Beste verloskundige, Ik ben op 9 augustus bevallen van het liefste mannetje van de wereld! De bevalling was appeltje/eitje, hij floepte er eigenlijk zo uit Tijdens de bevalling heb ik maar heel weinig bloed verloren, nog geen 200ml. Mijn herstel ging ook supersnel en ik voel me ook hartstikke fit ondanks de gebroken nachten! Maar ik heb wel een vraag over het vloeien. Ik heb van begin af en aan niet veel gevloeid. Bij mijn eerste kindje verloor ik stolsels als pingpongballen, maar dat was dit keer niet het geval. Ik kon na 4 dagen al een gewoon maandverbandje in en aan het eind van dag 9 vloeide ik bijna niet meer. Tijdens de kraamweek heb ik me ook wel echt koest gehouden (met dank aan de kraamhulp ). Maar na die week moest ik natuurlijk zelf weer het huishouden oppakken (met 2 kids en 2 honden en een huis dat half in een verbouwing zit) en werd het vloeien weer erger. Nu weet ik dat dit normaal is, maar bij mij gaat het sindsdien op en af. De ene dag verlies ik alleen een klein beetje rose/gelig slijm en de volgende dag verlies ik ineens weer helderrood bloed alsof je weer vers ongesteld bent. Elke keer denk ik dat het over is, maar dan lijkt het wel of het weer opnieuw begint. Is dat wel normaal? Ik maak me een beetje zorgen dat de wond dan telkens opnieuw open gaat ofzo! Helpt het als ik rustiger aandoe of heeft dit gewoon nog even tijd nodig? Ik hoor het graag! Groetjes Dorien
Hallo, Gefeliciteerd met jullie mannetje. Het is heel normaal dat je de ene dag meer bloedverlies hebt dan de andere dag. Hier heb jij geen invloed op. De wond in de baarmoeder moet helemaal dicht zijn en dan stopt het bloedverlies pas. Door rustig aan te doen, versnel jij niet het dicht gaan van de wond. Dus doe gewoon je ding en dan stopt het bloedverlies vanzelf een keer. Dit kan 4-6 wkn duren. Groetjes Ineke