Ergobaby insert of Tricot slen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gember, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Ik ga de Ergobaby Original draagzak aanschaffen voor onze dochter (nu pas 9 weken). Zonder de insert kan ik de zak vanaf 4 maanden gebruiken; met insert meteen. Ik heb momenteel een Tricot slen te leen en die bevalt op zich goed, alleen krijg ik het kruis op de rug nooit echt laag genoeg naar mijn idee...met rugpijn tot gevolg. Is de Ergobaby insert handig in gebruik en raden jullie het aan ten opzichte van een Tricot slen? Of is de Tricot slen prettiger voor de eerste 4 maanden, totdat de Ergobaby zonder insert kan worden gebruikt?

2. lemis

lemis Actief lid

12 mrt 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam
    Ik heb ze toevallig alle twee, had ze gekocht bij m'n eerste kindje.
    Persoonlijk vond ik de tricot lastig om iedere keer te knopen omdat je iedere keer met die lange lappen stof zit en ik had t ook snel heet erin, de baby lag er wel fijner in, is niet een doek die je "snel" ff om doet. De ergo insert vond ik ook niet zo fijn diet ligt helemaal om de baby heen ingepakt met een gesp wat t ook een beetje onhandig maakt en ook heel erg heet wordt. Heb daarom nu bij m'n tweede een marsupi aangeschaft voor de eerste 6-7 maanden, geen gedoe met knopen en inserts meer en banden die niet goed zitten op m'n rug.

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    heb je een rede om persee voor de ergobaby te gaan ?

Er zijn meerdere ergonomische draagzakken, sommige die vanaf het begin zonder insert kunnen, er zijn sites waar je een draagzak of doek kan huren om eerst uit te proberen welke draagzak je het meest comfortabelste vind, of sommige draagconsulentes hebben ook wel eens inloopdagen waar je gratis of tegen een lichte vergoeding verschillende modellen mag proberen.

Er is ook een derde optie een geweven doek, deze is iig minder warm en de rekbare doek wordt vaak met 9 mnd erg zwaar, een geweven doek daar kan je nog een kleuter mee dragen

Ook is er op fb een groep draagpraat waar er ervaren draagmoeders en draagconsulentes het beste antwoord op draagvragen kunnen stellen

4. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    heee hee

als je voor een drager wilt gaan zou ik gaan kijken naar een die direct past, ik heb zelf niet gewerkt met dragers waar een insert in moet omdat me dat gewoon erg tegenstond. iets passend maken wat het niet is, is in mijn ogen namelijk ook niet erg ergonomisch.
    Kokadi flip of kokadi taitai wil direct van het begin, ook vind ik dat je connecta wel mooi kunt versmallen maar weet niet wat een consulente daar van vind(?)
    je hebt nog veel meer opties, maar daar heb ik geen ervaringen mee. :p
    denk ook niet dat de ergo al wil met 4 maand zonder insert, heb die niet gehad dus weet niet precies hoe breed die is, maar ik had een wompat en die was met 4 maand echt nog aardig groot.
    zou als je perse voor de ergo wil gaan, eerst doordragen met je rekbare doek tot dat hij goed past zonder insert.

5. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor jullie reacties. Ik heb op internet de kenmerken van verschillende draagzakken vergeleken en kwam uit bij de Ergobaby. Tula, Beco soleil en Boba 4G vind ik ook goed, alleen kun je die pas vanaf 6-7 mnd zonder insert gebruiken. Andere zakken spraken mij niet zo aan. Zo is de Marsupi alleen voor het eerste jaar geloof ik, dat lijkt me niet handig.

Misschien is een geweven draagdoek ook fijn om te hebben voor nu en later. Ik ga die eens huren ergens.

Dank ook voor de draagpraat tip!

6. Gember

Gember Niet meer actief

Dank! Ik ga eens kijken naar de dragers die jij noemt.

7. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    als je ergens kunt passen, doen! ik was er ook heilig van overtuigd dat ik een tula wilde tot dat ik hem omdeed en het zat voor geen meter bij mij.
    weet niet waar je vandaan komt maar er is dit weekend een beurs in steenwijk en volgensmij komen daar ook veel winkels met dragers en misschien ook wel consulentes. bij veel consulentes kun je ook voor een lager tarief verschillende draagzakken proberen.
    succes. :D

Deel Deze Pagina