hoi dames, isa is 10 maanden oud. en sinds een paar dagen wordt hij wel 2 of 3 keer huilend wakker en dan zit hij in zijn bedje. hij zal dan geen honger hebben denk ik, want hij drink dan heel weinig. maar als ik hem dan oppak en ik leg hem op mijn buik, maar dan slaapt hij weer terug. maar zoals vanacht bij zijn laatste keer heb ik hem gewoon laten huilen en hij sliep weer terug. het zal een fase zijn denk ik. groetjes nazli
Misschien verlatingsangst? Is niet ongewoon rond die periode. Hier hetzelfde maar laten huilen doe ik niet en is hier trouwens absoluut geen optie.
het kan de verlatingsangst zijn laten huilen doe ik ook niet hoor. hij huilt maar een minuutje en dan is hij weer stil. dus louiza wordt ook wakker en wat doe je dan als ze wakker is?
Dag Nazli, Dat doet mijn dochtertje nu ook ze werdt vorige week wakker s'nachts en was gewoon klaar wakker en erg onrustig huilen en toch ook dorst,het zijn hier de tanden en het sprongetje,het was gelukkig vanacht weer over maar ze wordt toch standaard wel 1 of 2 keer wakker voor haar speen.
hoi moona, dan hebben bijna alle kindjes in deze periode, dat ze wakker worden. Kan Tjadina zelf het speentje in zijn mond stoppen? ik leg bij isa 2 speentjes, dan pakt hij er een van en stopt hij het zelf in zijn mond.
nee ze doet het nooit had drie spenen in haar bed gelegd maar ze pakt het gewoon niet ze gaat me gewoon roepen en ik ben dan zo moe want ik moet de volgende ochtend weer werken dus ik stop hem iedere keer snel in haar mond hahah dus ze heeft zoiets van kom maar lekker brengen.
pff dat is zeker vermoeiend als je de volgende ochtend moet werken. ik hoef niet te werken, maar ik heb zelfs geenz in om op te staan. gelukkig kan isa het zelf doen.
dan heb je geluk dat je kindje niet lang huilt want als Louiza begint te huilen, dan wordt het meestal krijsen en is ze zo overstuur dat ik haar een tijdje moet troosten om ze weer rustig te krijgen. ik geef ze nog een flesje 's nachts en soms als ze onrustig is zoals de laatste weken staat ze soms midden in de nacht te springen in haar bedje, dan neem ik ze even bij mij en laat ik ze lekker naast mij slapen.
Het kan ook heel goed zijn dat hij eng droomt. Vaak beginnen kinderen rond een maand of tien te dromen, waar ze soms hard gillend wakker van worden.
als ik zo lees, dan is het alsof louiza nachtmerrie heeft. ik gaf isa ook een flesje, maar hij dronk niets eens de helft ervan, dus ik geef hem geen flesje meer. het is ook alsof isa nu weet van als ik nu wakker wordt, dan neemt mama mij toch bij me. want als hij wakker wordt, leg ik hem op mijn buik en dan slaapt hij verder en dat doet hij 3x per nacht, zoals vanacht.
Ja ze kunnen idd dromen, Gjalt begint nu ook, hoor hem 's nachts wel 5x een gilletje geven, heel af en toe lijkt het alsof hij gaat huilen en als ik er dan naar toe ga, ligt meneer heerlijk te koesen
Hoi, hier is het ook begonnen met ongeveer 10 maanden, 2 a 3 keer per nacht wakker, speentje hielp niks, beetje drinken wel, geen melk maar koud drinken, beetje roosvicee of friso kant en klaar. flesje geven en ze sliep zo weer verder. Wel een beetje frustererend omdat ze s'nachts om dezelfde tijden kwam, eerste keer half 11, dan half 3 en dan tegen vijf uur. Maar laten huilen wel geprobeerd maar dan zijn we zo een uur verder terwijl wanneer ze wat te drinken kreeg ze zo weer verder sliep, dus ik koos voor de gemakkelijke weg. Vorige week ineens 3 nachten uit het niets doorgeslapen , maar nu weer niet hoor, weer 2 x per nacht wakker pfff! Wanneer zal het over gaan, ze zeggen dat wanneer ze kunnen lopen het makkelijjker zal gaan. En dat ze dan ook weer wat beter zullen slapen, dus jullie weten wat wij de hele dag doen, stapestap nee hoor grapje! henriette
hmm anne doet dat nog steeds gekke is dat als je gaat kijken.. ze vaak gewoon slaapt of wanneer ze niet slaapt.. ze daarna toch gewoon weer inslaapt dus wij laten het meestal oo maar gewoon gaan. als het wat langer aanhoud ga ik wel even kijken maar als ze zelf weer inslaapt voorkomt het dat ik weer een uur naast bed zit
Heerlijk, jullie hebben het ook (sorry!). Senna begon met 10 maanden ook meerdere malen 's nachts wakker te worden en weer gaan slapen.... ja, na een uur of anderhalf. Gek werd ik ervan. De afgelopen nacht ging weer redelijk. Ze krijgt (nog steeds) om een uur of twaalf een fles en daarna sliep ze door tot vijf uur. Toen heb ik haar bij me genomen en voor het eerst sinds een maand (Senna is vandaag 11 maanden oud) sliep ze weer naast ons door tot een uurtje of half zeven. Ik weet niet of dit het begin van een nieuwe periode is, maar ik mag het wel hopen. Ben nog steeds gebroken van die slapeloze nachten.