hij toch zo los, of hij gaat net zo lang door totdat het los zit Hij is erg sterk! Maar goed, hij rolt ook als ik nog een verhaaltje aan het lezen ben gewoon zijn bedje door, naar buik en terug naar rug etc, dus dat is zelfs met zijn armen in de slaapzak geen probleem
Ja dit is een andere zak, veel ruimer.. Heb deze van mijn zus, haar 3 kinderen hebben er tot 1 jaar in gelegen. Deze zak is ook lekker dun.. niet zo dik als een ''normale'' slaapzak. Mijn meisje is trouwens 70 cm nu.. Zou niet weten wat voor merk het is.. op het labeltje staat:''bakerzak'' @yossie, ja het is hetzelfde idee als een slaapzak met de mouwen dicht, maar voor mijn gevoel heeft ze toch meer ruimte met deze zak..