Kraampakket

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HabibiAna, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wanneer ontving je dat ookal weer?

2. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    ik in maand 7 :)

3. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb het gister ontvangen. Mooi en goed gevuld pakket van de Agis.

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    kep m zelf gekocht
    wij zitten bij anderzorg en die houdt de premies laag door dat soort dingen niet te geven (zodat mensen die t niet nodig zijn er ook niet voor hoeven te betalen... )
    laatst gehaald bij de etos :)
    in de 6e maand haha

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik heb die van zorg en zekerheid met week 30 gekregen en is helemaal compleet. Ook de vk is er blij mee

6. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    fbto krijg je ook met 7 maanden volgens mij..
    maar of die compleet is? geen ervaring mee..

overigens krijg je hem bij fbto alleen als je module gezinsplanning hebt volgens mij.. dus je betaald er alleen voor als je het nodig hebt ;)

7. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Krijg je dit vanzelf toegestuurd van je zorgverzekeraar als er voor verzekerd bent? Geen idee, hoe dit werkt. Ben voor de eerste keer zwanger. Ik ben verzekerd bij Interpolis. Moet ik niet eerst melden dan ik zwanger ben?.. Misschien een beetje domme vraag :D

8. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Bij de Agis moest ik het aanvragen via de website van Agis. Ik hoefde niet door te geven dat ik zwanger was. Ik werd doorgelinkt naar een ander website en vulde daar wat gegevens in en daarin werd vermeld dat ik het toegestuurd zou krijgen in de 7e maand.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je moet altijd zelf melden bij je zorgverzekeraar dat je zwanger bent, kan vaak via de site, anders even bellen.

Kraampakket van FBTO was hier ook in de 7e maand binnen, is absoluut compleet :)

10. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ik heb een basisverzekering bij ohra en ik krijg er gewoon eentje in de zevende maand. Via ohra heb ik me aangemeld voor kraamzorg. En kreeg later een brief dat alles in orde was, kraamzorgbureau is geregeld en een kraampakket krijg ik dan in de zevende maand. Verder heb ik nog een schattig babymutsje gekregen.

11. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    as t goed is komt je verzekering t wel te weten wegens aanmeldingen enzo voor kraamzorg....

12. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Zit ook bij Interpolis. Je moet em wel officieel aanvragen hoor (kan gewoon via website) krijg je binnen 10 dagen bevestiging per brief en ontvang je pakket in 7e maand

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vorige week ook ontvangen van interpolis

14. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik heb hem aangevraagd via de site en kreeg hem de 7e maand thuis bezorgd. (zilveren kruis)

15. Metire

Metire Niet meer actief

Ik zit bij stadholland en moest m aanvragen via een brief met een kopie van mijn zwangerschapsverklaring, oldschool ;) maar ben in het ziekenhuis bevallen dus niks gebruikt, en nu kan ik me herinneren dat ik een folder zag over het doneren van je kraampakket aan een organisatie die ze naar 3e wereld landen brengt voor veilige bevallingen maar ik weet niet meer hoe die organisatie heet! Iemand enig idee?

16. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0

hoe kun je nou niks gebruiken??
    ik beval namelijk poliklinisch dus heb t ook niet nodig....
    maar moet toch dingn hebben voor de kraamzorg (alcohol watten gaas etc etc) dus heb gewoon maar zo heel pakket gekocht...

17. Metire

Metire Niet meer actief

Ik ben met 35 weken bevallen en heb in het ziekenhuis ook mijn kraamperiode gehad, verder had ik geen kraamzorg meer. dus vandaar!

18. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ooohh zo okee ja an heb je niks nodig nee hihi

19. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Dat moet je sowieso even doen ivm kraamzorg, vaak zorgen zij daarvoor en kun je een bureau uitzoeken dat een contract met hen heeft. Heeft je VK je daar niet op gewezen?

20. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! :D

Deel Deze Pagina