Draaien of keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door maesther, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maesther

maesther Lid

25 mrt 2010
    24
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik zit met het volgende en zou graag willen weten wat jullie meningen zijn...

Onze beeb ligt in een stuit en we moeten nu beslissen of we het laten draaien of we voor een ks gaan.
    Nu is het zo dat ik geen ruggeprik krijg bij de ks maar dat ik onder algehele verdoving moet ivm littekenweefsel die op de plek zit waar de prik gezet moet worden. Als ik voor ks kies zal ik de bevalling dus niet bewust meemaken.
    Aan de andere kant heb ik een afwijking in mijn heup waardoor ik nu met krukken loop en bij een natuurlijke bevalling flink kan gaan opspelen waardoor ik daarna een lange revalidatie tegaan heb (dit kan gebeuren, hier kan de orthopeed geen 100% antwoord opgeven)..

Wat is jullie meningen hierin?

Groetjes

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik denk dat dit wel een heel erg persoonlijke keuze is. Een draaipoging wil trouwens helemaal niet zeggen dat het ook lukt, of als het dat wel doet dat je kindje dan ook zo blijft liggen.
    Als je voor een ks gaat zou ik wel een heel goed plan maken zodat je weet wat er gaat gebeuren en dat je je toch een soort van betrokken voelt bij het proces.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Een paar weken geleden stond ik ook voor die keus, maar onze kleine is met 34,5 week spontaan gedraaid gelukkig!

Ik was wel van plan om een versie te proberen, omdat ik een keizersnede niet zag zitten. Mijn voorkeur ging in eerste instantie ook uit naar een stuitbevalling. Maar als ik moest kiezen tussen een spoedkeizersnede of een geplande, zou ik voor een geplande gaan.

Als een versie niet goed voelt of niet lukt, kun je alsnog een keizersnede kiezen.

Reden voor mij om uiteindelijk toch voor een keizersnede te kiezen, ondanks m'n voorkeur voor een stuitbevalling, is om zo min mogelijk risico's voor de baby te hebben.

4. Gazy

Gazy Niet meer actief

wat een lastige keuze, ik zou het niet weten, maar wil je wel veel succes wensen!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Overweeg ook eens moxatherapie. Geen ervaring met stuitligging, mn dochter draaide uit zichzelf terug, maar mn manueel therapeut gaf aan dat moxa ook kan helpen.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Een hele lastige persoonlijke keuze...

Onze beeb lag tot vorige week ook in stuit ( waarsch nu niet meer) maar ik heb besloten om niet voor een draaipoging te gaan en ook niet voor stuitbevalling en dus een ks te doen. Maar dit omdat ik gewoon een hele nare ervaring heb met mijn vorige bevalling waardoor ik draaipoging en langdurige bevalling niet zie zitten. Ook al weet ik dat een ks ook risicovol en zwaar is.

Zet alle voors en tegens tegen elkaar, overleg goed met je partner, vk,orthopeed enz. En maak dan je keuze. En misschien hoeft het geeneens en draait je kleintje vanzelf nog om!

Succes met je keuze! x

7. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Hier staan we voor hetzelfde dilemma. Ons prinsje ligt ook nog in stuit (vanwege mijn afwijking) en moet dus of gedraaid worden of geplande ks.
    Nu zijn ze een beetje huiverig om te draaien aangezien het bij de eerste niet geheel vlekkeloos verliep.
    Wou altijd zelf een normale bevalling, maar alles bij elkaar optellende heb ik zelf liever een ks. Meer vanwege het risico dat het met zich mee brengt en de vorige bevalling. Die zit nog erg goed in mijn geheugen. :D ;)

8. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ik lees hier even mee, want wij komen in de loop van de komende 2 weken ook voor deze keus te staan vermoed ik....

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is idd heel persoonlijk, zeker als er ook bij komt kijken dat je onder narcose moet.

Bij ons lag de beeb ook vekeerd en wij hebben bewust niet voor draaien gekozen omdat:

Kans is klein dat t lukt ( 30%)
    Dan is de kans ook nog weer van 10% dat hij zelf weer terug in stuit draait
    Je krijgt een middel toegediend wat bij de baby komt
    De harttonen van de baby worden heel goed bijgehouden omdat er een onregelmatigheid in komt en wordt het niet terug normaal is er een kleine kans op een spoed ks op dat moment.

Wij vonden dit alles bij elkaar het niet waard om het te proberen. Bovendien kan de baby zelf nog draaien

10. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Overigens heeft mijn VK gisteren ook geadviseerd eens te kijken naar Moxa therapie! Het is een chinese alternatieve geneeswijze, waarbij met warmte bij de voeten bepaalde energiebanen worden geactiveerd, dit zorgt weer voor ontspanning van de spieren rondom de baarmoeder en daardoor kan het kindje makkelijker draaien. Ik heb er ondertussen al veel goede verhalen over gelezen en toevallig (de dag voor de VK erover begon) ook 1 gehoord van een vrouwtje hier uit de buurt!

Wellicht is dit een optie voor je?

11. maesther

maesther Lid

25 mrt 2010
    24
    0
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik zit nog erg in dubio, heb alle voors en na bijmekaar opschreven maar onderaan de lijn ben ik voor mezelf nog niks wijzer.

Ik ga zoals een paar van jullie adviseerde even kijken naar moxatherapie, misschien dat mijn keuze daarmee wat makkelijker wordt.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie's.
    Groetjes

Deel Deze Pagina