Ik ben met dat mijn zoontje ca 8 weken is gestart met johannesbroodpitmeel (nutriton). Zowel voor de verzadiging en ook omdat hij begon te spugen als hij meer dronk/ ik de flessen ophoogde, terwijl hij dat wel nodig had. Hij is verder geen "spuger" vanaf zijn geboorte ofzo. Nu heb ik toen hij ca 14 weken was eens geprobeerd de nutriton af te bouwen, kijken hoe dat ging aangezien ik dacht dat hij wel gewend zou zijn aan de flesjes van 200cc. Helaas ging het toen toch niet zo goed en spuugt hij na afloop van zn flesje toch weer wat of wat later met spelen of inspanning dat ie toch wat spuugt. Niet heel veel, maar toch wel een mondje. Ik ben daardoor toch maar weer doorgegaan. Maar ik vraag me af: heoveel spugen is normaal? Ik zou eigenlijk wel willen afbouwen met de nutriton of helemaal stoppen. Mn zoontje is nu 19 weken. Wat betreft maagklepje: hoe lang duurt dat voor het goed sluit? Zou ik het alweer kunnen proberen? Hebben mensen hier ervaring mee?
Als hij een mondje teruggeeft kun je gerust stoppen met nutriton. Justin spuugde de hele dag als hij geen nutriton enzo kreeg en de consultatiebureau arts zei dat hij genoeg binnekreeg (groeide goed) en hij er geen last van had je hem gewoon kunt laten spugen... vervelend voor jou maar niet schadelijk voor je kindje. succes!
Fruit en groenten (gepureerd) gaat goed, dus echt "vast" heeft hij niet nodig. Hoeveel spuugden jullie kindjes? Echt een golf of een "mondje"?
Justin spuugde heel veel, van bogen complete fles tot mondjes en alles ertussenin. Een minuut na de fles tot een minuut voor de volgende fles, groente, fruit en melk... alles alles alles spuugde hij uit.... maar idd hoe maar "normaal" eten hij kreeg hoe beter het werd en hoe meer in de medicijnen en nutriton ben gaan afbouwen. Nutriton ben ik mee gestopt met 6 maanden, toe kreeg hij pap als ontbijt en alleen een flesje melk bij de boterham tussen de middag... vanaf die leeftijf ging het ook een stuk beter met het (juist niet) spugen....