Mijn ventje (15 weken) is een hele goede drinker, maar sinds 2 daagjes wat minder. Het duurt lang voordat zijn fles op is (als ie al op gaat) en laat steeds de speen los en klakt met drinken erg met zijn tong. Dacht eerst dat de speen niet meer goed was ofzo, totdat ik las dat dat klakken spruw KAN betekenen. Hij duwt ook steeds met zijn handjes de fles weg en omdat hij steeds zo onrustig drinkt, komt er na de fles regelmatig wat terug. Hij heeft verder geen witte puntjes of een witte waas in zijn mond (heb ook nog niet heel goed gekeken moet ik zeggen), maar herkennen jullie dit en kan het spruw zijn, zonder de bekende witte puntjes?
Als er niets wit te zien is zal het wel geen spruw zijn... Kun je niet even naar het inloopspreekuur gaan op het cb, dan kunnen ze er even goed in kijken... Lars is net weer van de spruw af, deed inderdaad ook klakken met de tong en erg slecht drinken.. Maar het kan natuurlijk ook een sprong zijn, dan zijn ze ook erg onrustig tijdens de fles.
Nee geen witte vlekjes te zien.... maar wel een 2 witte puntjes onderin.... en 1tje voelt scherp aan.... kunnen dat al de 1e tandjes zijn Verklaard wel eea: slechter drinken, soms wat spugen, heeft was dunnere ontlasting, uitslag op zijn armpjes..... hihihihi kan dat al?
je hoeft spruw niet altijd te zien. heeft hij bijv wel last van kapotte billen (dan kan het zijn dat de schimmel niet in zijn mondje zit maar wel in zijn darmen, daar kan hij ook last van hebben) Bij spruw behandel je tegenwoordig niet alleen de mond, maar ook de billen met anti-schimmelzalf (Daktarin) Misschien helpt het je om de melk wat minder warm te maken dan je doet (als je fles geeft) om te kijken of ie dat beter pakt. en je kan desnoods kinfixatie toepassen (waarbij je met je pink zijn kin ondersteund zodat hij niet kan klakken.) daarbij kun je met je duim en wijsvinger wat zachte druk op de wangen uitoefenen om een vacuüm te creeëren. Succes ermee!
Nou hier ook erge spruw gehad maar de billen niet behandeld hoor! Het kunnen idd tandjes zijn.... zou vroeg zijn maar kan wel hoor!
Ons meisje klakt ook. Eigenlijk al vanaf het moment dat ze de fles krijgt, 5 dagen na haar geboorte. Nu was de wijkverpleegkundige van het cb hier van de week en die zei dat ze spruw had, want achterop haar tongetje was het wat wittig. Nu had ze ook luieruitslag vanuit het ziekenhuis. Bleek dus een schimmeltje te zijn. Dus spruw was dan waarschijnlijk ook de boosdoener van het klakken. Ik dacht dat het haar manier van drinken was, ze heeft nog niet anders gedaan. Heb nu spul voor de spruw, verder zie je ook niks in het mondje. Ze klakt trouwens nog steeds.