Hoii hoii ik kom er niet meer uit welke draagzak ik nou moet kopen voor me kleintje. Kunnen jullie mij aangeven welk jij het beste vind en waarom wel / niet? alvast reusachtig bedankt Manduca Mei Tai Beco soleil Ergo Baby Marsupi Boba mini monkey carrier? ???
Misschien een aantal verschillende proberen bij een draagconsulente of inloop? Of huren om het uit te proberen. Iedereen zijn voorkeur ligt toch net weer ergens anders, of wat voor het merendeel ideaal is, is dat voor jullie misschien weer niet. Zo ben ik erg blij met mijn geweven draagdoek, maar ook met mijn Manduca. Maar andere ervaringen heb ik bijv niet, dus kan ik ook vrij weinig over zeggen
Heb een Beco butterfly, een hoptye (meitai, maar dan van Hoppediz) en 3 geweven doeken. Beco is ideaal voor als we ergens op de fiets zijn, geen lange stukken stof, makkelijk om te doen, makkelijk om kind op de rug te doen. Hoptye ook super makkelijk, maar vooral op de rug is het iets lastiger als je alleen bent. Draagt wel wat lichter dan de beco, vooral als dochter van bijna 3 ineens bij mama op de rug wil. Draagdoeken gebruik ik eigenlijk bijna niet meer, vooral toen de tweede nog echt klein was (en toen ik nog zwanger was van hem). Dochter loopt doorgaans zelf, zoontje vindt het in de kinderwagen of buggy ook prima. Ik heb het zelf erg snel warm, dus dan is hij ook al snel doorweekt.
Ik heb de beco butterfly. Geschikt voor hele kleintjes door de uitneembare inzet voor ukkies, plus het afneembare zonneschermpje, en dankzij het harnas echt makkelijk in je eentje van buik naar rug te doen. En andersom. Dat gaf de doorslag. Onze kleine is nu twee, maar ik draag haar nog steeds als ze niet wil lopen. De buggy is zo'n gesleep. Ik maak er geen lange wandelingen mee, omdat ik daar niet zo van ben, maar een uur met haar in de draagzak is een makkie.
Hier een minimonkey. Onze kindjes liggen er heerlijk in, maar ik lijk de enige te zijn die ermee overweg kan. Manlief, ouders en schoonouders krijgen em maar niet goed, zeg maar. Baby ligt dan teveel in een kniek. In de minimonkey ligt een baby met een kromme rug. Niet echt ideaal voor een hele dag dragen of voor kinderen met reflux. Wel ideaal voor kinderen die veel overstrekken of krampjes. Met de minimokey heb je wel je handen vrij en is makkelijk om te slingeren, maar bijvoorbeeld een bord in de vaatwasser zetten is zwaar. Baby gaat dan slingeren en echt zwaar aan je nek hangen. En na een dag dragen ga je het ook wel voelen. Ik heb nu een bykay besteld. Weet nog niet hoe dat is, maar lijkt me passender, omdat mijn baby reflux heeft en heel de dag gedragen wil worden. Heb overigens mij dochter van 1 ook gewoon in een minimonkey gehad. Als ze net voor het eten helemaal eventjes verdrietig / in de war was propte ik haar erin (op een andere manier dan een baby) en hobbelde gezellig met haar rond. Dat hield ik uiteraard max een half uur vol, maar dat was genoeg om dochter weer bij te laten draaien.
Wij hebben een bondolino... heel fijn!! en verder heb ik geweven doeken (met o.a. linnen, lekker luchtig in de zomer). vriendin heeft manduca: ook heel fijn! Ik heb gemerkt dat het enorm verschillend is per persoon. Zij vond namelijk de hoptye ook heel fijn, ik heb hem ook een week geprobeerd en kon er maar niet mee overweg... en als hij goed zat vond ik hem niet fijn dragen. Daarom zou ik bij een consulent dragers proberen en eventueel enkele lenen om te proberen voordat je verkoopt. mini monkey in de komma / banaan houding wordt erg afgeraden, zeker bij jonge kindjes. Zij kunnen namelijk hun hoofd nog niet goed zelf optillen en door zo krom te liggen kunnen ze stikken. Zijn allerlei artikelen over te vinden. baby's kunnen vanaf dag 1 in een drager (maar niet in alle dragers dus daar wel even goed naar kijken) en mogen dan ook met hun beentjes buiten boord. Als je goed knoopt of een goede ergonomische draagzak hebt kunnen ze ook niet overstrekken. daarnaast is het voor de heupjes goed en voor de reflux ook!
Bondolino , draag mijn zoontje al vanaf dag 4 erin en hij heeft er vandaag weer een paar uur in gezeten op mijn buik nog altijd. Rugdragen is niets voor mij.
Ik ben heel blij met de keuze voor een manduca. Even wat handigheid in krijgen met op de rug doen maar draagt erg prettig. Heb ook de boba en beco getest maar de manduca zat bij mij het prettigst. Er zijn verschillende zaken die ze vuren zodat je rustig thuis kunt testend at je fijn vindt. Ik heb uiteindelijk mijn manduca via marktplaats gekocht. Lekker soepel ingedragen en scheelt een hoop geld. Succes met je keuze.
en ik heb de marsupi breeze heerlijk ding ook. ik vind hem heel makkelijk met het klitteband,blijft ook goed zitten, en hij zweet niet want het is dunne soepele stof. je zweet hooguit van je baby tegen je aan.
Wij hebben de ergo en ben er heel blij mee. Draag m nu ook op mn rug, stuk lichter nu de kleine man wel tegen de 10 kilo aanloopt (denk ik). Wel idd warme zak maar je hebt er ook koelere varianten van.
Hier een Storchenwiege babycarrier, geweldig ding. Hij staat niet in je lijstje zie ik, maar wellicht de moeite waard om eens te bekijken.
Iig geen mini monkey. Die zijn niet echt ongevaarlijk en worden afgeraden. Hier ook een beco butterfly. Makkeljk om te doen en te verstellen. Draagt lekker. Zelfs met peuter op rug.
Ik heb een Beco butterfly. Fijn makkelijk om te doen, al vind ik de flap tussen je kind en jou zelf wel vervelend zitten. Maar daardoor wel makkelijker zelf van buik naar rug en andersom te doen. In de beginperiode had ik een bykay (of zo), vooral toen mijn zoon kleiner was, vond ik die ideaal om even te knopen en lekker bij je te dragen.
Ik had een Marsupi. Fijne drager. Maar helaas kan je je kindje daarin maar tot ongeveer 9 maanden dragen en zal ik je daarom niet aanraden. Dan kan je er beter een kopen waar je ook langer mee kan dragen.