Ik vraag me af of er rond 5 maanden een sprong is. Mijn zoon sliep vanaf 3 maanden door (klokje rond) maar sinds 1 1/2 week word hij s'nachts heel vaak wakker. Hij is dan ontroostbaar en zodra je te snel weg loopt helemaal over de rooie.. Tandjes zijn nog niet zichtbaar, dus dat lijkt ons niet het geval. Temperatuur is goed en hij is overdag goed te pas (slaapt iets meer vanwege de nachten) Maar wat kan dit dan zijn? Een sprong?
Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en lijkt ook in een sprong te zitten. Ik heb een OEI ik groei alert op mijn mail, en die kreeg ik van de week, de groei is volgens mij bij 25/26 weken, maar de kids kunnen er vanaf nu al last van hebben. Onze dame zet het op een gillen, bij alles, maar vooral tijdens spel. Om gek van te worden, maar ja... Ze heeft wel plezier. Slapen gaat gelukkig nog wel goed, maar ze heeft ook nog eens zo'n last van haar tandjes (ze heeft er 2) maar de rest staat op ontploffen. Dus wie weet zijn het bij jou kid ook wel de tandjes...
Ik geloof niet zo in sprongen. Zodra men de Oei ik groei app in handen heeft, en er lijkt iets aan te komen dan heeft hun kindje inderdaad de sprong. Want 'Oei ik groei' zegt het dus zal het wel zo zijn.....
Maar bij 4-5 maanden is er een sleep regression en gaan babys weer als een echte baby slapen (korter etc): Help – My 4-5 Month Old Is Sleeping Like a Newborn Again (AKA ‘The 4-5 month old babies from hell’ | Sarah Ockwell-Smith - Parenting Expert